• یکشنبه / ۱۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402101006794
  • خبرنگار : 50107

دبیر اجرایی کنگره زنان تأثیرگذار استان خبر داد

جزئیات کنگره زنان تاثیرگذار خراسان رضوی

جزئیات کنگره زنان تاثیرگذار خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی دبیر اجرایی کنگره استانی زنان تأثیرگذار گفت: در مراسم ۱۳ دی ماه و افتتاحیه کنگره بانوان اثرگذار استان خراسان رضوی، تجلیل از اسوه‌های صبر و مقاومت، رونمایی از کتاب «در حسرت یک رویا» مربوط به مادر شهیدان خوش‌قلب طوسی و ... از جمله برنامه‌های این کنگره خواهد بود.

رویا حیدرزاده امروز ۱۰ دی ماه، در نشست خبری برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر و کنگره استانی زنان تأثیرگذار که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: از ۱۲ سال پیش موضوع الگوی سوم زن و موضوع هویت، چیستی و کیستی زن مسلمان ایرانی مطرح شد و اولین کسی که به این موضوع و با این مدل که زن مسلمان ایرانی می‌تواند مدل سوم برای زنان عالم باشد، پرداختند، مقام معظم رهبری بودند.

وی افزود: ۱۲ سال از این گفتمان می‌گذرد و در دو سال اخیر به این جریان پررنگ‌تر پرداخته می‌شود. آنچه باید در رسانه روایت شود، بانوی اصیل ایرانی و هویت اصیل بانوی ایرانی است. در یکی دو سال اخیر جریانی اتفاق افتاد که این موضوع را پویاتر کرد. ما باید مفهوم بانوی اثرگذار را درک کنیم و به آن برسیم. بانوی اثرگذار بانویی فعال و پویا در عرصه‌های مختلف اجتماعی است، ضمن اینکه به نقش خود در خانواده توجه دارد.

حیدرزاده ادامه داد: در ۴۴ سالی که از انقلاب می‌گذرد به پهنای استان و کشور بانوان اثرگذار متعددی را در عرصه‌های مختلف داشتیم. هشت عرصه کنگره در واقع هشت موضوع اصلی و کلان‌روایت در حوزه زنان است. بانوان سرآمد متعددی را در این حوزه داریم که در سطح فراملی توانستند افتخار آفرینی کنند اما چه مقدار در خصوص آن‌ها روایت شده است؟ نگاه به موضوع زنان نگاه حداقلی بوده است.

دبیر اجرایی کنگره استانی زنان تأثیرگذار اضافه کرد: باید اول خود را باور کنیم که زن مسلمان ایرانی قرار است نقش‌آفرینی داشته باشد. باید در این موضوعات که زن مسلمان ایرانی قرار است سرآمد باشد الگوسازی داشته باشیم. یکی از کارها در الگوسازی یک جریان و رویداد ملی است که از سال گذشته تحت عنوان رویداد ملی بانوان اثرگذار در سطح کشور شکل گرفت و دبیرخانه دائمی آن نیز ایجاد شد.

وی بیان کرد: ما معرفی بانوان اثرگذار خراسان رضوی را داریم که آغاز حرکت است. مراسم ۱۳ دی ماه افتتاحیه کنگره بانوان اثرگذار استان خراسان رضوی بوده که تا شب ۱۳ دی ماه سامانه برای ثبت نام باز است و افراد می‌توانند اقدام کنند. قرار بود فرایند داوری تا ۱۰ روز قبل تمام شود اما فرایند ادامه پیدا ‌کرد. یک هفته است تیم‌های داوری به صورت شبانه‌روزی حضور دارند و بعد از این هم ادامه خواهد داشت. برگزیدگان استانی در ارزیابی کشوری قرار می‌گیرند و بعد از آن مرحله ارزیابی و نظر مردمی است.

حیدرزاده خاطرنشان کرد: ۱۳ دی ماه به مناسبت شهادت حاج قاسم سلیمانی از اسوه‌های صبر و مقاومت تجلیل خواهد شد، رونمایی از کتاب «در حسرت یک رویا» مربوط به مادر شهیدان خوش‌قلب طوسی است، انجام می‌شود. همچنین در این مراسم اعلام خواهد شد که ما دبیرخانه دائمی استان را شکل می‌دهیم. تاکنون پشتیبانی‌ها و حمایت‌ها به صورت دستگاهی بوده و بعد از این حمایت‌ها به صورت خاص و ویژه‌تر از بدنه مردمی خواهد بود که خود مردم کار را انجام می‌دهند. بعد از اتمام داوری‌ها نیز سامانه بسته نخواهد شد.

در ادامه نغمه رزاقی، دبیر علمی کنگره استانی زنان تأثیرگذار عنوان کرد: داوری‌ها در دو حیطه صورت گرفته، یکی عرصه عمومی که پنج شاخص دارد و دیگری عرصه تخصصی که در هشت ساحت است.

وی افزود: ساحت عمومی شامل تاثیرگذاری زن در اجتماع، دیگران اثرپذیر، خانواده‌محوری و مادری و همسری، فعالیت‌های جهادی و تاثیرگذاری ملی و جهانی و ساحت تخصصی شامل حکمرانی و سیاست‌گذاری، علم و فناوری، فرهنگ و هنر، ورزش، رسانه و گفتمان، اقتصاد و کارآفرینی و تعلیم و تربیت است.

رزاقی ادامه داد: بیشترین ساحت ثبت نام شده در رتبه اول تعلیم و تربیت و در رتبه دوم علم و فناوری و کمترین میزان در حیطه حکمرانی و سیاست‌گذاری است؛ زیرا این عرصه تازه مطرح می‌شود. یکی از وظایف کمیته علمی شناسایی و انطباق بوده که در سامانه قسمتی در نظر گرفته شده هر نفری که ثبت نام می‌کند می‌تواند پنج بانوی اثرگذار را با شماره تلفن معرفی کند که با آن‌ها تماس گرفته خواهد شد. معیار امسال برای برگزیدگان قطعا ثبت نام در سامانه است و ما در این زمینه در عرصه‌های مختلف اطلاع‌رسانی داشتیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha