• چهارشنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402101308889
  • خبرنگار : 71660

افزایش تردیدها درباره مشروعیت پیروزی جو بایدن در انتخابات ۲۰۲۰

افزایش تردیدها درباره مشروعیت پیروزی جو بایدن در انتخابات ۲۰۲۰

نظرسنجی جدید روزنامه واشنگتن‌پست نشان می‌دهد، از هر ۱۰ آمریکایی، ۶ نفر معتقدند که جو بایدن به طور عادلانه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ انتخاب شد و این مسئله شک و شبهاتی را درباره پیروزی رئیس‌جمهور آمریکا در انتخابات دور قبلی افزایش داده است.

به گزارش ایسنا، این نظرسنجی که در ماه گذشته میلادی با همکاری دانشگاه مریلند انجام و روز سه‌شنبه نتایج آن منتشر شد، نشان می‌دهد که ۶۲ درصد از بزرگسالان آمریکایی معتقدند که بایدن به طور مشروع به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شد و این درحالیست که دو سال گذشته این رقم ۶۹ درصد بود.

طبق نتایج این نظرسنجی، تنها ۳۱ درصد از جمهوری‌خواهان معتقدند جو بایدن به طور مشروع و قانونی به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شد و این رقم در دو سال گذشته ۳۹ درصد بود. هم‌چنین درصد مستقل‌هایی که می‌گویند نتایج انتخابات ۲۰۲۰ معتبر بود، از ۷۲ درصد به ۶۶ درصد کاهش یافته است. حتی بین خود دموکرات‌ها اعتماد به مشروعیت بایدن روند کاهشی داشته و از ۹۴ درصد به ۹۱ درصد آمده است.

همزمان با اینکه بحران مهاجرت غیرقانونی و تورم بالا جز مشکلات فزاینده ایالات متحده آمریکا است، کارزار انتخاباتی جو بایدن تلاش می‌کند تا دونالد ترامپ، رقیب احتمالی او در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا را به عنوان «تهدیدی علیه دموکراسی» معرفی کند. با این حال، نتایج نظرسنجی واشنگتن‌پست حاکی از آن است که ۳۷ درصد از بزرگسالان آمریکایی معتقدند که این رئیس‌جمهوری سابق مسئولیت شورش در کنگره در ژانویه ۲۰۲۱ را برعهده داشته و این رقم در مقایسه با آن سال که ۴۵ درصد بود، روند کاهشی داشته است.

هم‌چنین نظرسنجی اخیر موسسه آسوشیتدپرس-نورک از شرکت‌کنندگان بزرگسال آمریکایی خواست تا پنج مسئله کلیدی که دولت آمریکا باید در سال ۲۰۲۴ آنها را در اولویت قرار دهد، نام ببرند و نتایج نشان می‌دهد که از هر ۱۰ نفر، حدود ۴ شرکت‌کننده موضوعات مربوط به «سیاست خارجه» را اولویت اصلی دولت در سال جاری میلادی می‌دانند.

نگرانی‌ها و دغدغه‌های مربوط به مسائل اقتصادی همچنان بر دیگر موارد سایه افکنده اما این نظرسنجی جدید بیانگر افزایش دخالت آمریکا در خارج از این کشور است؛ به عبارتی ۲۰ درصد نسبت به مداخله آمریکا در امورات خارجی احساس نگرانی کرده و این درحالیست که سال گذشته میلادی این رقم ۵ درصد بوده است.

طبق گزارش‌های منتشر شده از این نظرسنجی، یک‌چهارم از شرکت‌کنندگان می‌گویند که ۲۰۲۴ سال بهتری نسبت به سال ۲۰۲۳ خواهد بود و ۲۴ درصد توقع دارند که سال ۲۰۲۴ سال بدتری باشد. هم‌چنین، ۳۷ درصد از جمهوری‌خواهان، ۲۰ درصد از مستقل‌ها و ۱۳ درصد از دموکرات‌ها معتقدند که سال بدتری در انتظار آنها باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha