• سه‌شنبه / ۱۲ دی ۱۴۰۲ / ۱۷:۱۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402101208544
  • خبرنگار : 50283

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان:

حضرت زهرا(س) بهترین الگوی دفاع از ولایت بود

حضرت زهرا(س) بهترین الگوی دفاع از ولایت بود

ایسنا/گیلان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان گفت: حضرت زهرا (س) در همه امور اعم از دینداری، دفاع از ولایت، احترام به پدر و همسر، تربیت نسل و خانه‌داری سرآمد بود.

حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی امروز سه‌شنبه، ۱۲ دی ماه در ویژه مراسم گرامیداشت روز زن و تجلیل از بانوان فاطمی بندرانزلی که در جوار مرقد آقا سید محمد نجفی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: ولادت حضرت زهرا (س) را به نام مادر نامگذاری کردند زیرا این بانو مادر ائمه است و این بزرگواران پدران و مادران حیات معنوی ما هستند.

 حضرت زهرا(س) بهترین الگوی دفاع از ولایت بود

وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) در همه امور اعم از دینداری، دفاع از ولایت، احترام به پدر و همسر، تربیت نسل و خانه‌داری سرآمد بود، افزود: در زمانی که برخی بدخواهان به پیامبر اکرم (ص) لقب ابتر می‌دادند نبی مکرم اسلام صاحب کوثر؛ خیر کثیر شد.

وی با اشاره به معنی برخی از اسامی و القاب این بانوی کریمه افزود: فاطمه یعنی دور از آتش و هر کس فاطمه زهرا (س) الگوی او باشد از آتش به دور است.

حضرت زهرا(س) بهترین الگوی دفاع از ولایت بود

حجت الاسلام تدینی با تاکید بر اینکه زهرا به معنای نورانی است، تاکید کرد: این بانو صدیقه است چون راستگوست و این القاب حضرت زهرا (س) هر کدام یکی از ویژگی‌های این بانوی بزرگوار را بیان می‌کند.

حجت‌الاسلام تدینی با اشاره به روایت نبی مکرم اسلام که فرمود: "فاطمه پاره تن من است"، تصریح کرد: همه دختران پاره تن پدر خود هستند ولی این فرموده نبی مکرم به معنای این است که هر صفات و خوی نیکویی که نبی مکرم اسلام دارد،  همان ویژگی‌ها را در وجود با سعادت فاطمه زهرا(س) می‌بینیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با بیان اینکه از دامن حضرت زهرا (س) بود که حَسنین تربیت شدند، گفت: این امر بیانگر جایگاه مادر در تربیت فرزندان است و مادران امروز با تاسی به این بانوی بزرگوار می‌توانند فرزندانی در طراز اسلام تربیت کنند.

حضرت زهرا(س) بهترین الگوی دفاع از ولایت بود

به گزارش ایسنا، در این مراسم که به همت اداره اوقاف و امور خیریه و با مشارکت شهرداری و شورای شهر بندرانزلی برگزار شد از ۱۰۰ نفر بانوان قرآنی، زنان فعال در هیات امنای مساجد و بقاع متبرکه همچنین سعیده مصطفوی خبرنگار ایسنا و ایکنای گیلان به عنوان بانوی رسانه‌ای فعال در حوزه قرآن و معارف دینی در بندرانزلی تجلیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha