• چهارشنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۲ / ۰۸:۱۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402101308741
  • خبرنگار : 50037

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس:

شهید سلیمانی شاخصه‌های یک قهرمان واقعی در امت اسلامی را داشت

شهید سلیمانی شاخصه‌های یک قهرمان واقعی در امت اسلامی را داشت

ایسنا/همدان نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس گفت: سردار سلیمانی شاخصه‌های یک قهرمان واقعی در امت اسلامی را دارا بود و جغرافیای سیاسی ایران را نیز حرم می‌دانست، همه تلاش او این بود که از تمامیت ارضی کشور و آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع کند.

فتح‌الله توسلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: هیچ آزاده مرد و آزاده زنی نمی‌تواند زحمات و خدمات حاج قاسم سلیمانی را فراموش کند، حاج قاسم یک شخصیت جهانی، مکتبی، دینی، ملی و بین‌المللی بود و رهبر معظم انقلاب مجموعه ویژگی حاج قاسم را پس از شهادت ایشان مکتب نامیدند چراکه سردار سلیمانی صرفاً یک نظامی نبود بلکه شخصی چندبُعدی و جامع‌نگر و یک فرمانده، استراتژیست، رهبر، پدر و عاشق بود.

وی افزود: شهید قاسم سلیمانی در داخل تا قبل از شهادت غریب بود و در خارج عزیز و مشهور و معروف، شهید سلیمانی را در لبنان بیشتر از ما می‌شناسند، در عراق و در جنوب و غرب و شرق و همه نقاط سوریه و در یمن، نیجریه و در هر جایی که صدای مظلومیت و محرومیت شیعه است و هر جایی که مقاومت است، قاسم سلیمانی بود و هست و خواهد بود.

توسلی با اشاره به اینکه تبیین ابعاد شخصیتی حاج قاسم به تبیین اسلام انقلابی، آرمان‌های امام و انقلاب، آرمان‌های دینی، بشری و انسانی کمک خواهد کرد، یادآور شد: سردار سلیمانی در عین حال که یک استراتژیست نظامی موفق و یک فرمانده با اوج دانش مدیریت میدان بود، شخصیت سیاسی برجسته‌ای به شمار می‌رفت که تحلیل درستی از اوضاع بین‌الملل و وضع سیاسی و اجتماعی داخل کشور داشت، وی هدف والایی برای خود داشت و آن هدف دفاع از کشور بود چراکه ایران را برای خود حرم می‌دانست.

وی با اشاره به اینکه بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی آن مرد بزرگ شناخته شد که چه خدماتی به جهان تشیع، ایران و امنیت ملی ایران و منطقه انجام داده است، تصریح کرد: اگر قاسم سلیمانی نبود به طور قطع داعش جنایات بیشتری انجام می‌داد، داعش آروزیش این بود که به خاک ایران تعرض کند، اگر مدیریت و فرماندهی این مرد بزرگ نبود عتبات عالیات در عراق با خاک یکسان می‌شد.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در خانه ملت ادامه داد: اگر حکمت، فرماندهی و استراتژی این مرد بزرگ نبود اکنون سوریه در اختیار تروریست‌ها بود و اگر هدایت‌ها و حمایت‌های رهبر معظم انقلاب از این مرد بزرگ و فرماندهی ایشان در میدان یمن نبود، اکنون یمن در دست عربستان سعودی بود و بحرین نیز وضعیت دیگری داشت.

وی با بیان اینکه مکتب حاج قاسم باید در جهان گسترش پیدا کند، گفت: احیاء و اعتلای محور مقاومت توسط سردار سلیمانی باعث شد امروز پایمردی مردم فلسطین با تکیه بر تجارب محور مقاومت پایدار باشد و حاضر نشوند که سرزمین قدس را با وجود شهادت روزانه چند صد نفر، به ویژه کشتار عظیم کودکان و جنایت جنگی به دست صهیونیست‌ها بسپارند.

توسلی با بیان اینکه حاج قاسم قهرمان بین‌المللی بود، گفت: سردار سلیمانی شاخصه‌های یک قهرمان واقعی در امت اسلامی را دارا بود و جغرافیای سیاسی ایران را نیز حرم می‌دانست، همه تلاش او این بود که از تمامیت ارضی کشور و آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع کند.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی دل‌ها را از آن خود کرده بود و همانگونه که مشاهده کردیم در تشییع میلیونی، عظیم و یکپارچه‌ای که روز تدفین سردار سلیمانی برپا شد، افراد با هر نوع تفکر و پوششی حضور داشتند و علت ماندگاری سردار سلیمانی اخلاص و ایمان به خدا بود چراکه اخلاص می‌تواند انسان‌ را تا اوج آسمان ببرد و ماندگار کند.

توسلی در پایان خاطرنشان کرد: حاج قاسم سلیمانی یک مرد بود و یک قهرمان، مردی که توانست بزرگان دیگری را در کنار خود تربیت کند که برخی به او پیوستند، عمادمغنیه در لبنان، شهید همدانی در ایران و به تازگی هم شهید رضی و شهدای مدافع حرم از افغانستان و پاکستان از جمله این شهدا بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha