• سه‌شنبه / ۱۲ دی ۱۴۰۲ / ۱۷:۵۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402101208568
  • خبرنگار : 50184

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه:

حواشی و تنش‌ها در هیات نابینایان باید تمام شود

حواشی و تنش‌ها در هیات نابینایان باید تمام شود

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: حواشی و تنش‌ها در هیات نابینایان استان باید به پایان برسد.

منوچهر حاتمی امروز(۱۲ دی) در مجمع سالیانه هیات ورزش نابینایان و کم بینایان استان، با ابراز نارضایتی از عملکرد این هیات، اظهارکرد: در حال حاضر در سطح استان حدود ۶۸۰۰ فرد نابینا و کم بینا داریم، اما تنها ۳۷ نفر از آنها بیمه شده ورزشی هستند.

وی ادامه داد: سال گذشته تعداد ورزشکاران بیمه شده این هیات ۲۷ نفر و امسال ۳۷ نفر بوده که  در مقایسه با تعداد افراد نابینا و کم بینای استان عدد قابل قبولی نیست.

مدیرکل ورزش و جوانان استان به وجود برخی حواشی و تنش ها هم در این هیات اشاره کرد و گفت: متاسفانه با وجود اینکه این هیات تنها ۳۷ ورزشکار بیمه شده دارد، حدود نیمی از این تعداد هم با هیات مشکل دارند، بنابراین انتظار می‌رود رئیس هیات حواشی و تنش های موجود را کاهش دهد.

وی درادامه بر لزوم حمایت از ورزشکاران نابینا و کم بینا تاکید کرد و گفت: یک فرد نابینا و کم بینا با سختی و مشقت زیادی تلاش می کند تا استعداد خود را شکوفا کرده و خود را ثابت کند، بنابراین ما نیز موظف هستیم از او حمایت های لازم را داشته باشیم.  

حاتمی تصریح کرد: علاوه بر حمایتی که ما از این ورزشکاران داریم، سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های ذیربط همچون بهزیستی و آموزش و پرورش هم باید پای کار بیایند.

وی در ادامه در پاسخ به درخواست یکی از اعضای هیات رئیسه برای اختصاص یک زمین و ساخت آن از سوی خیرین ورزشی، گفت: ما به جای اختصاص یک زمین، یک سالن ورزشی نیمه کاره با ۵۰ درصد پیشرفت را در اختیار هیات می گذاریم تا با حمایت سرمایه گذار، آن را ظرف چند ماه تکمیل کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه سرانه فضای ورزشی در شهر کرمانشاه از دیگر شهرهای استان بسیار کمتر است، افزود: میانگین سرانه فضای ورزشی در استان حدود یک متر و ۱۰ سانتی متر است، اما در شهر کرمانشاه ۴۸ سانتی متر است.

وی اضافه کرد: علیرغم اینکه حدود نیمی از جمعیت استان در شهر کرمانشاه زندگی می کنند، اما این میزان سرانه فضای ورزشی در آن بسیار ناچیز است.

حاتمی تاکید کرد: بنابراین مشکل فضای ورزشی نه  تنها برای هیات نابینایان و کم بینایان بلکه در تمام ورزش شهر کرمانشاه وجود دارد، با این وجود ما حمایت می کنیم تا این هیات هم صاحب یک فضای ورزشی اختصاصی شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان در پایان اعلام کرد: همچنین به منظور حمایت از این هیات و کمک به ورزشکاران نابینا و کم بینا بزودی ۳۰ میلیون تومان بودجه به هیات اختصاص می دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha