• دوشنبه / ۱۱ دی ۱۴۰۲ / ۲۰:۵۶
  • دسته‌بندی: فرهنگ عمومی
  • کد خبر: 1402101107793
  • خبرنگار : 71619

۲ درگذشت و یک درخواست فوری

۲ درگذشت و یک درخواست فوری

درگذشت نویسنده قدیمی رادیو و یک روزنامه‌نگار، اعلام زمان مراسم خاکسپاری امیربانو کریمی و توضیح علی مصفا، با موفقیت انجام شدن عمل علی دهباشی، یک تقدیر ویژه از فرامرز قریبیان، ملیکا شریفی‌نیا مجری تلویزیون،  آغاز دوباره یک رویداد بعد از چهار سال سکوت و درخواست مرمت اضطراری آتشکده ساسانی گزیده‌ای از اخبار فرهنگی هنری ۱۱ دی‌ماه بود.

به گزارش ایسنا، روز دوشنبه ۱۱ دی‌ماه، باقر خلیلی، نویسنده پیشکسوت و ویراستار رادیو فرهنگ که از ابتدای تاسیس، با این شبکه رادیویی همکاری داشت، به علت بیماری از دنیا رفت.

همچنین جان پیلگر، روزنامه‌نگار، مستندساز و نویسنده متولد استرالیا که به دلیل پوشش خبری نسل‌کشی در کامبوج و حمایت از «جولیان آسانژ» شناخته می‌شد، در سن ۸۴ سالگی درگذشت.

اعلام زمان برگزاری چهاردهمین جشنواره فیلم عمار

دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار اعلام کرد، چهاردهمین دوره این رویداد در تاریخ ۲۱ تا ۲۹ دی‌ماه، برگزار می‌شود.

 یک تقدیر ویژه از فرامرز قریبیان

همچنین درخواست رئیس سازمان سینمایی کشور برای ارائه راهکار برای سینمای مستند و تقدیر ویژه از فرامرز قریبیان در غیابش از جمله دیگر خبرهای سینما بود. 

معرفی هیات انتخاب بخش مسابقه تئاتر خیابانی

با حکم دبیر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، سه هنرمند تئاتر، اصغر خلیلی، علی‌اصغر خطیب‌زاده و علی‌محمد رادمنش به عنوان هیات انتخاب بخش مسابقه تئاتر خیابانی (تازه‌های تولید) معرفی شدند.

ملیکا شریفی‌نیا مجری «کودک شو» شد

ملیکا شریفی‌نیا اجرای فصل جدید «کودک شو» را به تهیه‌کنندگی حسین ربانی غریبی بر عهده دارد و به‌زودی ضبط و تصویربرداری فصل جدید آغاز می‌شود.  

اعلام زمان مراسم خاکسپاری امیربانو کریمی

در خبری هم اعلام شد که مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر امیربانو کریمی روز چهارشنبه (۱۳ دی) برگزار می‌شود و علی مصفا (فرزند او) تاکید کرد که مراسم تشییع پیکر امیربانو کریمی در دانشگاه تهران نخواهد بود و مراسم صرفا در بهشت زهرای تهران برگزار خواهد شد.

عمل علی دهباشی با موفقیت انجام شد

عمل جراحی علی دهباشی با موفقیت انجام شد. در اطلاعیه مجله بخارا در این‌باره آمده است: «عمل جراحی علی ‌دهباشی، سردبیر مجله بخارا با موفقیت انجام شد و اکنون در بخشِ آی‌سی‌یو بستری هستند و از صبحِ پنجشنبه، ۱۴ دی‌ماه ۱۴۰۲ به دفتر بخارا بازخواهند گشت.»

 آغاز دوباره یک رویداد موسیقایی بعد از ۴ سال

همچنین پروژه موسیقایی «چند شب» بعد از چهار سال توقف، فصل جدید فعالیت‌های خود را از روز ۲۰ دی‌ماه سال جاری با برگزاری چند کنسرت از هنرمندان شاخص موسیقی ایرانی در تالار رودکی تهران آغاز می‌کند.

انتشار جدول مرحله ملی جشنواره موسیقی نواحی ایران

ضمن این‌که جدول مرحله ملی شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران که قرار است دی‌ماه امسال در تهران و به میزبانی تالار رودکی برگزار شود، منتشر شد.

سردار سلیمانی و مادرش روی دیوارنگاره میدان ولیعصر 

در ادامه، طرح جدید دیوارنگاره میدان ولی‌عصر(عج) در آستانه روز مادر و چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی با عنوان «هر چه‌ دارم، از مادرم‌ دارم» نصب شد.

درخواست مرمت اضطراری آتشکده ساسانی

افزون بر این‌ها، یک فعال میراث فرهنگی با اشاره به وضعیت چهارتاقی ساسانی «کهنارو» در شهرستان فیروزآباد استان فارس، درخواست مرمت اضطراری آن را مطرح کرد.

گردشگری فلسطین در آستانه تعطیلی

داده‌های رسمی نشان می‌دهد سرزمین‌های فلسطین در نتیجه حمله نظامی اسرائیل به غزه، حدود ۲۰۰ میلیون دلار از درآمد گردشگری خود را از دست داده‌اند.

پیشنهادهایی برای خواندن:

مهرداد خوشبخت: ناگفته‌ها فقط در خط مقدم جبهه نیست

شهاب حسینی: می‌خواهم فیلمی اقتباسی از ساعدی بسازم

روایت علی سرابی از «استدلالی» که در هیچ کجای دنیا سابقه نداشته است

برای «ایرج» که صدایش متر و معیار است + ویدیو

ماجرای دوستی قدیمی یک مرد با آتش/ تولدی در میان شعله‌ها!

یک «عروسک مقدس» در نوبت ثبت

برای حاج قاسم شدن چه باید کرد + فیلم

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha