• دوشنبه / ۱۱ دی ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۰
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402101107506
  • خبرنگار : 71516

حزب‌الله: حمایت یمن از فلسطین در تاریخ ثبت خواهد شد

حزب‌الله: حمایت یمن از فلسطین در تاریخ ثبت خواهد شد

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان گفت موضع جسورانه و سرنوشت‌ساز یمن در حمایت از فلسطین الگویی برای تمام اعراب و مسلمانان است.

به گزارش ایسنا، «هاشم صفی‌الدین» رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در نشست مجازی که در صنعا در حمایت از غزه برگزار شد، گفت: از اوجب واجبات حمایت از ملت فلسطین و مقاومت قهرمان است. موضع جسورانه و سرنوشت‌ساز یمن الگویی برای تمام اعراب و مسلمانان است. یمن که سال‌ها تنها مانده بود، فلسطین را رها نکرد بلکه دست به فداکاری زده و رژیم اشغالگر را با موشک و پهپاد هدف قرار می‌دهد.

وی خطاب به ملت و رهبری یمن گفت: شما مسلمانان را روسفید کردید و لکه ننگ را از پیشانی امت ما پاک کردید. عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن تمام شرایطی را که یمن با آن مواجه است، پشت سر گذاشت تا فلسطین را یاری کند و این موضعی است که در تاریخ ثبت خواهد شد.

صفی الدین تأکید کرد: تجاوز و محاصره نوار غزه توسط آمریکا و غرب تمام مسلمانان و علما را در مقابل مسئولیت دفاع از مستضعفان قرار می‌دهد.

در بیانیه پایانی این نشست مجازی که در حمایت از فلسطین برگزار شد، بر لزوم اتخاذ اقدامات عملی برای مقابله با اشغالگران صهیونیست تأکید شده است.

یمن در حمایت از مقاومت فلسطین که از هفتم اکتبر عملیات طوفان الاقصی را علیه رژیم صهیونیستی آغاز کرد، حملات موشکی و پهپادی را به اراضی اشغالی انجام داده است و این رژیم را در دریای سرخ و تنگه باب المندب در محاصره دریایی قرار داده است.

این درحالی است که جنگ غزه برای هشتاد و هفتمین روز در سایه حملات گسترده رژیم صهیونیستی به شهرهای غزه و در میان فاجعه انسانی بی‌سابقه و افزایش تنش در منطقه ادامه دارد.

آمار کشته شدگان فلسطینی در پی عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه به ۲۱ هزار و ۸۲۲ نفر رسیده‌است. ۵۶ هزار و ۴۵۱ نفر نیز زخمی شده‌اند.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی از افزایش کشته شدگان خود به ۵۰۶ نفر خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha