• یکشنبه / ۱۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402101006617
  • خبرنگار : 50632

یک کارگردان تئاتر:

تئاتر، نیازمند حمایت همه جانبه مسئولان است+ویدئو

تئاتر، نیازمند حمایت همه جانبه مسئولان است+ویدئو

ایسنا/گیلان یک کارگردان تئاتر با بیان اینکه متاسفانه در چند ماه اخیر شایعاتی مبنی بر گرفتن هزینه و اجازه بها از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از هنرمندان در استان رواج پیدا کرد که امیدوارم صحت نداشته باشد، گفت: تئاتر نیازمند حمایت همه جانبه مسئولان است.

محمد بت دوار در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نمایشنامه "اژدهای خیالی"، اظهار کرد: این نمایشنامه با نگاهی به اثر ایوگنی شوآرتز دراماتورژی و با نگاهی نو نوشته شده است.

وی درباره قصه این نمایشنامه، افزود: این قصه در مورد مرد جوانی است که وارد شهری شده و متوجه می‌شود که شخصی به نام اژدها به مردم ظلم می‌کند؛ او طی معاشرت با دختری عاشق او می‌شود و قول می‌دهد که اژدها را نابود کند.

کارگردان نمایشنامه "اژدهای خیالی" با بیان اینکه تمرین این نمایشنامه از مردادماه آغاز شد، گفت: نمایشنامه قرار است از ۱۴ لغایت ۲۳ دی ماه در بندرانزلی، خیابان معلم، سالن ابراهیم مرادی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در ساعت ۱۹ به روی صحنه برود.

تئاتر، نیازمند حمایت همه جانبه مسئولان است+ویدئو

بت دوار با بیان اینکه متاسفانه به جز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انزلی که از نظر سخت افزاری از گروه‌های نمایشی حمایت می‌کند، هیچ ارگان و نهادی از چنین فعالیت‌هایی حمایت نمی‌کند، خاطرنشان کرد: در همه جا شهرداری‌ها از این بابت که قرار است برنامه‌ای اجرا شود از تئاتر حمایت می کنند و مردم ساعاتی را از برنامه‌های فرهنگی و هنری لذت  می‌برند و خوشحالند اما متاسفانه آنگونه که باید خبری از حمایت نیست و ما هنرمندان فقط برای اینکه عاشق این کار هستیم دور هم جمع می‌شویم و کاری را به روی صحنه می‌بریم.

این کارگردان تئاتر با تقدیر از حمایت‌های بخش خصوصی، گفت: امسال تولیدی حاجت‌زاده ما را تنها نگذاشت و با برعهده گرفتن بخشی از هزینه‌های این نمایش بار سنگینی که بر دوش ما بود را سبک و دشواری‌ها را آسان کرد.

تئاتر، نیازمند حمایت همه جانبه مسئولان است+ویدئو

وی افزود: متاسفانه در چند ماه اخیر شایعاتی مبنی بر دریافت هزینه و اجازه بها از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از هنرمندان در استان رواج پیدا کرد که امیدوارم صحت نداشته باشد، چون در مورد تئاتر اندک درآمدی که از روی فروش بلیط حاصل می‌شود، کفاف هزینه‌های کار و گروه را نمی‌کند.

بت دوار، نبود حمایت مالی را یکی از بزرگترین مشکلات اهالی تئاتر دانست و تاکید کرد: هرچند هنر تئاتر جذابیت‌های زیادی برای هنرمندان و هنردوستان دارد، اما با مشکلات و محدودیت‌های زیادی روبرو است که بزرگترین آن نبود حمایت مالی و فضاهای مناسبت برای اجرای آن است.

تئاتر، نیازمند حمایت همه جانبه مسئولان است+ویدئو

این کارگردان تئاتر، استان گیلان را یکی از استان‌های با فرهنگ و هنردوست و هنرپرور برشمرد و تصریح کرد: توجه به هنرمندان به ویژه تئاتر و استفاده از ظرفیت‌ آنها برای اشاعه فرهنگ اصیل ایرانی و گیلانی حائز اهمیت بوده و از طرف دیگر تئاتر هنری برای رهایی از ناهنجاری‌ها است که با حمایت مسئولان می‌تواند در سطح جامعه اثرگذار باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha