• دوشنبه / ۱۱ دی ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402101107454
  • منبع : نمایندگی سمنان

تولید روزانه بیش از ۹۵ تن تخم مرغ در استان سمنان

تولید روزانه بیش از ۹۵ تن تخم مرغ در استان سمنان

ایسنا/سمنان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از سمنان به عنوان یکی از قطب های تولید مرغ و تخم مرغ در کشور نام برد و گفت: روزانه بیش از ۹۵ تن تخم مرغ در این استان تولید می شود.

محمدرضا قاسمی ۱۱ دی با بیان اینکه این استان ظرفیت تولید این استان در پرورش مرغ تخم گذار و تخم مرغ در چند سال اخیر افزایش قابل توجهی یافته، اظهار کرد: در حال حاضر روزانه بیش از ۹۵ تن تخم مرغ در استان سمنان تولید و به بازار عرضه می شود که این آمار، اعداد قابل قبولی در تولید تخم مرغ محسوب می شود.

وی با اشاره به استفاده از منابع تسهیلاتی برای توسعه واحدهای تولید مرغ تخمگذار و تخم مرغ در استان اضافه کرد: در آینده نزدیک نیز چند واحد پرورش مرغ تخمگذار در استان سمنان راه اندازی می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم تأمین و توزیع مناسب نهاده های طیور برای استمرار وضعیت تولید تخم مرغ در استان سمنان تصریح کرد: در حال حاضر تأمین کنجاله سویا مورد نیاز مرغداری‌ها در استان سمنان به شرایط خوبی رسیده است و این روند باید همچنان ادامه بیابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به نقش مهم تشکل‌های حوزه دام و طیور در رفع مشکلات این بخش و تلاش در راستای افزایش تولید اضافه کرد: با فعالیت های ترویجی صورت گرفته در استان، تشکل‌های حوزه دام و طیور نیز نقش محوری تری را بر عهده گرفتند تا مشکلات اعضای خود را مرتفع کنند.

نوی از تلاش برای تأمین نهاده های دامی مورد نیاز مرغداری‌ها توسط تشکل های فعال این بخش خبر داد و افزود: همچنین این تشکل ها در زمینه بازاریابی و تسهیل در بازار فروش محصولات نیز کمک های شایانی به واحدهای تولیدی استان داشتند.

قاسمی با بیان اینکه در خصوص آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان سمنان مشکلی نداریم گفت: تاکنون گزارشی در خصوص این بیماری در مرغداری های استان به جهادکشاورزی واصل نشده است .

وی با تقدیر از فعالیت های نظارتی دامپزشکی استان ادامه داد: در همین راستا پایش و رصد دقیق مزارع تولید مرغ گوشتی و تخمگذار در استان سمنان به طور مستمر صورت می‌گیرد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha