• سه‌شنبه / ۱۲ دی ۱۴۰۲ / ۲۲:۳۴
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402101208664
  • خبرنگار : 50652

مدیرکل اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان عنوان کرد

زبان هنر، رمز ماندگاری یک اثر است

زبان هنر، رمز ماندگاری یک اثر است

ایسنا/گلستان مدیرکل اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به کنگره منطقه‌ای شعر، داستان و دلنوشته که در ۵ استان شمالی کشور برگزارشد، افزود: همه ما قائل به این موضوع هستیم که زمانی یک اثر ماندگار می‌شود که در قالب زبان هنر به گوش جامعه رسیده شود.

الهام متین شامگاه سه‌شنبه در کنگره منطقه ای شعر شهید حاج قاسم سلیمانی با عنوان «کنگره حماسه ساز میدان» که به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت سردار دلها درمحل تالار فخرالدین اسعد گرگانی با حضور جمع کثیری از اعضای جمعیت هلال احمر برگزار شد، اظهار کرد: این کنگره به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و جمعیت هلال احمر استان گلستان برگزار شد.

وی با بیان اینکه شروع این کنگره در ۲۳ آبان ماه بود، بیان کرد: مهلت ابتدایی ارسال آثار تا ۱۵ آذر ماه بود که به دلیل افزایش درخواست هنرمندان تا پایان دی ماه تمدید شد.

مدیرکل اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان آمار کل آثار ارسالی را ۱۹۸ اثر برشمرد و توضیح داد: داوری بین این آثار فاخر کار بسیار دشواری بود که می‌بایست ۱۴ اثر به صورت منتخب انتخاب شده و ذائقه هنرمندانی که در این جشنواره شرکت کردند شیرین شود.

متین با اشاره به همه کسانی که آثار خود را به این جشنواره ارسال کردند، گفت: ما قول می‌دهیم به جز ۱۴ اثر منتخب، آثاری که داوران انتخاب کنند به صورت کتاب چاپ شود چرا که ما قائل به این هستیم زمانی یک اثر ماندگار شده و به نسل بعد منتقل می‌شود که به این شکل مکتوب در اختیار جامعه قرار بگیرد.

سال گذشته و برای اولین بار در استان، عصر شعر سلیمانی به همت دفتر نمایندگی ولی فقیه در  هلال احمر استان برگزار شد که با استقبال شرکت کنندگان و مسئولین مواجه شد.

 امسال ۱۲ دی ماه به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت این بزرگوار، کنگره منطقه ای شعر با عنوان" کنگره حماسه ساز میدان" با مشارکت جمعیت هلال‌احمر گلستان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به صورت منطقه‌ای و با حضور شرکت کنندگانی از استان‌های گلستان، مازندران، گیلان، سمنان و خراسان شمالی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار و از آثار برتر تجلیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha