• سه‌شنبه / ۱۲ دی ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402101208448
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل:

کاظمی آشتیانی نمونه بارز نوآوری و امیدآفرینی بود

کاظمی آشتیانی نمونه بارز نوآوری و امیدآفرینی بود

ایسنا/اردبیل رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: زنده‌یاد دکتر کاظمی آشتیانی نمونه بارز جهادگر علمی، نوآور و امیدآفرین بود.

حسام رسولی با اشاره به فعالیت‌های علمی، پزشکی و فرهنگی دکتر آشتیانی، بیان کرد: یکی از ویژگی‌های بارز او، متوقف نشدن در یک مسیر از فعالیت علمی بود. او با روحیه خودباوری و اتصال قلبی به درگاه ربوبی و با همت بلند توانست به سوی مقصد حرکت کند و یک الگو و فرهنگ امیدآفرین «ما می‌توانیم» بین نخبگان و جوانان شد.

وی ادامه داد: دکتر سعید کاظمی آشتیانی از نوابغ و دانشمندان برتر کشور بود که فعالیت‌های درخشانش در حوزه درمان ناباروری و سلول‌های بنیادی در زمان حیات، پیشرو و تأثیرگذار در جامعه علمی جهانی بود.

رسولی فعالیت‌های دکتر کاظمی آشتیانی را پیشگام در توسعه علم و فناوری در لبه‌های دانش در جهان دانست و گفت: زنده‌یاد کاظمی آشتیانی با هدفمندی مسیر خود و تلاش برای ایجاد مسیر برای جوانان در راستای کاهش وابستگی علمی کشور به کشورهای خارجی، قدم‌های توسعه‌ای و فناورانه برای کشور برداشت و با فعالیت‌های جهادی، تراز علمی کشور را در دنیا ارتقا داد که امروز ایران اسلامی در زمینه سلول‌های بنیادی و درمان ناباروری، در عرصه‌های بین‌المللی حرفی برای گفتن دارد.

کاظمی آشتیانی نمونه بارز نوآوری و امیدآفرینی بود

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل از دکتر کاظمی آشتیانی به‌عنوان یک چهره علمی و معنوی جهانی یاد کرد و افزود: او با تلاش‌های جهادی خود موفق شد، پژوهشگاه رویان را که یک نمونه موفق از فعالیت‌های علمی و فناورانه جهاد دانشگاهی است تاسیس کند و تحولی عظیم را در کشور رقم بزند.

وی با بیان اینکه مدیون تلاش‌های مجاهدانه دکتر کاظمی آشتیانی در سپهر علم و فناوری کشور به‌عنوان بنیانگذار پژوهشکده‌ رویان و توسعه دانش سلول‌های بنیادی هستیم، بیان کرد: کاظمی آشتیانی در اعتلای نام جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های بین‌المللی با ثبت این پیشرفت‌های علمی و فناورانه، حضور در کنگره‌های متعدد بین‌المللی و ابتکار برگزاری جشنواره بین‌المللی رویان، سهمی از یاد نرفتنی دارد.

رسولی تاکید کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره او، قدردانی از الطاف الهی و ایجاد جریان فرهنگی در راستای الگوی پیشرفت اسلامی - ایرانی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha