• یکشنبه / ۱۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402101006602
  • خبرنگار : 50180

/برگزاری مراسم تجلیل از مادران و همسران شهدا/

مدیرکل حفظ آثار کرمانشاه: خاطرات خانواده‌های شهدا و ۲۰۰ هزار رزمنده کرمانشاه جمع‌آوری می‌شود

مدیرکل حفظ آثار کرمانشاه: خاطرات خانواده‌های شهدا و ۲۰۰ هزار رزمنده کرمانشاه جمع‌آوری می‌شود
عکس تزئینی است

ایسنا/کرمانشاه یازدهمین همایش اسوه‌های صبر و مقاومت و آیین تجلیل از مادران، همسران، خواهران و دختران شهدا، امروز(۱۰ دی) در کرمانشاه برگزار شد.

سردار بهروز خوشبخت مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه ۱۰ دی در این همایش گفت: این همایش در سراسر کشور و در کشورهای عراق، لبنان و سوریه نیز برگزار می شود.

وی با اشاره به تجلیل از ۱۰۰ خانواده شهید استان در این همایش، افزود: در طول سالهای گذشته نیز در قالب برگزاری جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت از ۱۵۰۰ نفر از خانواده‌های شهدای استان تجلیل شده است.

خوشبخت سپس با اشاره به چاپ و رونمایی از ۲۰ عنوان کتاب شامل خاطرات مادران، همسران، خواهران و دختران شهدا در سنوات گذشته، گفت: امسال هم دو عنوان کتاب در حوزه زن و دفاع مقدس تهیه رونمایی می‌شود.

خوشبخت در ادامه با اشاره به آمادگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برای ثبت و ضبط خاطرات خانواده‌های شهدا، گفت: این اقدام با هدف جلوگیری از به فراموشی سپرده شدن خاطرات خانواده های شهدا در برنامه استان قرار گرفته و برای اجرای مطلوب آن درخواست همراهی و کمک از مدیریت ارشد استان داریم.

خوشبخت یادآور شد: کرمانشاه بیش از ۲۰۰ هزار رزمنده دوران دفاع مقدس دارد که ثبت و ضبط خاطرات همه این رزمندگان در برنامه بنیاد حفظ آثار در استان قرار گرفته تا آیندگان در جریان رخدادهای دوران دفاع مقدس قرار بگیرند.

خوشبخت تاکید کرد: ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان و خانواده های شهدا سبب می‌شود این خاطرات حفظ شده و به نسل‌های آتی منتقل شود.

وی با اشاره به تدوین جلد اول دایره المعارف دفاع مقدس استان، گفت: همچنین بخش مربوط به تاریخ توصیفی جنگ در کرمانشاه نیز تدوین شده و قرار است به زودی در مراسمی توسط رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس رونمایی شود.

مدیرکل حفظ آثار کرمانشاه: خاطرات خانواده‌های شهدا و ۲۰۰ هزار رزمنده کرمانشاه جمع‌آوری می‌شود

در این همایش که با حضور استاندار کرمانشاه برگزار شد، از دو جلد کتاب با موضوع دفاع مقدس شامل کتاب پژوهشی سیمای زن در سه رمان دفاع مقدس نوشته ثریا قهرمانی و کتاب ساعت بهشتی با مضمون خاطرات شفاهی فوزیه گودرزی یکی از پرستاران دوران دفاع مقدس نوشته خانم علیزاده رونمایی شد.

همچنین در این همایش از جمعی از مادران، همسران، خواهران و دختران شهدا تجلیل شد.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha