• چهارشنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402101308885
  • خبرنگار : 71612

در پی حمله تروریستی رژیم صهیونیستی

ماکرون خواستار پرهیز از هر گونه «اقدام تنش‌زا» در لبنان شد

ماکرون خواستار پرهیز از هر گونه «اقدام تنش‌زا» در لبنان شد

پس از حمله رژیم صهیونیستی که منجر به شهادت معاون دفتر سیاسی حماس در بیروت شد، امانوئل ماکرون از این رژیم خواست از هرگونه اقدام تنش‌زا، به‌ویژه در لبنان، خودداری کند.

به گزارش ایسنا، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در تماس تلفنی با بنی گانتس، عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی تأکید کرد که «فرانسه به ارسال این پیام‌ها به تمام بازیگران درگیر به طور مستقیم یا غیرمستقیم در منطقه ادامه خواهد داد.»

جنبش مقاومت اسلامی حماس سه‌شنبه‌شب اسامی ۷ شهید حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به حومه جنوبی بیروت را منتشر کرد.

این اولین‌بار از زمان آغاز جنگ در غزه است که حومه پایتخت لبنان هدف قرار می‌گیرد و نگرانی از گسترش درگیری به کل منطقه را افزایش می‌دهد.

علاوه بر این، ماکرون در این تماس «عمیق‌ترین نگرانی» خود را در مورد تلفات بسیار سنگین غیرنظامیان و وضعیت اضطراری بشردوستانه در غزه ابراز کرد.

ماکرون در پایان بر ضرورت حفاظت از غیرنظامیان توسط رژیم صهیونیستی و بر فوریت ارائه کمک‌های لازم به مردم غزه و همچنین نیاز به تلاش در جهت آتش‌بس پایدار تأکید کرد.

حماس اعلام کرد، صالح العاروری، معاون رئیس‌دفتر سیاسی حماس، سمیر فندی و عزام الاقرع از فرماندهان قسام و محمود زکی شاهین، محمد الریس، محمد بشاشه و احمد حمود از اعضای حماس در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ناحیه جنوبی بیروت شهید شدند.

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس، هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصربه‌فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.

این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از یک وقفه یک‌هفته‌ای جمعه اول دسامبر (دهم آذر) بار دیگر ازسرگرفته شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha