• سه‌شنبه / ۱۲ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402101208197
  • خبرنگار : 50555

یک نماینده مجلس:

سردار سلیمانی چهره حقیقی لیبرالیسم را به جهان نشان داد

سردار سلیمانی چهره حقیقی لیبرالیسم را به جهان نشان داد

ایسنا/خراسان رضوی نماینده مردم سبزوار در مجلس: سردار سلیمانی با توانمندسازی جهان اسلام چهره حقیقی لیبرالیسم، امپریالیسم و استکبار جهانی را به تمام دنیا نشان داد.

بهروز محبی نجم‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن گرامیداشت چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، با بیان اینکه در خصوص حاج قاسم با یک مکتب مواجه هستیم، اظهار کرد: مکتبی که جبهه مقاومت را در جهان اسلام شکل داد و این تفکر برگرفته از اندیشه امامین انقلاب بود. سردار سلیمانی شاگرد اول مکتب امام خمینی(ره)و مقام معظم رهبری است. او کسی بود که به درستی اهداف و آرمان‌های انقلاب را شناخت و با ایثار، مجاهدت و خلوص کم‌نظیر خود توانست با اتکا به خداوند بزرگ مصداق "وَلَیَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن یَنصُرُهُ" باشد. به تعبیری این وعده‌ای الهی است که خداوند به کسانی که او را نصرت کنند و در مسیر الهی گام بردارند، یاری می‌رساند.

وی با بیان اینکه حاج قاسم توانست شاگردانی را در جبهه مقاومت در اقصی نقاط دنیا و در عمق استراتژیک جمهوری اسلامی تربیت کند، افزود: ما امروز با ملت‌های آزاده‌ای در یمن، سوریه، لبنان، فلسطین و عراق مواجه هستیم که همگی با اتکا و استقلال ویژه‌ای تصمیم می‌گیرند و این گونه نیست که تصمیم‌گیری‌هایشان تحت تاثیر ایران باشد. این کشورها به مقامی رسیده‌اند که به درستی مکتب اهل بیت، امامین انقلاب و نهایتاً مکتب سلیمانی را فهمیده و درک کرده‌اند و لذا در مقابله با جاهلیت مدرن به سرکردگی ایالات متحده آمریکا که در جنگ غزه نشان داد هیچ اعتقادی به حقوق بشر ندارد و یک رسوایی بزرگ لیبرال دموکراسی در غزه برای تمامی کشورهای غربی به بار آورد، به خوبی عمل کردند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس با بیان اینکه سردار سلیمانی با توانمندسازی جهان اسلام چهره حقیقی لیبرالیسم، امپریالیسم و استکبار جهانی را به تمام دنیا نشان داد، عنوان کرد: فوکویاما، فیلسوف آمریکایی ادعا می‌کرد که پایان تاریخ با لیبرال دموکراسی همراه است و بشریت چاره‌ای ندارد جز اینکه لیبرال دموکراسی را بپذیرد. آنچه که امروز در غزه اتفاق می‌افتد، مرگ نظریه فوکویاماست. دنیای غرب قبلاً هم در ناکازاکی و هیروشیما به رهبری شیطان بزرگ نشان داد که اعتقادی به حقوق بشر و خصوصا حقوق زنان و کودکان ندارد.

محبی با بیان اینکه وارسته بودن سردار سلیمانی باعث جاودانگی نام او شد، اضافه کرد: حاج قاسم خالصانه وارد جهاد شد و از این دنیا چیزی نخواست و برای خود راحتی و لذتی را تعریف نکرد و شبانه روز مجاهده کرد. لذا هر انسان آزاده‌ای در دنیا او را به عنوان یک اسطوره کم‌نظیر می‌شناسد و تمام مردم ایران قدردان او هستند.

وی ادامه داد: همه سردار سلیمانی را به عنوان یک فرد مردمی می‌شناسند که به تمام وعده‌های خود عمل می‌کرد. به طور کلی صادق‌الوعد بودن سردار و تبعیت او از ولایت نقطه قوت این شهید بزرگوار بود. خلاصه اینکه حاج قاسم یک مکتب بود و همگی باید آن را به درستی بشناسیم و موفقیت حقیقی را در رفتار، اعمال و نوع نگاه او جست‌وجو کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه آیا اکنون مرام حاج قاسم در بین مسئولین دیده می‌شود، بیان کرد: اینکه بگوییم شخصیت حاج قاسم دست‌نیافتنی است، حرف کاملا غلطی است. انسان‌های بزرگ می‌توانند شخصیتی نظیر سردار سلیمانی داشته باشند. ما شاهد این جایگزین شدن‌ها هستیم، با اینکه انسان‌های بزرگی را از دست داده‌ایم، اما انسان‌هایی جایگزین شده‌اند و آن مسیر و معبری را که حاج قاسم برای نجات بشریت باز کرد، همچنان رهروان بسیاری خواهد داشت.  

محبی افزود: امام(ره) نیز فرموده‌اند "انقلاب قائم به شخص نیست." اما برخی شخصیت‌ها در کوران حوادث پخته و افرادی شاخص می‌شوند. قطعا شبیه سردار سلیمانی کسانی هستند و خواهند بود، اما بسیار سخت است و تعداد این شخصیت‌ها زیاد نخواهد بود. امیدوارم تمام کسانی که در مسیر دفاع از آرمان‌های امامین انقلاب و مکتب سردار قرار دارند، با بررسی دقیق این شخصیت، او را الگوی خود قرار دهند. قطعا در مسیر دفاع از حق که آرمان انبیاء الهی بود، انسان‌های بزرگی را در آینده تاریخ خواهیم داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha