• دوشنبه / ۱۱ دی ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۱
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402101107546
  • خبرنگار : 50300

مدیرعامل صندوق بازنشستگی تاکید کرد

تلاش برای بهبود وضعیت شرکت لوله‌سازی اهواز/ فولاد اکسین هوای شرکت را داشته باشد

تلاش برای بهبود وضعیت شرکت لوله‌سازی اهواز/ فولاد اکسین هوای شرکت را داشته باشد

ایسنا/خوزستان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور با بیان اینکه وضع شرکت لوله‌سازی اهواز باید بهبود یابد، گفت: برنامه داده شده که کارخانه خط اسپیرال فعال شود و تعدادی نیرو نیاز است تا کارخانه از زیان خارج شود.

مهدی مسکنی امروز (۱۱ دی) در حاشیه بازدید از شرکت لوله‌سازی اهواز اظهار کرد: چرخ لوله‌سازی اهواز به همت مدیران کارخانجات و شرکت و نظارت هلدینگ‌ می‌چرخد. اساسا سه "ت" شامل تعریف، تعارف و تبانی را در کار ممنوع کردیم؛ تبانی قانونی در راستای مسایل سیاسی، حزبی، قومیتی و اقتصادی نداریم و تعریف، تعارف و تبانی، هر سه آسیب سیستم‌های دولتی است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: بدون تعارف، وضع شرکت لوله‌سازی اهواز باید بهبود یابد. ۷ کارخانه در این شرکت وجود دارد اما ۳ کارخانه فعال است. حدود یک هزار و ۶۰۰ نیرو وجود دارد که ۵۰ درصد آن در بخش صفی و ۵۰ درصد در حوزه ستادی مشغول هستند. از آن طرف، مسایل حقوقی و قراردادهای قدیمی وجود دارد که بار مالی به لوله‌سازی تحمیل می‌کند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور گفت: برنامه داده شده که کارخانه خط اسپیرال فعال شود و تعدادی نیرو نیاز است تا کارخانه از زیان خارج شود.

مسکنی ادامه داد: یک نیرو با حقوق متوسط ۱۰ تا ۱۱ میلیون تومان، حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان نیاز دارد که موارد دیگر همچون سنوات، حق بیمه و پاداش نیز هم هستند؛ تصمیم‌گیری برای جذب نیرو در بنگاهی با این تعداد نیرو و زیان‌ده بودن، کار بسیار سختی است. 

وی تاکید کرد: اگر در این شرایط تصمیم گرفته شود که نیرو جذب شود، به آن تن می‌دهیم و با تاکید بر پروژه‌ای بودن و عدم استخدام این کار انجام شود اما باید تمام انرژی را به کار گیریم تا اینجا را اقتصادی کنیم و به سوددهی برسد.

فولاد اکسین هوای شرکت لوله‌سازی را داشته باشد

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور عنوان کرد: باید هم افزایی اتفاق بیفتد؛ اگر شرکت فولاد اکسین نخواهد هوای شرکت لوله‌سازی را داشته باشد برای چه اینجا است؟

مسکنی افزود: اصل در ایران، پول و پارتی و پررویی نیست، بلکه پیگیری است. نمی‌شود هلدینگ از بنگاه دلسوزتر باشد؛ از حواشی در بنگاه اقتصادی پرهیز شود چراکه بنگاه اقتصادی با حاشیه متلاشی می‌شود. اقتصاد ایران به صورتی است که فهمیده‌اند که اگر بخواهند اقتصاد را تکان دهند، باید با عدم قطعیت و بی ثباتی سیاست‌های کلان کشور را به هم بریزند.

وی با تاکید بر اهمیت ثبات در بنگاه‌های اقتصادی گفت: در صندوق بازنشستگی کشور به این معتقد هستیم تا زمانی که خوب کار کنند صندوق نیز حمایت می‌کند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور خطاب به مدیران شرکت لوله‌سازی گفت: با قدرت و ثبات کار خود را اداره و از حواشی جلوگیری کنید و بدانید اینجا خوزستان است و مردم زجر کشیده‌اند و هوا مانند تهران خوب نیست. اگر احساس می‌کنید تصمیمی حاشیه اجتماعی دارد، با احتیاط تصمیم‌گیری کنید و مدیریت باید شفاف باشد.

مسکنی ضمن تاکید بر توجه به جهاد تبیین گفت: امروز چه بخواهیم چه نخواهیم موضوع جهاد تبیین مهم است. با مردم راحت صحبت کنید و از حاشیه جلوگیری کنید؛ حاشیه برای مدیر سم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha