• سه‌شنبه / ۱۲ دی ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402101208167
  • خبرنگار : 50034

توزیع ۸۸ هزار تن انواع کودهای شیمیایی در همدان طی ۹ ماهه امسال

توزیع ۸۸ هزار تن انواع کودهای شیمیایی در همدان طی ۹ ماهه امسال

ایسنا/همدان مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان از توزیع ۸۸ هزار تن انواع کودهای شیمیایی در ۹ ماهه امسال خبر داد.

 بهروز الیاسی گفت: از ابتدای فروردین سال‌جاری تا پایان آذر ۸۸ هزار تن انواع کودهای کشاورزی ازته، فسفاته و پتاسه در استان توزیع شده که براساس سهمیه ۱۲۰ هزار تنی کودهای کشاورزی سال ۱۴۰۲ وزارت جهادکشاورزی برای استان همدان، نزدیک به ۷۳ درصد از برنامه کودی استان محقق شده که در مقایسه با توزیع مدت مشابه سال قبل معادل ۲۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه از ۸۸ هزار تن انواع کودهای کشاورزی توزیع شده، ۷۳ هزار و ۱۰۰ تن ازته، ۱۱ هزار تن فسفاته و ۳۹۰۰ تن پتاسه بوده است، اظهارکرد: با کمک ۹۸ کارگزار و عامل فروش شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در شهرستان‌های استان از طریق صدور حواله در سامانه پایش توزیع شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان، الیاسی یادآور شد: کودهای کشاورزی مورد نیاز استان از مبادی و پتروشیمی‌های بندر امام خمینی(ره)، بوشهر، عسلویه، مرودشت، لردگان، کرمانشاه و ... همچنین از محل تولیدات شرکت‌های تولیدکننده داخلی که برخی از آنها دانش‌بنیان هستند، تأمین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان و باغداران استان با ثبت زمین زراعی و باغی خود در سامانه پهنه‌بندی کود مورد نیاز خود را تحویل می‌گیرند، افزود: با استفاده از ذخیره راهبردی انباری و همچنین حمل مستقیم و بدون وقفه از مبادی و پتروشیمی‌های کشور به مقصد استان، کود مورد نیاز کشت‌های بهاره و پاییزه را به‌موقع تأمین و در اختیار کشاورزان قرار دادیم.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان از ذخیره ۸۰۰۰ تنی انواع کودهای کشاورزی در استان برای کشت‌های بهاره سال آینده خبر داد و گفت: کود کشاورزی مورد نیاز کشت‌های استان به‌موقع تأمین شده و در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha