• دوشنبه / ۱۱ دی ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402101107254
  • خبرنگار : 50210

خیز هپکو برای صادرات

خیز هپکو برای صادرات

ایسنا/مرکزی مدیرعامل شرکت هپکو اراک گفت: ظرفیت شرکت را برای جذب بازارهای خارجی و صادراتی به کار گرفته ایم.

هپکو در دهه ۷۰ و ۸۰ تنها صادرکننده قطعات ایرانی به غول های صنعتی دنیا از جمله لیبهر و وولو بوده است، درست است که خصوصی سازی در سال ۱۳۸۴ و توقف تولید در این شرکت در دهه ۹۰، رزومه هپکو را تحت تاثیر قرار داد، اما با بازگشت هپکو به عرصه تولید، باورها در خصوص این شرکت بزرگ اراکی در حال تغییر است و در طول یکی دو سال اخیر نشان داده است که می تواند هپکو دهه ۷۰ و ۸۰ باشد و تولید محصولات جدید نیز نقطه عطفی برای بازگشت موفق این شرکت به عرصه تولید و بازار است.

به گزارش ایسنا، در اوایل و اواسط دهه ۹۰، به دلیل مشکلات بسیار، تولید در هپکو متوقف شد، اما ظرفیت های این شرکت از دست نرفت و به مرور شاهد شکوفایی این ظرفیت ها هستیم و حالا مدیرعامل این شرکت می گوید هپکو مترصد حضور در بازارهای جهانی است و ظرفیت خود را برای جذب بازارهای خارجی و صادراتی با جدیت به کار گرفته است.

علیرضا کاظمی در گفت و گو با ایسنا، تصریح کرد: هپکو در کنار تولید همواره نیم نگاهی به صادرات داشته است، چراکه این شرکت سابقه صادرات قطعات و مجموعه ماشین آلات راهسازی به کشورهای همسایه و لیبهر آلمان و وولو سوئد را داشته و این ظرفیت صادراتی همچنان وجود دارد.

وی تاکید کرد: تلاش داریم به موازات تامین نیازهای کشور درخصوص ماشین آلات راهسازی و معدنی، بازارهای خارجی را جذب کنیم و اخیرا نیز مذاکرات خوبی در این رابطه انجام شده است.

کاظمی با اشاره به سفر یک هیات کامرونی به اراک و بازدید از ظرفیت های شرکت هپکو، گفت: این بازدیدهای خارجی به صورت مستمر از شرکت انجام می شود و زمینه هایی ایجاد شده است که بُعد صادراتی شرکت را نیز فعال کنیم، البته هیات کامرونی همکاری در حوزه ماشین آلات معدنی را مدنظر داشت و قطعا با توجه به پتانسیل هپکو، می توان در عرصه های مختلف تعاملات و ارتباطات خارجی و صادراتی فعال بود.

وی افزود: صادرات به لحاظ تامین ارز برای شرکت بسیار اهمیت دارد، در واقع می توان منابع ارزی شرکت را از طریق صادرات تامین کرد، البته در این تعاملات انتقال تکنولوژی نیز مدنظر است و مذاکراتی در این راستا نیز صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت هپکوی اراک با اشاره به تولیدات جدید شرکت هپکو، گفت: اخیرا بیل ۷۵ تن به عنوان یک محصول جدید در کشور رونمایی شد و تا پایان سال جاری ۷ دستگاه از این محصول در شرکت تولید می شود، همچنین تولید دستگاه های حفاری و دامپتراک های سنگین را نیز در برنامه کاری امسال داریم که تا پایان سال به نتایج خوبی خواهد رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۱ ۲۲:۵۹

سلام عاشق بیل میکانیکیتون هستم چی میشه تورا خدا از اینا یکی با شرایط بهم بدین...درعشق بیل سوختم...

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۲ ۰۸:۵۶

واردسایت بشین

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۲ ۲۳:۳۹

خدایا من عاشق گریدر هپکو ام شرکت ی دونه شرایطی بهم نمیده

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۲ ۰۱:۵۲

چی داره که ۳۰ درصدش اون ایرانیه،، شلنگ فشار قوی،،گیربکس، کاری داره،،تروخدا مهندس داریم خودمون ،دلال رو بنداز بیرون ،آپولو نیست که،دست و پا داریم ثروت هست جا هست ،سوله هست،چی میخاید چی داره کشتی ،قایق ،زیردریایی ،ماشین سنگین،،یک متور دیزل نمی‌تونید درست کنید، پاکستان هم ریخته گری خوبی داره هم قطعه های بزرگ رو نورد میکنه اندازه اونام علم نداریم.بابا بنادر ایران خاک میخورن،،وارد کن خارج کن،ترانزیت مثل امارات

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۲ ۰۵:۴۵

اینا همش تبلیغاته، شما تیراژ واقعی رو به صد تا برسون ادعای صادرات پیشکش تازه صد تا شامل انواع تولیداتشونه یعنی غلطک و گریدرو بیل و ...

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۲ ۰۷:۳۱

فقط دستگاه چینی مونتاژ میکنه

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۲ ۰۹:۳۳

خسته نباشید.بهتراست شیلنگهای بالای دکل رااصلاح کنید تابی ریخت نباشد ازلوله بطورمنظم استفاده کنیدوهرجاکه مفصل داردازشیلنگ استفاده کنیدکه بسیارارزانتروزیباترمیشود.موفق باشید.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۲ ۱۰:۴۸

درود خدا بر آیت‌الله رئیسی، که جلوی ورشکستگی و نابود شدن شرکت هپکو را گرفت و اونو دوباره احیاکرد. درود بر رئیسی شیرمادر و نان پدر حلالت مرد...

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۲ ۱۳:۴۸

با تعویض مدیر عامل قبلی تمام قراردادهای لغو شد و هپکو با پول پاشی سر پاست

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۲ ۱۴:۳۳

ای کاش کارخانه تولیدات بیل و لودر را زیاد میکرد و بصورت شرایطی خرید برای همه مهیا می شد

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۲ ۱۴:۵۲

حیف این کارخانه که خصوصی سازی به نوعی خودمان سازی شد چرا باید کارخانه های مهم و اساسی و استراتژیک به بهانه خصوصی سازی ارزان و مفت به مزایده بزارن اگه سازندگان کارخانه می‌دونستن کارخانه به نوعی ورشکسته و خصوصی سازی میشه اون زمان به فکر ساختش نمی افتادن

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۲ ۱۹:۳۸

سلام آقا من یدونه بیل لاستیکی با شرایط می‌خوام بگیرم از کجا باید اقدام کنم ؟

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۲ ۲۳:۴۲

من عاشق گریدر هپکو ام چی میشد شرکت ی گریدر ب من شرایطی میداد

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۵ ۱۸:۲۸

سلام خدا را شکر محصولات راهسازی مال کشور عزیزمان ایران باشه دیگه نیاز نشه دستگاه وارد کنیم یک بیل گریدر و ۲تا غلطک میخوام شرایطی

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۶ ۰۸:۴۶

سلام سعیدی هستم من بیل لاستیکی با شرایط اقساط میخوام از دم قسط اگر امکان داره محبت بفرمایید