• یکشنبه / ۱۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402101006582
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

گلایه مرغداران اردستان از کیفیت پایین خوراک‌های مرغ

گلایه مرغداران اردستان از کیفیت پایین خوراک‌های مرغ

ایسنا/اصفهان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان گفت: مرغداران اردستان همچنان از وضعیت خرید نهاده‌ها و کیفیت خوراک‌های داخلی مرغ گلایه‌مند هستند.

محمد امینی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: چند وقتی است که خرده فروشان مرغ در سامانه رهتاب مشکلاتی را دارند و نمی‌توانند میزان مرغ مورد نیاز خود را خریداری کنند. اکنون علیرغم کمبود مرغ با گرانی آن هم مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه قیمت مصوبه مرغ دولتی برای مصرف کننده ۹۳ هزار و۴۵۰  تومان است، افزود: خرده فروشان مرغ مجبور هستند کمبودهای خود را از بازار آزاد تهیه کنند که باعث عرضه مرغ با قیمت بیشتر شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان سهمیه روزانه مرغ گرم اردستان در سامانه رهتاب را حدود یک تُن عنوان کرد و گفت: البته مرغ مورد نیاز مردم و رستوران‌های شهرستان بیش از این مقدار است که به همین دلیل فروشگاه‌های خرده فروش مجبور می‌شوند کمبودهای خود را از بازار آزاد دیگر استان‌ها جبران کنند.

امینی در خصوص عرضه مرغ با قیمت ۱۰۰ هزار تومان گفت: قیمت مرغ با نرخ آزاد از ۹۵ تا ۱۰۵ هزار تومان در بازار وجود دارد و اگر فروشندگان مرغ، فاکتور خرید داشته باشند مورد تأیید جهاد کشاورزی است.

وی درباره آخرین وضعیت جوجه‌ریزی در مرغداری‌های اردستان، گفت: وضعیت جوجه ریزی در سال جاری دچار نوسان شده است و اکنون ۱۳۲ واحد مرغداری در سطح شهرستان اردستان فعال هستند. با بررسی‌های انجام شده وضعیت جوجه ریزی‌ها در مرغداری‌های شهرستان حدود ۱۵ درصد کاهش داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی اردستان در خصوص مشکلات و علت اینکه جوجه‌ریزی کاهش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: مرغداران اردستان همچنان از وضعیت خرید نهاده‌ها و کیفیت خوراک‌های داخلی مرغ گلایه‌مند هستند و تعدادی از آنها به همین دلیل از جوجه ریزی استقبال نمی‌کنند.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha