• سه‌شنبه / ۱۲ دی ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402101208423
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرعامل شرکت کشت، صنعت و دامپروری مغان خبر داد

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه بین شرکت مغان، دانشگاه محقق اردبیلی و کالج ابن‌سینای گرجستان

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه بین شرکت مغان، دانشگاه محقق اردبیلی و کالج ابن‌سینای گرجستان

ایسنا/اردبیل مدیرعامل شرکت کشت، صنعت و دامپروری مغان گفت: تفاهم‌نامه همکاری مشترک آموزشی و پژوهشی سه‌جانبه بین شرکت کشت و صنعت مغان، دانشگاه محقق اردبیلی و کالج ابن‌سینای گرجستان منعقد شد.

به نقل از امور روابط عمومی و بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان صمد بهزاد، در این مراسم ضمن تأکید بر عملیاتی شدن تفاهم نامه در قالب قرارداد اظهار کرد: این بنگاه اقتصادی آماده هرگونه همکاری در این خصوص می باشد تا با انجام فعالیت جدی، نتایج آن را در بخش اقتصادی مشاهده کند و در این مسیر از ظرفیت های دانشگاه محقق اردبیلی و همچنین کالج ابن سینای گرجستان بهره برداری خواهد شد.

عضو هیئت مدیره شرکت با اشاره به لزوم برگزاری دوره های آموزشی برای پرسنل افزود: مراکز علمی دارای دانش فنی بوده و با توجه به اینکه تاکنون توجهی به پر کردن خلاء فاصله این مراکز با کانون های تولید نشده است، برگزاری دوره ها به منظور توانمندسازی و مهارت آموزی بر اساس نیازسنجی ضرورت دارد و با بهره مندی از اساتید و توانایی های آنان، دوره های آموزشی تخصصی بصورت علمی انجام خواهد شد.

وی خاطر نشان شد: فعالیت های شرکت، منطبق با آخرین یافته های علمی بوده و با توجه به اهمیت موضوع، این بنگاه اقتصادی نیازمند بخش علمی و تحقیقاتی است و شدیداً به آن نیاز دارد. افزون بر آن، نیروهای مجرب شرکت می تواند از تجربیات سایرین استفاده متقابل کرد.

بهزاد با تأکید بر اینکه برگزاری همایش ها و سمینارهای تخصصی آثار مثبتی برای شرکت خواهد داشت، ادامه داد: با امعان نظر به کمبود آب و تامین ۴۸ درصدی آب مورد نیاز منطقه، برگزاری همایش بحران آب با همکاری متخصصین، اساتید و پژوهشگران حوزه مذکور ضرورت دارد.

انعقاد تفاهم نامه چندجانبه به تغییر رفتار مدیریتی منجر شده است

نایبعلی رحیمی، رئیس هیئت مدیره شرکت گفت: انعقاد تفاهم نامه چندجانبه به تغییر رفتار مدیریتی منجر شده و با الگو قرار گرفتن آن نتایج مطلوبی را در عمل شاهد خواهیم بود.

رئیس هیئت مدیره شرکت با اشاره به ایجاد کارگروه های تخصصی در بزرگترین بنگاه اقتصادی استان اردبیل تصریح کرد: حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه ها ضمن هم اندیشی و هم افزایی به حل بسیاری از مسائل و مشکلات از طریق ارائه طرح ها و ایده های کاربردی منجر می شود و در همین راستا استفاده از نظرات کارشناسی و فنی آنان ضرورت دارد و برای بهره مندی از قابلیت های اساتید فن در زمینه راه اندازی آزمایشگاه های جدید و کشت بافت بایستی از توان آنان استفاده شود.

توجه به اقتصاد دانش‌بنیان ضروری است

اسماعیل چمنی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی توجه به اقتصاد دانش‌بنیان را ضروری توصیف کرد و با تأکید بر انجام تحقیقات نیازمحور و کاربردی گفت: بخش‌های اجرایی و تولیدی همچون شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان باید نیازها و مشکلات خود را احصا کرده و به دانشگاه ارائه دهند تا ما نیز بتوانیم در صورت لزوم پایان‌نامه و رساله‌های دانشجویی و پژوهش‌های پژوهشگران را به این سمت سوق دهیم.

حسن خانی، رئیس مرکز شمالغرب کالج ابن‌سینای گرجستان در این مراسم  با اشاره به لزوم برگزاری تورهای آموزشی در شرکت کشت و صنعت مغان، بیان کرد: این کالج در سال ۲۰۱۷ با مجوز وزارت ورزش و علوم گرجستان به منظور اعزام و پذیرش دانشجو، برگزاری همایش‌ها و دوره‌های کوتاه‌مدت و ارائه دانش‌های کاربردی و صلاحیت‌های حرفه‌ای تأسیس شده و با دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان پایلوت دانشگاه‌های شمالغرب همکاری دارد و در زمینه برگزاری همایش بین‌المللی تغییرات اقلیمی از منظر علوم انسانی در حال برنامه‌ریزی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha