• دوشنبه / ۱۱ دی ۱۴۰۲ / ۰۸:۴۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402101107066
  • خبرنگار : 50107

مدیرکل بهبود محیط زیست شهرداری مشهد:

پوشاندن تنه ۲۷ هزار اصله درخت با خمیر بردو برای جلوگیری از آفات در مشهد

پوشاندن تنه ۲۷ هزار اصله درخت با خمیر بردو برای جلوگیری از آفات در مشهد

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل بهبود محیط زیست شهرداری مشهد گفت: به تناسب گونه‌هایی که شناسایی کردیم و میزان اعتبارات قصد داریم تنه ۲۷ هزار اصله درخت را در ۸۵ معبر اصلی و ۲۰ بوستان بزرگ برای جلوگیری از آفات بپوشانیم.

حامد فیض‌الهی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص پوشاندن تنه درختان برای جلوگیری از آفات اظهار کرد: برای جلوگیری از آفتاب‌سوختگی تنه درختان در تابستان و ترک و شکاف آن‌ها به دلیل نوسانات دما و یخ‌زدگی در زمستان با مشورت با اساتید دانشگاه فردوسی و مرکز تحقیقات به روشی رسیدیم.

وی افزود: این آسیب‌ها روی تنه درختان موجب می‌شود عوامل بیماری‌زا و آفات به داخل تنه درخت نفوذ پیدا کرده، هم درخت را تضعیف کند و هم محلی برای تجمع و افزایش آفات و بیماری‌ها باشد، برای جلوگیری از این آسیب‌ و پوشش ترک‌های روی تنه درختان از خمیر بردو استفاده می‌کنیم. این روش چند سال است در مشهد انجام می‌شود. خمیر بردو ترکیبی از سولفات مس و آهک بوده که تایید شده و می‌توانیم روی تنه درختان استفاده کنیم.

فیض‌الهی بیان کرد: این روش بیشتر روی گونه‌هایی مانند صنوبر، نارون، زبان‌گنجشک و توت که بیشترین خسارت از آفات و بیماری‌ها را می‌بینند انجام می‌شود. در طی چند سالی که این روش انجام شده مفید بوده؛ زیرا توانسته بسیاری از درخت‌های ما که در حال زوال و ضعیف شدن بودند را نجات دهد و از هجوم آفات جلوگیری کند.

مدیرکل بهبود محیط زیست شهرداری مشهد عنوان کرد: به تناسب گونه‌هایی که شناسایی کردیم و میزان اعتبارات قصد داریم تنه ۲۷ هزار اصله درخت را در ۸۵ معبر اصلی و ۲۰ بوستان بزرگ برای جلوگیری از آفات بپوشانیم. بهترین زمان انجام این کار از اواخر آذر تا ابتدای بهمن است که اکنون در حال انجام این کار هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha