• سه‌شنبه / ۱۲ دی ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402101208041
  • خبرنگار : 50204

معاون اول قوه قضاییه:

برخورد با ناهنجاری‌ها، برنامه جدی قوه قضائیه است

برخورد با ناهنجاری‌ها، برنامه جدی قوه قضائیه است

ایسنا/مرکزی معاون اول قوه قضاییه گفت: امروز یکی از برنامه های جدی و اساسی در قوه قضائیه برخورد با ناهنجاری ها در بخش های مختلف است.

حجت الاسلام محمد مصدق ۱۲ دی ماه در آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان مرکزی و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اراک که در سالن پیامبر اعظم استانداری مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: در حماسه ۹ دی مردم با بصیرت انقلاب اسلامی، با تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری گل کاشتند و دشمنان نظام که چشم امید به این شرایط بسته بودند ناامید شدند.

وی افزود: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در وضعیت خاصی قرار دارد. از یک طرف حمایت بی سابقه ملت های دنیا از آنچه تفکر جمهوری اسلامی است و از سوی دیگر دشمنی دشمنان این نظام و استکبار جهانی پیش رو است، پس نباید فراموش شود که امروز وضعیت چگونه است، دشمن می خواهد هر لحظه مانع پیشرفت ما شود و ما همه در همه قوا باید مطلع شویم و راهبردها و برنامه های خود را داشته باشیم.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری ارائه شد، فقط یک بخشنامه نیست و در واقع، برنامه زندگی ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی است. این بیانیه هنوز آنچنان که باید در کشور مورد توجه قرار نگرفته و در قوه قضاییه و سایر دستگاه ها هنوز نتوانسته ایم به معنای واقعی آن را اجرایی کنیم.

مصدق بیان کرد: وارده پرونده برای جامعه ما مفهوم خاصی ندارد و مختومه پرونده نیز برای مردم مفهوم نیست، آنچه جامعه می خواهد رضایتمندی است و باید دریابیم که رضایت مردم از دستگاه قضایی چه میزان است.

وی تاکید کرد: شاخص رضایتمندی باید مشخص باشد. ممکن است کار زیاد شده باشد اما مردم رضایت نداشته باشند. امروز یکی از برنامه های جدی و اساسی در قوه قضاییه برخورد با ناهنجاری ها در بخش های مختلف است.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به اینکه انتخاب مدیر در قوه قضاییه نظام مند شده است، گفت: امروز حمایت جدی از واحدهای تولیدی و شرکت های دانش بنیان مد نظر و مورد انتظار رئیس کل دادگستری استان و دادستان اراک است، این واحدها نباید با بهانه های مختلف تعطیل و نیروها بیکار شوند. در ۲ سال اخیر اقدامات خوبی در این رابطه صورت گرفته و قطع دست متخلفان در حوزه بیت المال، هدف اصلی دولت و قوه قضائیه است.

مصدق افزود: امنیت و آرامش ما مدیون زحمات شبانه روزی در وزارت اطلاعات، فراجا و سایر نیروهای مسلح است که امنیت و آرامش ما را تامین می کنند و امیدواریم بتوانیم با تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری، ایرانی آباد داشته باشیم.

وی با اشاره به ولادت حضرت فاطمه(س) تاکید کرد: جایگاه زن در جمهوری اسلامی قابل مقایسه با سازمان های مدعی حمایت از حقوق زن نیست، دنیای غرب مقام زن را در لذت طلبی می داند.

حجت‌الاسلام سعید جزایی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی نیز گفت: منویات مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضایی سرلوحه کار قرار دارد و امیدواریم بتوان به شکلی عمل کرد که رضایتمندی مردم را در کوتاهترین زمان و با دقت کامل بتوان محقق کرد.

وی ادامه داد: ایجاد امنیت و آرامش نیز اهمیت بالایی دارد و امید است با همکاری همه مجموعه ها در استان بتوان به آن دست یافت و محیط را برای بزهکاران ناامن کرد.

به گزارش ایسنا در پایان این مراسم "سعید جزایی" به عنوان رئیس کل دادگستری استان مرکزی و حجت اله درودگر به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اراک معرفی شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha