• سه‌شنبه / ۱۲ دی ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۱
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402101208330
  • خبرنگار : 50647

رئیس ثبت احوال بافق تاکید کرد

لزوم ثبت تغییرات آدرس محل سکونت در سامانه سهیم/افزایش ازدواج و طلاق در بافق

لزوم ثبت تغییرات آدرس محل سکونت در سامانه سهیم/افزایش ازدواج و طلاق در بافق

ایسنا/یزد رئیس ثبت احوال شهرستان بافق با اشاره به ارائه خدمات شهروندی براساس آخرین استعلام نشانی افراد از سوی دستگاه‌ها، بر لزوم ثبت تغییر آدرس افراد در سامانه سهیم برای جلوگیری از هر گونه اختلال در دریافت این خدمات تاکید کرد.

«فرشته عسکری» در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اشاره به قانون الزام تخصیص شماره ملی، کد پستی و آئین‌نامه مربوط به مصوبه شورای اجرایی فناوری اطلاعات و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اظهار کرد: دستگاه‌ها می‌توانند آخرین استعلام نشانی افراد برای ارائه خدمات را از ثبت احوال استعلام و دریافت کنند.

وی افزود: در همین راستا نیز شهروندان برای جلوگیری از هر گونه اختلال در دریافت خدمات شهروندی باید آخرین نشانی خود را  به  ثبت احوال اعلام کنند.

عسکری با بیان این که افراد به سادگی و در کمتر از پنج دقیقه می‌توانند نشانی جدید خود را ثبت کنند، ادامه داد: همه افرادی که آدرس محل سکونتشان تغییر می‌کند باید به سایت ncr.ir  یا از طریق سامانه سهیم مراجعه و مراحل مربوط به تغییر نشانی خود را از این طریق انجام دهند.

به گفته این مسئول، دسترسی به این درگاه با مراجعه به دفاتر پیشخوان یا از طریق مرورگر تلفن همراه امکان پذیر است که روش دوم فاقد محدودیت زمانی و قابل انجام در هر ساعت از شبانه روز است.

رئیس ثبت احوال بافق در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش ۱۰ درصدی آمار ازدواج در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و افزود: آمار ولادت‌های شهرستان نیز در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱.۲ کاهش داشته است.

وی افزود: بدون در نظر گرفتن برخی از طلاق‌ها که در خارج از شهرستان انجام می‌شود، آمار طلاق در بافق نیز آمار خوبی نیست و در سال جاری افزایشی بوده است.

این مسئول اسامی «مهدیار» و «فاطمه» را فراوان‌ترین نام‌های گذاشته شده بر فرزندان بافقی طی امسال خواند و گفت: اسامی دلوین، آراد، رقیه، همتا، رها،  شاهان، فاطمه زهرا، ابوالفضل، امیرعلی ، رادمهر و امیرحسین هم به ترتیب در رده‌های بعدی قرار دارند.

به گفته‌ی عسکری، جمعیت بالای ۱۵ سال واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی شهرستان بافق را ۴۰ هزار نفر اعلام کرد که تاکنون ۳۵ هزار نفر از آنها برای دریافت کارت هوشمند اقدام کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha