• یکشنبه / ۱۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۶
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402101006714
  • خبرنگار : 50598

استاندار مرکزی:

مجوز توسعه نیروگاه شازند را ندادیم و نخواهیم داد

مجوز توسعه نیروگاه شازند را ندادیم و نخواهیم داد

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: تاکنون مجوز توسعه نیروگاه شازند را نداده‌ایم و نخواهیم داد.

فرزاد مخلص الائمه، ۱۰ دی ماه در پنجمین مجمع سلامت استان مرکزی اظهار کرد: با جدیت و هم افزایی در مجمع سلامت استان می‌توانیم کارهای موثری در حوزه سلامت مردم انجام دهیم. در دولت سیزدهم سندی تحت عنوان سند تحول دولت مردمی تهیه شده که وظایف متعددی در حوزه سلامت به وزارت بهداشت و دستگاه‌های همکار محول کرده است و با جدیت باید دنبال شود.

وی با تاکید بر تلاش دولت به منظور افزایش امید به زندگی سالم در کشور گفت: کاهش نرخ شیوع و بار بیماری‌ها و مرگ زودرس، افزایش سرانه منابع و نیروی سلامت کشور، کاهش هزینه‌های کمرشکن و فقرزا در سلامت، افزایش پوشش جمعیت بیمه‌های پایه سلامت و افزایش سهم صنایع دارویی کشور از جمله وظایف دولت در حوزه بهداشت و سلامت است.

باید از درمان محوری به سمت پیشگیری محوری حرکت کنیم

استاندار مرکزی با بیان اینکه ما باید از درمان محوری به سمت پیشگیری محوری حرکت کنیم افزود: در دوره کرونا پیش‌بینی می‌کردند که سالیان سال باید با این بیماری زندگی کنیم و جهان باید دوره قابل توجهی را با این بیماری ادامه دهد اما خوشبختانه این بیماری در کشور و دنیا به صورت جدی کنترل شد و با همت مردم و به خصوص کادر درمان، کرونا کنترل شد.

مخلص الائمه اضافه کرد: در میانه سال ۱۴۰۰ روزانه حدود ۸۰۰ نفر تلفات ناشی از کرونا در کشور داشتیم اما توانستیم به اندازه کل دنیا تولید واکسن داشته باشیم و بیماری را کنترل کنیم.

وی با بیان اینکه مطالبات انباشته‌ مردم در تمامی حوزه‌ها وجود دارد گفت: عمدتا درخواست‌ها و مطالبات مردم به حق و صحیح است و دولت می‌داند که مسئول حل مشکلات است.

مخلص الائمه با بیان اینکه توانستیم با کار شبانه روزی بخشی از این عقب افتادگی را جبران کنیم افزود: هیچ روز تعطیلی در برنامه کاری مدیران ارشد استان نباید باشد.

استاندار مرکزی اضافه کرد: ۸۰ هزار طرح عمرانی نیمه تمام در کشور وجود دارد و ۳۰ سال بودجه کشور نیز کفاف تکمیل این پروژه‌ها را نمی‌دهد ولی ما پروژه‌ها را اولویت بندی کردیم تا پروژه‌های مهم زودتر تمام شود که از جمله اولویت‌ها، پروژه‌های حوزه سلامت است.

بهره برداری از بیمارستان های ولیعصر و فوق تخصصی زنان اراک ظرف چند ماه آینده

وی ادامه داد: بیمارستان فوق تخصصی زنان و زایمان اراک از برنامه زمان‌بندی جلو افتاده و امسال یا اوایل سال آینده افتتاح خواهد شد. این بیمارستان مدرن و پیشرفته که با مشارکت خیرین ساخته شده، جایگزین بیمارستان فرسوده و خارج از شأن زنان استان می‌شود و در حوزه جمعیت می‌تواند نقش آفرین باشد.

استاندار مرکزی با اشاره به بهره برداری بیمارستان ولیعصر اراک ظرف چند ماه آینده نیز تصریح کرد: برخی از تجهیزات این بیمارستان مربوط به ۱۸ سال پیش بود و فرسوده شده بود و بیش از ۸۰ میلیارد تومان هزینه کردیم تا تجهیزاتی را جایگزین تجهیزات فرسوده کنیم.

عرضه نان کامل در ۹۰ نانوایی استان مرکزی

وی با اشاره به نهضت نان کامل در استان مرکزی گفت: پس از چند دهه آرزوی متخصصین تغذیه در استان مرکزی، این نهضت پایه گذاری شد و به لطف خدا محقق نیز شد و اکنون ۹۰ نانوایی در استان مرکزی نان کامل عرضه می‌کنند.

وی با بیان اینکه بزرگترین و اولین کارخانه آرد کامل کشور در استان مرکزی با ظرفیت ۱۰۰ درصدی شروع به کار کرده است افزود: ما با چند استاندار صحبت کردیم تا این نهضت ملی شود. وزیر کشور نیز هفته گذشته دستور داد که همه استان‌ها به این نهضت ملحق شوند. تقاضا و عرضه باید همزمان با هم حرکت کند و مردم از نانوایی‌ها باید نان کامل بخواهند تا این نهضت، رو به جلو حرکت کند.

امیدواریم نهضت نان کامل به سمتی نرود که برخی خرابش کنند

مخلص الائمه با بیان اینکه هدف ما در گام اول پوشش ۱۰ درصدی نانوایی‌های کشور است گفت: امیدواریم نهضت به سمتی نرود که برخی خرابش کنند. این نهضت در استان مرکزی ۱۰۰ درصد تحت کنترل است و همه دستگاه‌ها در استان در خدمت نهضت نان کامل هستند.

استاندار مرکزی با اشاره به بحث آلودگی هوا در اراک تصریح کرد: همه شهرهای صنعتی کشور و دنیا در اثر توسعه نامتوازن صنایع، مشکل آلودگی هوا را دارند و به تبع آن، تغییر اقلیم را نیز می‌بینیم.

وی با تاکید بر اینکه مردم اراک وقتی قانع می‌شوند که هوا تمیز شود گفت: نیروگاه شازند در سال ۷۴ با فناوری قدیمی و در موقعیتی بسیار نامناسب و در جهت باد به سمت شهر اراک تاسیس شد درحالیکه اکنون هیچ نیروگاهی با این فناوری احداث نمی‌شود.

مخلص الائمه با تاکید بر اینکه مکان‌یابی نیروگاه شازند قطعا با خیانت همراه بوده است افزود: مکانیابی صنایع فولاد در اصفهان نیز غلط بوده است و اکنون مشکلات کمبود آب و آلودگی هوا را در آنجا نیز می‌بینیم.

صنایع شازند زیست بوم گردشگری منطقه را نابود کرده اند

وی با بیان اینکه صنایع مستقر در منطقه شازند، زیست بوم گردشگری آن منطقه را نیز نابود کرده‌اند گفت: از سال ۹۱ مازوت سوزی در نیروگاه شازند مورد بحث است و امسال برای اولین بار یک ماه دیرتر مازوت سوزی را شروع کردیم. همچنین برای اولین بار، پیش از شروع مازوت سوزی، دو سازمان برق و گاز بیانیه دادند و توضیحاتی را در این خصوص ارائه کردند.

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه در حوزه انرژی با سه ناترازی برق، گاز و گازوئیل مواجه هستیم اظهار کرد: خوشبختانه توانستیم امسال ۲۵ درصد نیروگاه را از مدار خارج کنیم و در تلاشیم که دوره مازوت سوزی را کم کنیم.

وی با بیان اینکه سال آینده، سال سختی در حوزه منابع آب است گفت: این مشکلات یک شبه به وجود نیامده و یک شبه قابل حل نیست. در مصرف انرژی چه در صنایع و چه در بخش خانگی با نامتوازنی خاصی مواجه هستیم و بیش از کل اروپای سردسیر، مصرف انرژی داریم.

استاندار مرکزی اضافه کرد: من نیز با خانواده در این شهر زندگی می‌کنم و مثل همه شهروندان از این موضوع ناراحت هستم و به عنوان مسئول با تمام توان در جهت کم کردن مازوت سوزی تلاش خواهم کرد.

هیچ راه حل فوری جز تعطیلی نیروگاه شازند وجود ندارد

وی با تاکید بر اینکه هیچ راه حل فوری جز تعطیلی نیروگاه شازند وجود ندارد گفت: ما همواره پیشنهادات خود را ارائه می‌دهیم که از جمله پیشنهادات، جایگزینی نیروگاه فعلی با نیروگاه پیشرفته و به روز است یا اینکه بتوانیم بخشی از مدار تولید را به نقطه دیگری جا به جا کنیم.

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه تاکنون علیرغم فشارهای موجود، اجازه توسعه نیروگاه شازند را ندادیم و نخواهیم داد تصریح کرد: شرکت آلومینیوم و بعضی صنایع استان را ملزم به احداث نیروگاه خورشیدی کردیم تا منابع برق خودشان را به این طریق تامین کنند.

فعالیت ۶ ساختگاه تولید انرژی تجدیدپذیر در استان مرکزی

مخلص الائمه با بیان اینکه ۶ ساختگاه تولید انرژی تجدیدپذیر در استان مرکزی مشغول به فعالیت است افزود: بزرگترین نیروگاه انرژی خورشیدی کشور در حال ساخت است و ظرفیت ۱۰۰ مگاوات تولید برق دارد که معادل ۱۰ برابر ظرفیت بزرگترین نیروگاه خورشیدی موجود در کشور است. عید پارسال این نیروگاه را کلنگ زدیم و به زودی وارد مدار بهره برداری خواهد شد.

وی با بیان اینکه عدالت، امنیت، آزادی، رفاه، تربیت و هدایت و سلامت جامعه، بی‌تردید از مهم‌ترین وظایف همه دولت‌هاست گفت: آنها باید در تایید و تضمین این موارد، حداکثر تلاش خود را داشته باشند.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: به مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره) هفته ویژه فرهنگی بر آستان آفتاب را در شهرستان خمین خواهیم داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha