• یکشنبه / ۱۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402101006645
  • خبرنگار : 71489

گزارش عباسی از عملکرد مجلس یازدهم در نطق میان دستور

گزارش عباسی از عملکرد مجلس یازدهم در نطق میان دستور

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود به ارائه گزارشی از عملکرد مجلس یازدهم پرداخت.

به گزارش ایسنا، علیرضا عباسی، نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه ۱۰ دی ۱۵۰۲صحن مجلس در نطق میان دستور خود گفت: در دولت عبرت، شیفتگان تمدن غرب ثمره خون مجاهدان هسته‌ای کشور را به مذاکره گذاشتند و با از کار انداختن چرخ هسته‌ای، چرخ اقتصاد و معیشت مردم را هم دچار اختلال کردند که با تصویب قانون اقدام راهبردی توسط نمایندگان ملت مسیر یکطرفه اجرای تعهدات متوقف گردید و چرخ سانتریفیوژها به گردش درآمد و زمینه چرخ‌های اقتصادی هم مهیا شد.

وی افزود: حال دولت باید با اصلاحات اساسی در حکمرانی اقتصاد، مبتنی بر عدالت اجتماعی و قطع بند ناف اقتصاد کشور از دلار و کاهش وابستگی به نفت و مبارزه قاطع با رانت و فساد مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، به ویژه دهک‌های کم درآمد جامعه را با برنامه حساب شده، برطرف نماید.

این نماینده مجلس اظهار کرد: نگرانی بیست ساله رهبر گرانقدر نظام در رابطه با جمعیت در مجلس یازدهم مورد توجه قرار گرفت و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در مجلس تصویب گردید. حال دولت باید با اجرایی نمودن تمام اجزای مصوب این قانون و با استفاده از فرصت باز بودن پنجره جمعیتی، جهت عدم ورود کشور به تله جمعیتی نهایت تلاش خود را به کار گیرد.

عباسی گفت: آجرهای روی هم گذاشته نشده در دولت خسته اعتدال مشکلات عدیده‌ای را برای کشور ایجاد نمود. لذا مجلس جهت جلوگیری از کوتاهی دولتمردان در این حوزه، قانون جهش تولید مسکن را تصویب نمود و دولت هم باید با عزم و اراده جهادی ناترازی‌های حوزه مسکن را برطرف نماید و صد البته که برخورد جدی قوه قضاییه با ترک فعل کنندگان حوزه مسکن هم مطالبه ای فراگیر است.

وی ادامه داد: هر چند آمار بیکاری در کشور تک رقمی شده است، اما آمار بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی هنوز قصه‌ای پرغصه است که باید برای آن چاره‌ای اندیشیده شود. وزارت علوم باید نسبت به اصلاح سیاست‌های جذب دانشجو و استاد و اصلاح سیستم آموزشی و آیین نامه ارتقاء اعضای هیئت علمی اقدامات شایسته‌ای را انجام دهد.

نماینده مردم کرج در مجلس تاکید کرد: وکلای ملت در جهت بهبود اشتغال دانش آموختگان، قانون جهش تولید دانش بنیان را تصویب کردند تا مسیر دانش بنیان نمودن اقتصاد کشور هموارتر و با افزایش تولیدات فناورانه و کاهش خروج ارز تحریم‌های ظالمانه دشمن هم خنثی گردد.

عباسی در ادامه با بیان اینکه «کشف حجاب یک حرام شرعی و  سیاسی است که متاسفانه عده‌ای سازماندهی شده و عده‌ای از روی غفلت و فریب آن را مرتکب می‌شوند»، عنوان کرد: مجلس و دولت و دستگاه های قضایی و انتظامی باید به وظیفه قانونی و شرعی خود عمل کنند و همانگونه که دشمن با نقشه وارد این کارزار شده، مجموعه کارگزاران نظام هم باید با برنامه‌ای حساب شده در این جنگ شناختی و ترکیبی با دشمن وارد شوند ولی عمده دستگاه‌های مسئول در این رابطه تکالیف قانونی خود را انجام نداده و یا ناقص انجام دادند لذا قوه قضاییه نیز موظف است با ترک فعل کنندگان حوزه حجاب و عفاف قاطعانه برخورد کند.

وی تصریح کرد: فضای مجازی که یکی از مولفه‌های پیشرفت کشورها است امروز به ابزاری برای نفوذ و توسعه طلبی قدرت‌های بزرگ تبدیل شده و کشورهایی که مجهز به بومی شده این فناوری نباشند هرگز مجالی برای قدرت نمایی در صحنه جهانی نخواهند داشت.

این نماینده مجلس ادامه داد: در کشور ما متاسفانه کوتاهی‌های عمدی و سهوی در قانونگذاری، اجرا و بسط بی محابا و تقلید گونه فضای مجازی بدون توجه به ضروریات و انگارهای تمدنی، حاکمیت نرم بر جامعه را در اختیار مالکان جهانی این زیرساخت‌ها قرار داده است لذا تصویب قوانین مورد نیاز جهت پیشرفت حقیقی و دست یابی به فضای مجازی امن، بومی، پایدار و پاسخگو و در یک کلام تحقق حکمرانی متعالی اسلامی و تمدن ساز فضای مجازی باید مورد توجه جدی ما مجلسیان قرار گیرد که نگرفته است.

عباسی گفت: بر ملت مظلوم غزه و مجاهدان محور مقاومت اسلامی و شهدای طریق القدس به ویژه شهید سید رضی درود می‌فرستیم و تشدید اقدامات جنایت‌کارانه رژیم کودک کش صهیونیسم در غزه و سکوت و همراهی برخی از دولت‌های به ظاهر اسلامی و دولت‌های غربی، شوراها و سازمان‌های بین‌المللی را محکوم می‌کنیم و یقین داریم طوفان الاقصی که بزرگترین شکست تاریخی و ترمیم ناپذیر را بر رژیم قاصب صهیونیستی تحمیل نمود و سونامی مشروعیت زدایی از سوی کشورهای عربی و اسلامی  و خیزشی مردمی علیه ریاکاری تمدن غرب به راه انداخت، با باز تولید آرمان امامین انقلاب یعنی عبور از لیبرال دموکراسی غرب و نفی صهیونیست که زمزمه‌های آن این روزها در تظاهرات کف خیابان‌های کشورهای غربی به گوش می‌رسد، در آینده نزدیک نظم نوینی در جهان ایجاد خواهد نمود و جهان را برای طلوع آفتاب ولایت از افق مکه مکرمه آماده خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha