• یکشنبه / ۱۰ دی ۱۴۰۲ / ۲۲:۱۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402101006994
  • خبرنگار : 50652

 سرپرست دفتر شهری استانداری گلستان خبر داد:

تصویب ایجاد ۲ شهر جدید در گلستان

تصویب ایجاد ۲ شهر جدید در گلستان

ایسنا/گلستان سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان با اشاره به وجود تعداد ۳۵ شهر در استان، افزود: ۲ شهر جدید در استان به وزارت کشور معرفی شده که کارهای مرتبط با آن در حال پیگیری است.

مهندس سید محسن حسینی عصر امروز ۱۰ دی در دیدار با مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستای وزارت کشور با بیان اینکه در استان گلستان ۳۵ شهر وجود دارد، اظهارکرد: در مجموع این شهرها ۱۸۵ نفر عضو اصلی شورای شهر و ۱۱۰ نفر اعضای علی البدل هستند که لازم به ذکر است برای انجام وظایف بهتر شوراها، آموزش هایی برای آن ها در نظر گرفته شده که در حال انجام است.

وی شهر جدید «ینقاق» را در مرحله تشکیل اعلام کرد و افزود: همچنین روستای «القجر» نیز به عنوان شهر جدید به وزارت کشور معرفی شده که کارهای مرتبط با آن در حال پیگیری است.

سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان با اشاره به وظایف دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستای وزارت کشور، عنوان کرد: سیاستگذاری و برنامه ریزی در امور مربوط به شوراها، بررسی و بازنگری در قوانین و آیین نامه های مربوطه، نظارت بر عملکرد شوراها، برگزاری دوره های آموزشی، نظارت بر مصوبات و ارزیابی عملکرد شوراها، برگزاری جلسات هیأت مرکزی حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراهای اسلامی، تشکیل و به روز رسانی بانک های اطلاعاتی و سامانه های مرتبط از وظایف دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستای وزارت کشور است.

براساس مصوبه سال ۸۸ مجلس شورای اسلامی، روستاهایی با جمعیت بیش از ۳۵۰۰ نفر می‌توانند تبدیل به شهر شوند و این درحالی است این تبدیل توجه به مسائلی از جمله ایجاد شهرداری، نمایندگی فرمانداری و ایجاد دفاتر و نمایندگی ادارات کل را طلب می‌کند.

 معیارهای تبدیل روستا به شهر، به خصوص در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی در هر کشوری متفاوت است. تعدادی از کشورها برای تبدیل شدن یک روستا به شهر، قوانین سختگیرانه‌ای اعمال می‌کنند در حالی که برخی از آنها راه را برای تبدیل شدن یک سکونتگاه روستایی به شهر هموار کرده‌اند. به طور کلی ملاک جمعیت تقریباً در تمامی کشورهای دنیا مورد توجه است از معیارهای دیگر می‌توان به تقسیمات اداری و سیاسی نیز اشاره کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha