• دوشنبه / ۱۱ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402101107380
  • خبرنگار : 50617

کشت شبدر در ۱۷۸ هکتار مزارع محمودآباد

کشت شبدر در ۱۷۸ هکتار مزارع محمودآباد

ایسنا/مازندران مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد از کشت شبدر برسیم در ۱۷۸ هکتار مزارع این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمد هادی‌زاده امروز در گفت‌وگویی با خبرنگاران با اشاره به اهمیت کشت گیاهان علوفه‌ای از نظر اصلاح زمین‌های زراعی و توسعه دامپروری، گفت: شبدر برسیم یکی از گیاهان علوفه‌ای است که هر ساله توسط کشاورزان این شهرستان کشت و نقش مهمی در تامین علوفه دام و حاصلخیزی خاک پس از برداشت برنج دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال کشاورزان این شهرستان چهار هزار و ۴۵۰ تن محصول شبدر برسیم از مزارع این شهرستان برداشت کنند که برای مصرف دام استفاده و منبع درآمد خوبی برای کشاورزان این شهرستان است.

هادی‌زاده با اشاره به اینکه امسال ۱۷۸ هکتار مزارع این شهرستان زیرکشت علوفه شبدر برسیم رفت که کشت آن از نیمه دوم مهر آغاز و تا آبان ماه هر سال ادامه دارد، اظهار کرد: ۱۴۹ نفر از کشاورزان این منطقه در کار کاشت، داشت و برداشت علوفه شبدر برسیم فعالیت دارند.

تشدید نظارت از واحدهای خبازی

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تشدید نظارت واحد بازرسی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد از واحدهای نانوایی، گفت: رصد داده‌های کارت‌خوان‌های نان نشان می‌دهد در برخی از واحدهای نانوایی مقدار آردی که به نان تبدیل می‌شود با مقدار آرد تحویلی به نانوایان مغایرت دارد.

کشت شبدر در ۱۷۸ هکتار مزارع محمودآباد

هادی زاده با بیان اینکه این موضوع توسط واحد بازرسی این مدیریت در حال بررسی است، افزود: بر اساس اطلاعات موجود در داده‌های کارتخوان‌ها، ۱۴۱ واحد نانوایی موجود است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد با اشاره به پایش ۷۹ نانوایی در این شهرستان، ادامه داد: ۲۴ واحد متخلف در این شهرستان به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

هادی‌زاده با بیان اینکه با استفاده از دستگاه‌های کارتخوان بانک سپه، کارشناسان بازرسی جهاد کشاورزی و تعزیرات حکومتی میزان سهمیه دریافتی نانوایی‌ها و تراکنش حجم مصرف ماهانه واحدهای نانوایی شهر را بررسی می کنند، گفت: چنانچه تطابقی میان سهمیه دریافتی و حجم تراکنش‌ها وجود نداشته باشد، مراحل قانونی برای تشکیل پرونده اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha