• دوشنبه / ۱۱ دی ۱۴۰۲ / ۰۸:۳۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402101107060
  • خبرنگار : 71129

آمریکا یک ناو گروه خود را از مدیترانه شرقی خارج می‌کند

آمریکا یک ناو گروه خود را از مدیترانه شرقی خارج می‌کند

شبکه خبری ای.بی.سی از قول دو مقام آمریکایی گزارش کرد، ناوگروه "یو.اس.اس جرالد فورد" در روزهای آتی از دریای مدیترانه شرقی خارج می‌شود.

به گزارش ایسنا، یکی از مقام‌های ارشد آمریکایی و یک مسئول دیگر در دولت واشنگتن گفتند، این ناو گروه و سایر کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا قرار است در روزهای آتی به بندر "نورفولک" در ایالت ویرجینیا، آمریکا برگردند که این بخشی از آماده سازی برای استقرارهای آتی و برنامه‌های آینده این ناو گروه محسوب می‌شود.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، با وجود خروج این ناو گروه از این منطقه دولت آمریکا همچنان ظرفیت نظامی قوی خود را در دریای مدیترانه شرقی و در حیطه درگیری‌ها در غزه حفظ می‌کند که شامل استقرار ناوهای بیشتر در مدیترانه و خاورمیانه است.

پنتاگون اعلام کرد، آمریکا در واکنش به جنگ در غزه که در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ آغاز شد، دو ناو گروه اصلی خود یعنی "یو.اس.اس دوآیت آیزنهاور" و "یو.اس.اس جرالد فورد" را در منطقه و با هدف بازدارندگی پیوستن کشورهای ثالث به این درگیری علیه رژیم صهیونیستی مستقر کرد.

در همین راستا، روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» نوشت: آمریکا به اسرائیل اطلاع داده است که ناو هواپیمابر جرالد فورد در روزهای آینده منطقه را ترک خواهد کرد.

وبگاه عبری «وای نت» روز دوشنبه گزارش داد: «اسرائیل نگران گزارش‌هایی مبنی بر خروج ناو هواپیمابر آمریکایی «جرالد فورد» که برای بازدارندگی مقابل «حزب‌الله» (لبنان) به منطقه آورده شده بود، نیست.»

این در حالی است که این ناو و کشتی‌های همراه آن دریای مدیترانه را در عرض چند روز ترک می‌کنند و به آمریکا بازمی‌گردند.

هفتم اکتبر ۲۰۲۳ حماس در یک عملیات غافلگیرانه به شهرک‌های صهیونیست نشین در اطراف نوار غزه حمله کرد و در واکنش به این اقدام، نیروهای رژیم صهیونیستی نیز به فلسطینی‌های ساکن غزه یورش بردند که در نتیجه آن تاکنون بیش از ۲۰ هزار تن شهید شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha