• سه‌شنبه / ۱۲ دی ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402101207959
  • خبرنگار : 71145

تعداد شهدای غزه از مرز ۲۲ هزار نفر گذشت/ نبرد شدید مقاومت با اشغالگران در اردوگاه البریج

تعداد شهدای غزه از مرز ۲۲ هزار نفر گذشت/ نبرد شدید مقاومت با اشغالگران در اردوگاه البریج

در حالیکه مقاومت فلسطین در هشتاد و هشتمین روز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه به مقابله شدید با ارتش اشغالگر در جبهه‌های مختلف جنگ ادامه می‌دهد، از آن سو بمباران زمینی، دریایی و هوایی اشغالگران به مناطق مختلف از سر گرفته شده‌اند و همچنان صدای درگیری شدید در مناطق تهاجم به شمال نوار غزه شنیده می‌شود.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: تعداد قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر گذشته به ۲۲ هزار و ۱۸۵ شهید و ۵۷ هزار و ۵۳ مجروح رسیده‌است.

براساس گزارش این وزارتخانه، اشغالگران ۱۵ کشتار را طی ۲۴ ساعت گذشته در غزه انجام دادند که ۲۰۷ شهید و ۳۳۸ زخمی برجای گذاشت.

پیشتر هشام زقوت خبرنگار الجزیره گفته بود: بمباران منطقه مرکزی نوار غزه طی ۲۴ ساعت گذشته توسط رژیم صهیونیستی منجر به شهادت ۷۰ فلسطینی و زخمی شدن بیش از ۱۰۰ نفر دیگر شد.

زقوت با بیان اینکه اردوگاه‌های البریج و المغازی و منطقه دیرالبلح در ساعات گذشته مورد بمباران شدید رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌است، تصریح کرد: ۱۵ نفر از شهدا از خانواده مطر بودند که خانه آنها در دیرالبلح مورد حمله اشغالگران قرار گرفت.

این خبرنگار بیان کرد با وجود درخواست ارتش اشغالگر از ساکنان منطقه مرکزی برای رفتن به دیرالبلح، این منطقه مورد بمباران شدید قرار گرفت. وی خاطرنشان کرد: صبح روز سه شنبه برای تعدادی از شهدای دیرالبلح نماز میت اقامه شد.

خبرنگار شبکه الجزیره همچنین از شهادت ۱۵ فلسطینی در بمباران ۲۴ ساعت گذشته رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه خبر داد.

رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که حملات توپخانه‌ای تانک‌های اشغالگر به چندین منطقه در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه به ویژه منطقه الفخاری همچنان ادامه دارد. همچنین حملات شدید هوایی مناطق شرقی، مرکزی و شمالی شهر خان یونس را هدف قرار دادند، در حالی که توپخانه‌های اشغالگر شمال اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه را بمباران کردند.

طبق گزارش رسانه‌های فلسطینی، درگیری‌های شدیدی بین مقاومت و ارتش اشغالگر در شمال غرب اردوگاه النصیرات در وسط نوار غزه رخ داده‌است.

عملیات‌ ویژه مقاومت علیه اشغالگران در غزه/ حملات شدید به خان‌یونس

رسانه‌های فلسطینی ادامه دادند که در نتیجه بمباران خانه خانواده کراجه در کمپ یک در مرکز النصیرات، تعدادی تلفات برجای مانده‌است.

​همچنین درگیری‌های شدیدی بین مقاومت و نیروهای اشغالگر در محله‌های التفاح و الدرج در شمال شرق شهر غزه رخ داده و قایق‌های اشغالگر ساحل شهر رفح در جنوب نوار غزه را به شدت بمباران کردند.

رسانه‌ها نوشتند که قایق‌های جنگی اشغالگران گلوله‌های سنگینی را به سمت ساحل استان مرکزی نوار غزه شلیک کردند.

همچنین تصاویر گرفته شده در روز دوشنبه، تحرکات در بازار اردوگاه آوارگان جبالیا در شمال نوار غزه را نشان می‌دهد. این اردوگاه و اطراف آن شاهد نبردهای شدیدی بین مقاومت و نیروهای اشغالگر بود که با وجود بمباران و درگیری، تعداد زیادی از ساکنان از ترک آن خودداری کردند.

این در حالی است که برخی گزارش‌ها حاکی است چادرهای آوارگان اردوگاه جبالیا و نیز در جنوب نوار غزه بر اثر بارش شدید باران غرق شده‌اند.

عملیات‌ ویژه مقاومت علیه اشغالگران در غزه/ حملات شدید به خان‌یونس

رسانه‌های فلسطینی در ادامه گزارش دادند که هواپیماهای اشغالگر همزمان با هجوم خودروهای نظامی خود به سمت اردوگاه البریج به سمت منطقه شرقی اردوگاه البریج تیراندازی کردند.

گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) اعلام کرد که مبارزانش امروز با نیروهای پیاده اسرائیلی از فاصله صفر در شرق اردوگاه آوارگان البریج درگیر شدند و آنها را از پای درآوردند.

گردان‌های القسام همچنین اعلام کرد تانک مرکاوای صهیونیست‌ها را با گلوله یاسین ۱۰۵ در شرق اردوگاه آوارگان البریج هدف قرار داد.

گردان‌های القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی نیز گفت: سربازان اشغالگر را در اردوگاه البریج مجروح کردیم.

گردان‌های القدس صبح سه‌شنبه اعلام کرد که رزمندگان این جنبش با سربازان اشغالگر درگیر شدند و در اردوگاه آوارگان البریج به آنها صدماتی وارد کردند.

این گردان‌ها همچنین افزود که با گلوله‌های خمپاره تجمع نظامی اشغالگران را در منطقه المحطه در خان‌یونس هدف قرار داد.

به نوبه خود، گردان‌های مقاومت ملی، نیروهای شهید عمر القاسم، شاخه نظامی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین نیز اعلام کرد، یک سرباز اسرائیلی در اطراف بازار الشیخ رضوان در شهر غزه هدف تیراندازی مستقیم این نیروها قرار گرفت و زخمی شد.

این در ادامه مقابله مقاومت با نیروهای اشغالگر است که به مرکز و حومه خان‌یونس نفوذ کرده‌اند.

پیشتر گردان‌های القدس در پی هدف قرار دادن موقعیت فرماندهی و کنترل ارتش اشغالگر در جنوب محور زیتون در شهر غزه، صحنه‌هایی از عملیات ویژه خود را منتشر کردند.

گردان‌های القدس روز دوشنبه اعلام کرد که در مناطق پیشروی در شرق و شمال خان یونس درگیر درگیری شدید با نیروهای دشمن بودند و همچنین تجمع سربازان و خودروهای دشمن صهیونیستی را در محور اردوگاه البریج با موشک بدر ۱ بمباران کردند.

آنها همچنین یک نفربر رژیم صهیونیستی در محور پیشروی در اردوگاه آوارگان البریج را با گلوله تاندم و یک بولدوزر صهیونیستی را با گلوله (RBG) هدف قرار دادند. گردان‌های القدس همچنین دو خودروی نظامی رژیم صهیونیستی را در محور التفاح در شرق شهر غزه با گلوله‌های آرپی جی هدف قرار داد.

«تیپ‌های مجاهدین» نیز با پخش کلیپی، یکی از مبارزانش را در حال هدف قرار دادن بالگرد اسرائیلی با موشک «سام ۷» در حریم هوایی محله شجاعیه در شرق شهر غزه نشان داد که مستقیماً به آن اصابت کرد.

عملیات‌ ویژه مقاومت علیه اشغالگران در غزه/ حملات شدید به خان‌یونس

فرود دومین بالگرد اشغالگران در غزه برای انتقال مجروحان ارتش

رسانه‌های فلسطینی در خبری گزارش دادند که یک بالگرد ارتش اشغالگر برای انتقال افسران و سربازان مجروح در شرق القراره در جنوب نوار غزه فرود آمد.

رسانه‌های عبری نیز نسبت به افزایش تلفات و تعداد کشته‌های ارتش اشغالگر در جریان رویارویی با مقاومت در غزه هشدار دادند.

فرود دومین بالگرد اشغالگران در غزه برای انتقال مجروحان ارتش/ حملات مقاومت در اردوگاه البریج

رسانه‌ها فاش کردند که دومین هلیکوپتر از جوخه نجات ارتش اسرائیل برای انتقال تعدادی از سربازان مجروح از منطقه جنوب شهر غزه فرود آمد.

اخیرا اولین بالگرد ارتش اشغالگر برای انتقال افسران و سربازان مجروح نیز در شرق القراره در جنوب نوار غزه به زمین نشست.

در این راستا مقاومت فلسطین اعلام کرد که تعداد سربازان اشغالگر کشته شده بسیار بیشتر از ۵۰۰ نفر اعلام شده توسط اشغالگران است، زیرا شمار واقعی چند برابر این تعداد است.

سازمان معلولان ارتش رژیم صهیونیستی نیز تأیید کرد که در صورت احتساب افرادی که از اختلال استرس پس از سانحه رنج می‌برند، تعداد مصدومان و مجروحان ارتش می‌تواند به ۲۰ هزار نفر برسد.

وال استریت ژورنال آمریکایی به نقل از یاکوف آمیدور، مشاور امنیت داخلی سابق اسرائیل نوشت که حماس اکنون اطمینان دارد که هر توافقی را که به آن پیروزی ندهد، رد می‌کند.

وی تاکید کرد که شرایط کار نیروهای صهیونیستی سخت‌تر شده و شرایط مبارزان حماس بهبود یافته‌است.

وجود اجساد در خیابان‌ها و آثار تخریب پس از خروج اشغالگران از محله‌های شمال غزه 

عقب نشینی نیروهای اشغالگر از محله‌های جدید در شمال شهر غزه - ویرانی‌های گسترده و وجود اجساد و اعضای بدن در خیابان‌های آنجا را آشکار کرد.

در محله الشیخ رضوان پیکر ده‌ها شهید در کوچه و خیابان روزها در کنار جاده‌ها افتاده بود. پس از اینکه نیروهای اشغالگر عقب نشینی خود را از محله کامل کردند، میزان ویرانی عظیمی که در نتیجه بمبارانی که هفته‌ها ادامه داشت و به ساختمان‌های مسکونی، تأسیسات بهداشتی و مؤسسات ضربه زد، آشکار شد.

بهداشت غزه: ۵۰ هزار زن باردار و ۹۰۰ هزار کودک بدون مراقبت

وزارت بهداشت در نوار غزه اعلام کرد که ۵۰ هزار زن باردار و بیش از ۹۰۰ هزار کودک فاقد مراقبت‌های بهداشتی لازم در مراکز پناهگاهی در نوار غزه هستند.

اشرف القدره، سخنگوی این وزارتخانه گفت: ۵۰ هزار زن باردار به دلیل کمبود آب آشامیدنی، غذا و م نبود مراقبت‌های بهداشتی در مراکز سرپناهی از سوءتغذیه و مشکلات بهداشتی به ویژه آنهایی که حاملگی‌های پرخطر دارند، رنج می‌برند.

به گفته سخنگوی این وزارتخانه، بیش از ۹۰۰ هزار کودک در مراکز آوارگان در معرض خطرات سرمای شدید، کم آبی، سوء تغذیه، بیماری‌های عفونی تنفسی و پوستی و اختلالات روانی قرار دارند.

القدره از نهادهای بین‌المللی خواست تا برای نجات جان کودکان، زنان باردار و بیماران مداخلات فوری انجام دهند و از یک فاجعه بهداشتی، انسانی و روانی در مراکز آوارگان جلوگیری کنند.

افزایش چشمگیر تعداد بازداشت شدگان غزه

روزنامه هاآرتص نوشت: تعداد اسیران نوار غزه در زندان‌های رژیم صهیونیستی نسبت به ماه گذشته ۱۵۰ درصد افزایش یافته‌است.

در اواسط ماه گذشته، رامی عبدو، بنیانگذار دیده‌بان حقوق بشر اروپا مدیترانه‌ای مستقر در ژنو، گزارش داد که نیروهای اسرائیلی دست‌کم ۹۰۰ فلسطینی را در شمال نوار غزه بازداشت کردند.

۵۰ هزار زن باردار و ۹۰۰ هزار کودک در غزه بدون مراقبت بهداشتی/ حملات شدید به خان‌یونس

به گفته این دیده بانی، اشغالگران اکثر این بازداشت شدگان از غزه را در پایگاه نظامی زیکیم نگه داشته‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha