• یکشنبه / ۱۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402101006613
  • منبع : نمایندگی سمنان

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان سمنان خبر داد

عبور بی‌تلفات از پاییز با وجود افزایش ۵۰ درصدی مسمومیت با مونوکسیدکربن

عبور بی‌تلفات از پاییز با وجود افزایش ۵۰ درصدی مسمومیت با مونوکسیدکربن

ایسنا/سمنان رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از افزایش ۵٠ درصدی مسمومیت مونوکسید کربن پاییز ١۴٠٢ نسبت به مدت مشابه سال ١۴٠١ خبر داد.

پژمان قرائیان ۱۰ دی ماه با بیان اینکه پاییز امسال شاهد افزایش ۵٠ درصدی مسمومیت با مونوکسید کربن در مقایسه با مدت مشابه سال بودیم اظهار کرد: متاسفانه همه ساله با شروع فصل سرما شاهد بروز موارد متعدد مسمومیت هم استانی ها با مونوکسید کربن هستیم.

وی تصریح کرد: مونوکسیدکربن یک گاز بی رنگ، بی بو و بسیار سمی است که در اثر احتراق ناقص مواد سوختی حاصل شده و همه ساله منجر به مسمومیت و مرگ می شود.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: از میان ٣۴ نفری که در سه ماه پاییز امسال دچار مسمومیت با مونوکسید کربن شده اند، دو نفر توسط نیروهای اورژانس در محل حادثه درمان شده، ٣٢ نفر بعد از اقدامات اولیه جهت درمان تکمیلی به مراکز درمانی اعزام شده اند و اما نکته قابل توجه تاکنون این بوده که خوشبختانه مسمومیت منجر به مرگ نداشته ایم. 

دکتر قرائیان به وقوع موارد مسمومیت در شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان پرداخت و افزود: شهرستان های سمنان و گرمسار بیشترین موارد ناشی از این مسمومیت را داشته اند.

وی تاکید کرد: به هم استانی ها و مسافرین و زوار عبوری از استان توصیه می شود در صورت مواجهه با موارد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن، مصدوم را به سرعت از محل خارج کرده و به فضای آزاد انتقال دهند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تصریح کرد: دقت به این نکته حائز اهمیت است که استفاده از وسایل گرمایشی ایمن و استاندارد و رعایت نکات ایمنی در نصب و به کارگیری این وسایل از مهم‌ترین راه های پیشگیری از این حادثه است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha