• چهارشنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۸
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402101308934
  • خبرنگار : 50046

افتتاح مرکز غربالگری سرطان پستان در خراسان‌شمالی

افتتاح مرکز غربالگری سرطان پستان در خراسان‌شمالی

ایسنا/خراسان شمالی رئیس جهاد دانشگاهی واحد خراسان‌شمالی از افتتاح مرکز غربالگری سرطان پستان در بجنورد خبر داد.

مهسا پرنیان اظهار کرد: ۱۶ دی ماه سال جاری مرکز غربالگری سرطان پستان در بجنورد با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: مرکز غربالگری سرطان پستان به مدت دو روز، جمعه ۱۵ دی ماه از ساعت ۸ تا ۱۲:۳۰ و ۱۶ تا ۱۸:۳۰ و شنبه ۸ تا ۱۲:۳۰ خدمات ویزیت، سونوگرافی و ماموگرافی را  به صورت رایگان برای بانوان انجام می‌دهند.

پرنیان یادآورشد: این مرکز در محل درمانگاه هلال احمر بجنورد فعالیت خود را آغاز کرده و به بانوان استان خدمات می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه ارزیابی سرطان پستان باید برای تمامی زنان ۳۰ تا ۷۰ سال انجام شود، گفت: سرطان سینه، جزء شایع‌ترین سرطان ها در میان زنان است که انجام غربالگری سبب می شود تا زنان از سلامت خود آگاهی پیدا کنند و در صورت مشاهده مشکلی با انجام درمان به موقع از پیشروی بیماری جلوگیری و نسبت به درمان آن اقدام کنند.

پرنیان هدف از اجرای این برنامه را که توسط پژوهشکده معتمد جهاددانشگاهی در استان انجام خواهد شد، افزایش آگاهی عمومی در زمینه راه‌های پیشگیری و علائم هشدار دهنده سرطان پستان و اصلاح باورهای نادرست مردم در خصوص سرطان پستان بیان کرد.

وی با بیان اینکه یکـی از عوامـل نگران کننـده در سـلامتی زنـان، سـرطان پسـتان اسـت، خاطرنشان کرد: این سرطان شایع‌ترین نوع سرطان در بین بانوان و دومین دلیل مرگ و میر ناشی از سرطان است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد خراسان‌شمالی تاکید کرد: تشخیص به موقع آن می‌تواند در روند درمان کمک کننده باشد و آموزش‌های مناسب به بانوان و انجام غربالگری‌های مرتبط می‌تواند سبب تشخیص زود هنگام و کاهش مرگ‌های ناشی از سرطان پستان در بانوان شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی خراسان شمالی، وی گفت: وضعیت سلامت زنان تأثیر بسزایی بر سلامت فرزندان، خانواده و جامعه پیرامون دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha