• یکشنبه / ۱۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402101006726
  • خبرنگار : 71660

گسترش فعالیت‌های مسلمانان آمریکا برای فاصله گرفتن از بایدن در انتخابات

گسترش فعالیت‌های مسلمانان آمریکا برای فاصله گرفتن از بایدن در انتخابات

رهبران مسلمان در آمریکا اعلام کردند، در تلاشند تا کمپین خود را برای منصرف کردن رای دهندگان آمریکایی از رای دادن به جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴، سراسری و ملی کنند، زیرا این رئیس‌جمهور در برقراری آتش‌بس در نوار غزه با شکست مواجه شده است.

به گزارش ایسنا، هشتگ «بایدن را رها کنید» از اوایل ماه دسامبر در شبکه‌های اجتماعی توسط رهبران و نمایندگان مسلمان در ایالت‌های چرخشی آمریکا نظیر میشیگان، مینه‌سوتا و آریزونا به کار رفته است. این رهبران از حمایت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا از حملات رژیم صهیونیستی خشمگین هستند و این اقدامات را به دلیل شهادت هزاران فلسطینی بی‌گناه انجام می‌دهند.

طبق گزارش تلویزیون سی‌ان‌بی‌سی، «ایالات چرخشی» گرایش حزبی مشخصی ندارند و به همین دلیل هم نامزد دموکرات و هم کاندیدای جمهوری‌خواه در آن‌ها شانس پیروزی دارند. این ائتلاف مسلمان در حال حاضر قصد دارد فشار خود را در تمامی ۵۰ ایالت آمریکا اعمال کند.

«جیلانی حسین» سازمان‌دهنده اصلی این ائتلاف در بیانیه‌ای عنوان کرد: ما آمریکا را از خودش به واسطه مجازات بایدن در پای صندوق‌های رای حفظ خواهیم کرد. احتمالی است که رای‌های ما شاید دموکرات‌ها را تضعیف کنند. ما در این خصوص احمق نیستیم. کارزار «بایدن را رها کنید» مایل است چنین خطری بکند. در واقع ما برای چهار سال نامعلوم ترامپ چنین خطری خواهیم کرد.

کارزار انتخاباتی جو بایدن هنوز واکنش فوری به درخواست‌ها برای اظهار نظر نشان نداده است.

با این حال، سوابق دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در محافظت از آزادی‌های مسلمانان چشم‌انداز خوش‌بینی را به همراه ندارد. اگر ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ پیروز شود، گفته است که محدودیت‌هایی را علیه مسلمانان مجدد اعمال کرده و آنها را گسترش خواهد داد.

علاوه بر مسلمانان در آمریکا، تلویزیون بی‌بی‌سی در گزارشی با بررسی نتایج نظرسنجی‌ها اشاره کرد که نارضایتی نسل جوان آمریکا از جو بایدن به دلیل سیاست‌هایش درباره جنگ غزه افزایش یافته است.

اگرچه، اکثریت قابل توجهی از واجدین شرایط، ۵۷ درصد از آن‌ها، نحوه رسیدگی بایدن به مسئله جنگ غزه را تایید نمی‌کنند، رای‌دهندگان جوان مخالفت بیشتری دارند. ۷۲ درصد از رای‌دهندگان در بازه سنی ۱۸ تا ۲۹ تلاش‌های بایدن را تایید نمی‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha