• دوشنبه / ۱۱ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402101107370
  • خبرنگار : 50570

معاون زیارت و گردشگری شهرداری مشهد مطرح کرد

اهدای نشان مشهدالرضا(ع) به اشخاص شایسته و افتخارآفرین مشهدی

اهدای نشان مشهدالرضا(ع) به اشخاص شایسته و افتخارآفرین مشهدی

ایسنا/خراسان رضوی معاون زیارت و گردشگری شهرداری مشهد گفت: نشان مشهدالرضا(ع) به اشخاصی که در مجموعه‌های غیردولتی و مردم نهاد کار ویژه‌ای برای مشهد انجام داه باشند اهدا می‌شود.

سیدجلیل بامشکی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به مصوبات شورای شهر در هر سال قرار شده است طی فرایندی مشخص، نشان مشهدالرضا(ع) به اشخاصی که در مجموعه‌های مردم نهاد و غیردولتی اقدام ویژه‌ای برای شهر مشهد انجام داده و یا  افتخارآفرینی داشته‌اند، اهدا شود.

وی اضافه کرد: امسال اولین سال اهدای نشان مشهدالرضا(ع) است و تصمیم گرفتیم تا این نشان را به مناسبت ۱۰ دی که روز مشهد نامگذاری شده است، اهدا کنیم. در این جریان ما به دنبال این هستیم تا به افرادی که در ۸ عرصه برای شهر مشهد افتخاری کسب کرده‌اند و یا اینکه توانسته‌اند جریان تازه‌ای را در مشهد به وجود آورند، نشانی اهدا کنیم. در تمام این ۸ عرصه به دنبال آن هستیم تا افراد جریان‌ساز مشهدی که در عرصه‌های ملی و بین‌المللی باعث درخشش اسم مشهد شده‌اند، شناسایی و تقدیر شوند.

معاون زیارت و گردشگری  شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: حدود ۶ ماه گذشته ۸ کار گروه در این فرایند را افراد حقیقی صاحب نظر، متخصص در حوزه مربوطه، نمایندگان نهادها و دسته‌های ذی‌ربط و نمایندگان مردمی که نقش پررنگی در شهر داشته‌اند، تشکیل داده‌اند.

بامشکی درخصوص انتخاب افراد و اشخاص حائز اهمیت برای اعطای نشان مشهدالرضا(ع) بیان کرد: با توجه به شاخص‌های تدوین شده توسط کارگروه‌ها فراخوان عمومی درسطح شهر منتشر شد و افرادی که از نظر مردم و یا دستگاه‌های ذی‌ربط حائز نشان مشهدالرضا(ع) بودند، معرفی شدند و پس از ارزیابی این افراد توسط هر کارگروه بر اساس شاخص‌های تدوین شده ۸ نفر به شورای هیات داورن معرفی شدند.

وی در خصوص عرصه‌های نشان مشهدالرضا(ع) گفت: این نشان در ۸ عرصه مختلف از جمله سلامت و ورزش، فرهنگی و هنری، اجتماعی، ایثار، شهادت ومقاومت، زیارت و خدمات زائر، علمی و فناوری، بهداشت و درمان به کار خود ادامه داد. همچنین کارگروه اقتصاد و سرمایه‌گذاری در بین عرصه‌ها بود که امسال نتوانستیم این عرصه را به نتیجه‌ای برسانیم و در سال آینده برای آن برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

معاون زیارت و گردشگری شهرداری مشهد افزود: امیدوارم در سال های آینده اطلاع‌رسانی برای مراسم اعطای نشان بهتر و مشارکت مردم نیز بیشتر شود؛ چراکه ممکن است افراد شاخص و ممتازی در مشهد وجود داشته باشند که مورد تقدیر قرار نگرفته‌اند و امیدواریم که در سال‌های آینده با شناسایی بهتر این افراد این نشان به آن‌ها اهدا شود.‌

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha