• یکشنبه / ۱۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۷:۱۰
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402101006877
  • خبرنگار : 50187

همزمان با چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی؛

۶۳ مددجوی زندانی استان کرمان آزاد می‌شوند

۶۳ مددجوی زندانی استان کرمان آزاد می‌شوند

ایسنا/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان از آزادی قطعی ۶۳ زندانی جرائم غیرعمد با کمک خیران و  انجمن حمایت از زندانیان استان و ستاد دیه کرمان در سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی، یکشنبه، ۱۰ دی ماه در نشست کاهش جمعیت کیفری زندانیان استان کرمان اظهار کرد: با تدابیر اندیشیده شده در هفته مقاومت و سالگرد شهادت سردار دلها، مددجویان زندانیانی که شرایط لازم را داشته باشند، آزاد خواهند شد.

وی به لزوم بازدیدهای مستمر روسا، دادستان‌ها و قضات از زندان‌ها تاکید کرد و گفت: حضور قضات در زندان‌ها در جهت کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها موثر است و بایستی این بازدیدها هدفمند و برای رفع مشکلات و مسائل مددجویان زندان انجام شود.

رئیس شورای قضایی استان کرمان اعلام کرد: در راستای حفظ حقوق شهروندی مقامات قضایی و قضات از ابتدای سال تا کنون بیش از ۱۹۱۱ مرتبه از زندان‌های استان بازدید و از نزدیک به مشکلات حقوقی و قضایی مددجویان رسیدگی کرده‌اند. 

وی استفاده از پابندهای الکترونیکی را در کاهش جمعیت کیفری زندانیان موثر دانست و افزود: مهمترین دلایل عدم استقبال زندانیان از پابندهای الکترونیکی شعاع کم پوشش پابندها و هزینه ودیعه و اجاره روزانه این دستگاه‌ها است و باید مدیران مربوطه در این رابطه تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

حمیدی بر الکترونیکی برگزار شدن دادرسی‌ها تاکید کرد و گفت: بایستی ۱۰۰ درصد دادرسی‌ها با زندان بصورت الکترونیکی برگزار شود و حتی‌المقدور از اعزام حضوری مددجویان به محاکم و دادسراها جلوگیری شود.

در ادامه دادستان عمومی و انقلاب مرکز کرمان گفت: بایستی از ظرفیت بنیاد تعاون و انجمن حمایت از زندانیان برای کمک به مددجویان بهره گرفت.

مهدی بخشی اظهار کرد: توجه به حرفه‌آموزی و اشتغال آفرینی برای مددجویان زندانی، نقش موثری در کاهش جمعیت کیفری زندانیان دار.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha