• یکشنبه / ۱۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۷:۵۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402101006903
  • خبرنگار : 50181

رئیس اتاق کرمانشاه:

می‌توانیم رتبه فضای کسب و کار کرمانشاه را ۱۰ پله ارتقا دهیم

می‌توانیم رتبه فضای کسب و کار کرمانشاه را  ۱۰ پله ارتقا دهیم

ایسنا/کرمانشاه رئیس اتاق کرمانشاه با اشاره به وضعیت نامناسب فضای کسب و کار کرمانشاه، گفت: می‌توانیم با اجرای برخی راهکارها رتبه فضای کسب و کار استان را بیش از ۱۰ پله ارتقا دهیم.

حیدر کدیور در جلسه عصر امروز (۱۰ دی) شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه، اشاره‌ای به وضعیت نامناسب فضای کسب و کار استان داشت و افزود: طبق آخرین ارزیابی که از سوی اتاق ایران انجام شده، کرمانشاه از نظر شاخص فضای کسب و کار در فصل تابستان امسال رتبه ۲۰ کشور را داشته و نسبت به فصل قبل از آن(بهار ۱۴۰۲) که در جایگاه یازدهم قرار داشتیم، وضعیت بدتری داریم.

وی ادامه داد: عدد شاخص فضای کسب و کار استان نیز از ۵.۷۹ در بهار ۱۴۰۲، به ۶.۱۷ در فصل تابستان رسیده و همین تغییر کم باعث شده رتبه استان ما تنزل پیدا کند.

رئیس اتاق کرمانشاه با بیان اینکه در فصل بهار وضعیت شاخص فضای کسب و کار کرمانشاه نسبت به میانگین کشور بهتر بود، یادآور شد: در فصل تابستان وضعیت نامساعدتری نسبت به میانگین کشوری داشتیم.

کدیور دشواری تامین مالی از بانک‌ها، غیرقابل پیش‌بینی بودن و تغییرات قیمت مواد اولیه و محصولات و همچنین بی‌ثباتی سیاست‌ها، قوانین و مقررات و رویه‌های اجرایی ناظر بر کسب‌وکار را سه عامل اصلی اثرگذار بر فضای کسب و کار نامساعد کرمانشاه در فصل تابستان اعلام کرد.

وی معتقد است، چنانچه دستگاه‌ها همراهی لازم را داشته باشند و بتوانیم بر عوامل نامناسب شدن فضای کسب و کار به خوبی تمرکز کنیم، این ظرفیت را داریم که جایگاه کرمانشاه را ارتقا داده و به رتبه ۱۰ و حتی ۹ کشور برسیم.

رئیس اتاق کرمانشاه شاخص فضای کسب و کار را یکی از عوامل موثر بر جذب سرمایه‌گذار و اشتغالزایی دانست تاکید کرد: این شاخص از ۷۰ مولفه شامل ۲۸ مولفه پیمایشی و ۴۲ مولفه آماری به دست می‌آید و هر استانی که وضعیت بهتری داشته باشد، برای سرمایه‌گذاران جذاب‌تر خواهد بود.

کدیور گفت: راهکار اصلی برای کمک به معضل بیکاری استان کرمانشاه بهبود شاخص فضای کسب و کار و به تبع آن جذب سرمایه‌گذار در استان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۱ ۰۸:۴۶

برنامه‌های رییس محترم جدید اتاق بازرگانی کرمانشاه برای رونق تجارت استان و بخصوص صادرات کالا از استان به کشور های همسایه در مناطق ویژه . آزاد قصرشیرین و راه اندازی دهکده لجستیک کرمانشاه و تکمیل محل جدید نمایشگاه های بین المللی کرمانشاه که سالهاست اصلا پیشرفتی نداشته و فقط بطور مکرر وعده عملیاتی شدن این طرح شاخص توسط رییس پیشین اتاق بازرگانی داده می شد چیست ؟؟؟؟؟ لطفاً به این موضوعات مهم هم پیگیری فرمایید.