• سه‌شنبه / ۱۲ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402101208250
  • منبع : نمایندگی همدان

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان همدان:

اخلاص و ایمان رمز موفقیت زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی بود

اخلاص و ایمان رمز موفقیت زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی بود

ایسنا/همدان رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان همدان گفت: دانش فراوان نخستین ویژگی زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی چهره برجسته بود، هوش سرشار دومین ویژگی بود که خداوند به وی عطا کرده بود و سومین ویژگی توان مدیریتی بالا و ویژگی دیگر که به نوعی رمز موفقیت وی بود، اخلاص و ایمان بود.

دکتر سعید نظری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه زنده‌یاد سعید کاظمی‌آشتیانی از نیروهای مبارزی بود که رشد علمی کشور در آینده را نوید می‌داد، اظهار کرد: زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی، فردی اثرگذار بود که در عرصه انقلاب و پیشبرد اهداف انقلاب گام برمی‌داشت.

وی افزود: دانش فراوان نخستین ویژگی این چهره برجسته بود و همواره ضمن تدریس، تألیفاتی نیز داشت و رئیس جهاددانشگاهی واحد علوم پزشکی ایران بود؛ هوش سرشار دومین ویژگی بود که خداوند به وی عطا کرده بود و سومین ویژگی توان مدیریتی بالا و ویژگی دیگر که به نوعی رمز موفقیت وی بود، اخلاص و ایمان بود.

نظری ادامه داد: ویژگی اخلاص و ایمان، زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی را به‌عنوان یک مدیر تراز انقلاب پرورش داد، همانطور که سردار دل‌ها شهید قاسم سلیمانی به‌واسطه این ویژگی خود در عرصه جهاد درخشید و مایه مباهات و افتخار شد، وی همچنین در عرصه علمی و در همانندسازی و سلول‌های بنیادی خوش درخشید.

وی با بیان اینکه نتیجه این اخلاص و تلاش‌های زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی را امروز در کشور مشاهده می‌کنیم، مطرح کرد: تلاش‌های این دانشمند کشورمان امروز که با مسأله کمبود جوانی جمعیت و کاهش آن روبرو هستیم و به فرموده رهبر معظم انقلاب یکی از اولویت‌های کشور است، به ثمر می‌رسد؛ این شخصیت علمی در دهه ۸۰ با شناخت مسأله به آن ورود پیدا کرد و نتیجه کار پژوهشی و علمی وی امروز بروز کرده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی همدان با تأکید بر اینکه زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی نشان داد که اگر بخواهیم می‌توانیم بسیاری از امور حتی دست‌نیافتنی را انجام دهیم، مطرح کرد: زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی نقش بی‌بدیلی در خودباوری ملی و تحقق آرمان «ما می‌توانیم» داشت به طوریکه در زمینه سلول‌های بنیادی و همانندسازی حیوانات برخی از کشورها نتوانستند به موفقیت دست پیدا کنند و یا آن را به نتیجه برسانند اما این مهم به همت زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی دنبال شد و به نتیجه رسید و الگوسازی برای نواجوان و جوانان کشور انجام شد. همانطور که این نیروی انقلابی در دفاع مقدس حضور داشت در عرصه جهاد علمی هم خوش درخشید.

وی با بیان اینکه زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی به‌عنوان یک الگوی موفق در پیوند علم، اخلاق و ایمان است، یادآور شد: وی شخصیتی سخت‌کوش و تلاشگر بود، در کنار این جهادگر علمی نیز تیم پرتلاشی بودند که به گفته دوستان آنقدر اهل کار و تلاش بوده و کار می‌کردند که هر آن ممکن بود از خستگی از حال بروند، از این‌رو سکته قلبی زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی در سن ۴۴ سالگی می‌تواند به خاطر فشارها و تلاش‌های بی‌اندازه باشد البته در مورد این شخصیت برجسته ترور بیولوژیک توسط موساد نیز مطرح است چراکه رهبر معظم انقلاب در فروردین سال ۱۳۹۵ از وی به‌عنوان شهید یاد کردند.

نظری با اشاره به اینکه زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی یک الگوی موفق برای مردم ایران است، تأکید کرد: این شخصیت برجسته برای هر یک از ما در هر مکانی که مشغول به فعالیت هستیم، الگو است؛ چه در مقام رئیس چه در مقام شهروند، جوانان نیز با الگوبرداری از چنین شخصیتی می‌توانند به جلو حرکت کنند تا به سمتی برویم که ترسیم پنج مرحله تمدن اسلامی را که هدف نهایی آن تشکیل تمدن نوین اسلامی و ایجاد زمینه ظهور منجی بشریت است، انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha