• دوشنبه / ۱۱ دی ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402101107461
  • خبرنگار : 50181

رئیس انجمن صنعت ساختمان کرمانشاه:

حمایت‌ دولت از صادرات خدمات فنی و مهندسی باید جدی‌تر شود

حمایت‌ دولت از صادرات خدمات فنی و مهندسی باید جدی‌تر شود

ایسنا/کرمانشاه رئیس انجمن صنعت ساختمان کرمانشاه با اشاره به اهمیت صادرات خدمات فنی و مهندسی خصوصا به کشور عراق، گفت: باید حمایت‌های دولت از صادرات خدمات فنی و مهندسی جدی‌تر شود.

آرش شادفر در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اهمیت صادرات خدمات فنی و مهندسی خصوصا از بعد ارزآوری قابل توجهی که برای کشور در شرایط تحریم دارد، اظهار کرد: از سوی دیگر شیوه تجارت خصوصا با عراق به عنوان اصلی‌ترین شریک تجاری ما تغییر کرده و با توجه به اینکه این کشور در حال خودکفایی در تولید بسیاری از کالاها است دیگر نمی‌توان با رویه سالیان گذشته صرفا بر صادرات کالا تمرکز کنیم، بلکه لازم است به سمت صادرات خدمات فنی و مهندسی برویم.

وی از بازار خوب و بکری که در زمینه ساخت و ساز در عراق و خصوصا بخش اقیلم کردستان وجود دارد یاد کرد و ادامه داد: متاسفانه این بازار اکنون عمدتا در اختیار ترکیه قرار دارد و حضور ما چندان پررنگ نیست.

رئیس انجمن صنعت ساختمان کرمانشاه با بیان اینکه در استان کرمانشاه ظرفیت بسیار عظیمی برای صادرات خدمات فنی و مهندسی وجود دارد، تاکید کرد: باید به سمت اجرای پروژه‌های تماما کرمانشاهی در عراق برویم. بگونه‌ای که صفر تا صد پروژه‌ها از مشاوره و طراحی تا انتخاب پیمانکار و حتی مصالح ساختماتی توسط شرکت‌های کرمانشاه تامین و صورت بگیرد.

شادفر افزود: خوشبختانه شرکت‌های توانمندی در استان داریم که می‌توانند در این زمینه کار کنند و توانمندی و ظرفیت این شرکت‌ها را در نمایشگاه صنعت ساختمان عراق در گذشته شاهد بودیم.

وی درباره اینکه چرا با وجود این ظرفیت‌ها تاکنون در زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی قوی عمل نشده است، اظهار کرد: مهمترین گام برای تقویت صادرات خدمات فنی و مهندسی اجرای دقیق و بند به بند آیین‌نامه حمایتی دولت از صادرات خدمات فنی و مهندسی است، زیرا اجرای این آیین نامه بسیاری از گره‌هایی که اکنون در زمینه گمرکی ماشین آلات، معافیت‌های مالیاتی و ... وجود دارد را باز می‌کند.

رئیس انجمن صنعت ساختمان کرمانشاه از نقش مهم وزارت امور خارجه و کنسول‌گری ایران در عراق نیز یاد کرد که می‌توانند با معرفی شرکت‌های ایران و استان کرمانشاه، زمینه‌ای را فراهم کنند که پروژه‌ها از مراحل اول کار یعنی مشاوره و طراحی تا ساخت و استفاده از مصالح توسط شرکت‌های ما انجام شود.

شادفر همچنین بر لزوم حمایت‌های جدی‌تر دولت در زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی خصوصا در زمینه مباحث حقوقی، ضمانتنامه‌های ارزی و ... تاکید کرد.

وی با بیان اینکه در کشور عراق در حوزه‌های مختلف ساخت و ساز، راهسازی، سدسازی و ... جای کار وجود دارد، خاطرنشان کرد: سوریه نیز بازار مناسبی برای صادرات خدمات فنی و مهندسی به شمار می‌رود که نباید از آن غافل باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha