• دوشنبه / ۱۱ دی ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1402101107244
  • خبرنگار : 71431

تاکید فرمانده یگان ویژه بر بسط فرهنگ شهادت

تاکید فرمانده یگان ویژه بر بسط فرهنگ شهادت

فرمانده یگان‌های ویژه فراجا بر ضرورت بسط فرهنگ شهادت تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، سردار حسن کرمی در پنجمین یادواره سرداران و ۱۳۸۷ شهید یگان‌های ویژه فراجا که پیش از ظهر امروز در مقر مرکزی فرماندهی یگان‌های ویژه برگزار شد، گفت: با توجه به فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری یادواره‌های شهدای نیروی انتظامی در استان‌های مختلف در سرتاسر کشور برگزار شد و این مراسم آخرین یادواره شهدا در سال جاری است. ما برای اینکه در دفاع از انقلاب موفق شویم و از این بهتر بتوانیم کشور را پیش ببریم و جبهه مقاومت را توسعه دهیم باید سفیر شهدا باشیم، یعنی اول شهید را بشناسیم، وصیت‌نامه های شهدا را بخوانیم و به توصیه‌های آنان عمل کنیم.

فرمانده یگان‌های ویژه فراجا ادامه داد: اگر ما سفیر شهدا باشیم باید محیط کار ما چه در بعد اقتصادی و فرهنگی، فضای مقاومت و صبوری باشد و تجلی پیام شهدا باشد.

کرمی با بیان اینکه شهدا همیشه ناظر بر اعمال ما هستند، گفت: هرکدام از ما در یگان‌های ویژه سفیر یک شهید هستیم و تلاش می‌کنیم فرهنگ شهادت را بسط دهیم.

در این مراسم پیام سردار احمدرضا رادان، فرمانده فراجا نیز قرائت شد. متن پیام سردار احمدرضا رادان، در ادامه آمده است:

« بسم رب الشهداء و الصدیقین

«مِنَ الْمُؤْمِنینَ رِ‌جَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّـهَ عَلَیْهِ  فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ‌  وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا»

برخی از آن مؤمنان، بزرگ مردانی هستند که به عهد و پیمانی که با خدا بستند کاملا وفا کردند، پس برخی پیمان خویش گزاردند (و بر آن عهد ایستادگی کردند تا به راه خدا شهید شدند) و برخی به انتظار (فیض شهادت) مقاومت کرده و هیچ عهد خود را تغییر ندادند. (سوره احزاب آیه 23)

توفیق وفا به پیمانی که هر یک از ما با پروردگار خویش بسته‌ایم، نیازمند صداقت و استقامتی است که تنها از مردان خدا انتظار می‌رود، مردانی که بر پیمان خویش استوار ماندند تا آنگاه که موفق به دیدار معشوق و محبوب خود شدند.

گروهی نیز که توفیق شهادت و لقاءالله را نیافتند، اگر منتظر فرج باشند و در منش و روش خویش تبدیل و تغییری راه ندهند، البته در همان حلقه نورانی هستند و دیر یا زود به یاران خویش ملحق می‌شوند. یاد گذشته و استمداد از همسنگران سفر کرده، از بهترین توشه‌ها برای پیمودن این راه پرخطر است. بنابراین زنده نگه‌ داشتن یاد و خاطره شهیدان، پیش و بیش از آن که خدمتی به آن عزیزان محسوب شود، خدمت به خود ما و جامعه بشری است.

در کاروان همه شهیدان انقلاب اسلامی، شهدای فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و از جمله شهدای یگان های ویژه سرافراز فراجا بر ما حق جداگانه‌ای دارند،‌ آنانی که توفیق همسنگری با آنها را داشتیم و امید که تا آخر نیز همسفرشان باشیم.

بایدازهمه دست‌اندرکاران برگزاری پنجمین یادواره سرداران و 1387 شهید سرافراز لشکر 28 روح الله (ره) و یگان های ویژه فراجا صمیمانه سپاسگزاری نمایم که این فرصت بی‌بدیل رابرای اینجانب و شما فراهم آوردند تا از سرچشمه زلال یاد آنان سیراب شویم و برای آینده خود توشه برگیریم. بر این شهیدان، پدران و مادران، فرزندان و دیگر بستگان آنان درود می‌فرستم و به آنان اطمینان می‌دهم که یکایک فرماندهان و کارکنان فراجا، این سازمان عظیم انقلابی و مؤمن، به حول و قوه الهی تا آخر بر عهد خویش استوار خواهند بود و در پرتو عمل به فرامین و رهنمودهای فرمانده معظم کل قوا،حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) پرچمی را که از دست شهیدان به یادگار، دست ما رسیده است را برفراز قله عزت و اقتدار خواهیم نشاند.

بار دیگر به پیشگاه شما خاندان معظم شهیدان عرض ادب می‌کنم و امیدوارم که هیچ‌گاه ما را از دعای خیر خود محروم نکنید.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران

سرتیپ پاسدار احمدرضا رادان»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha