• چهارشنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1402101308978
  • خبرنگار : 71518

خدا نگهدار شما هم باشد آقای گل‌محمدی!

خدا نگهدار شما هم باشد آقای گل‌محمدی!

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس برای هفتمین بار در ۴ سالی که هدایت این تیم را بر عهده داشته، استعفا کرد.

به گزارش ایسنا، بعد از تساوی پرسپولیس برابر مس رفسنجان که با عملکرد ضعیف سرخپوشان همراه بود، یحیی گل‌محمدی در نشست خبری به جای تحلیل مسائل فنی تیمش و قبول مشکلات تاکتیکی، برای چندمین بار به بهانه‌های تکراری روی آورد و در آخر هم برای هفتمین بار در چهار سال اخیر، اعلام کرد که تمایلی به همکاری با پرسپولیس ندارد؛ نکته‌ای که از بس در چند سال اخیر تکرار شده بعید است هواداران پرسپولیس این بار هم آن را باور کنند.

بهانه‌های یحیی برای کنارگیری چیست؟

او در اواسط نیم فصل به بهانه پرداخت نشدن آپشن قراردادهای پارسال، تمرینات تیمش را رها کرد و به دوبی رفت و بعد از آن هم ادعا کرد که قراردادی با پرسپولیس ندارد و حالا هم گفته است: "۳ ماه قبل با پرسپولیس فسخ کردم." از نظر قانونی مگر می‌شود یک مربی بدون قرارداد روی نیمکت یک تیم بنشیند؟ اگر فرض کنیم که لیگ ایران خیلی قانونمند اداره نشود و مربی بتواند بدون قرارداد روی نیمکت بنشیند، آیا در لیگ قهرمانان آسیا هم اینچنین است؟ گل‌محمدی که ادعا می‌کند با پرسپولیس فسخ کرده، در لیگ قهرمانان آسیا چطور روی نیمکت پرسپولیس نشسته بود؟

در قسمت هفتم سریال‌ استعفاهای گل‌محمدی، او در آخرین نشست خبری دلایل مختلفی را بر زبان آورد که حالا باید بخش‌هایی از آنها را  بررسی کنیم:

مشکلات زیاد

اگر مصاحبه‌های گل‌محمدی در چهار سال اخیر را مرور کنید، او بارها و بارها از کلمه "مشکلات" برای توصیف شرایط تیمش استفاده کرده و امسال هم در چند مصاحبه عنوان کرده که تیمش "مشکلات" فراوانی دارد اما هیچ وقت مصداق دقیقی برای این مشکلات به زبان نیاورده و کسی دقیقا نمی‌داند منظور او از به زبان آوردن این کلمه چیست.

قوانین به پرسپولیس ضربه زد

یکی دیگر از مواردی که گل‌محمدی در آخرین نشست خبری خود به آن اشاره کرد، قوانین فوتبال ایران است که احتمالا مربوط به همان قانون سقف بودجه می‌شود؛ قانونی که ابتدای فصل برای جلوگیری از هزینه‌های بی رویه باشگاه‌ها تصویب شد و سر و صدای زیادی ایجاد کرد. اگر ادعای باشگاه پرسپولیس مبنی بر رعایت ۱۰۰ درصدی این قانون حقیقت داشته باشد، آیا این موضوع باید دلیلی بر استعفای گل‌محمدی باشد؟ با این شرایط یعنی سرمربی پرسپولیس انتظار داشته باشگاه رسما قوانین مصوب فدراسیون فوتبال را دور بزند؟

هیچ نیم فصلی را به این سختی در خاطر ندارم

یکی دیگر از مباحث جالبی که گل‌محمدی به زبان آورده، شرایط سخت تیمش در نیم فصل گذشته است. سرمربی پرسپولیس می‌گوید: "یک نیم‌فصل سخت را گذراندیم. هیچ نیم فصلی تاکنون اینقدر به ما سخت نگذشته بود." منظور گل‌محمدی از بیان این جمله چیست؟ اگر سه بازیکن تاثیرگذار تیم دچار مصدومیت شدید شدند و فصل را از دست دادند، اگر مدیران باشگاه پرسپولیس مجبور به رعایت قانون بودند، اگر باشگاه نقل و انتقالات خوبی نداشته، اگر پرسپولیس در ابتدای فصل تدارک خوبی برای آماده‌سازی نداشت، گل‌محمدی الان باید اعتراض کند و استعفا بدهد؟ او البته اشاره جالبی هم به مشکلات پروازی تیمش می‌کند اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که پرسپولیس در نیم فصل گذشته تمام سفرهایش را با پرواز چارتر انجام داده است.

بر کسی پوشیده نیست که گل‌محمدی از نظر فنی یکی از مربیان با دانش فوتبال ایران است که افتخارات ارزشمندی را هم به دست آورده و با این شرایط شاید بتوان گفت بهترین مربی ایرانی برای هدایت پرسپولیس است اما او خودش هم بهتر از هر کسی می‌داند که سریال استعفاهایش بیش از هر موضوع دیگری به تیمش ضربه است.

استعفاهایی که هیچ وقت رنگ واقعی نداشت و بیشتر جو رسانه‌ای برای ایجاد فشار هواداری بود. این بار هم گل‌محمدی شفاهی اعلام کرده کنار می‌رود اما نامه رسمی مبنی بر استعفا به باشگاه نداده که شاید اگر چنین بود، مدیران پرسپولیس این بار دیگر با استعفای او موافقت می‌کردند تا این سریال در قسمت هفتم به پایان برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۱۲:۰۶

بی شک پرسپولیس بهترین بازیکنان فوتبال ایران را در اختیار دارد. هوایپمای اختصاصی، سه ورزشگاه در اختیار. بهترین داروهای مکمل. بهترین غذا و میوه. بهترین هتلها. بهترین دلالهای فوتبال. بهترین پاداشها. بهترین تیم رسانه ای در کشور و... امکاناتی است که شاید هیچ باشگاهی در ایران نداشته باشد. ایشان حق دارد که بهانه بیاورد. شاید فوتبال و باشگاه مقصر باشند که مجبور هستند از وی استفاده کنند.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۱۷:۱۵

بله شاید از نظر ایشان که احتمالا از هواداران آبی هستند ، سیب زمینی تخم مرغ بهترین غذا باشه ! بذار اینم ی چیزی بگه خب !

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۱۴:۳۵

سریال‌ استعفاهای گل‌محمدی چند قسمتیه؟!!!... داره مثله سریال جومونگ میشه...

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۱۴:۴۷

تا وقتی امثال قلعه مرغیها و جواد چکشها و رسانه های زرد (مثله ایسنای این سالها) وجود دارند امثال گلمحمدیها، دایی ها و باقری ها جایی واسه کار کردن ندارند.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۱۷:۴۶

وقتی پرسپولیسی ها توانایی و سواد کار رو ندارن مقصر کسی نیست جز خودشون! وقتی بازی دارن رفت و برگشت با تفاضل گل بالا میبازن و 6 امتیاز هبه میکنن هیچ مدیر عاملی به همین دلیل باهاشون قرارداد نمیبنده و تیمش رو محروم از امتیاز نمیکنه!

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۱۵:۱۹

فقط گل محمدی و بس

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۱۶:۳۹

جناب گلمحمدی؛ ممنون میشم دقیقا بفرمایید کی تشریف می برید. تمام هزینه هاتون بنده شبا می کنم به حسابتون. فقط تشریف ببرید.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۱۶:۴۹

پرواز چارتر ساعت ۴ صبح

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۱۹:۱۸

یحیی گل محمدی استفا نداده قهر کرده و علت قهرش هم آقای درویش نیست چون همه می دانند یحیی به هرکسی دست گذاشت قبل شروع لیگ درویش جذب کرده علتش داورهای مسابقات هستند چون گلهای حریفان پرسپولیس را آفساید نگرفتند و در زمانهایی که پرسپولیس نتوسته ببره واسه پرسپولیس پنالتی اعلام نکردند همه اش تقصیر داروهاست

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۲۱:۴۴

در سه بازی اخیر پرسپولیس به لطف داورها امتیاز گرفت تا سپاهان و استقلال رو نذارن بیشتر فاصله با صدر ایجاد کنه این اظهر من الشمس بود حالم به هم می خوره از این تیم پرسپولیس حکومتی قرمز

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۱۹:۴۰

مشکلات یحیی گل محمدی مثل دشمنان فرضی هست

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۲۱:۳۶

بازم یایا قهر کرد

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۵ ۰۵:۳۴

در کشور ما خیلیها از بالا تا پایین در توهم به سر میبرند و برای خودشون دشمن فرضی درست میکنند آقا یحیی تو هم خوب سوراخ دعا رو پیدا کردی و با همین استراتژی داری میتازونی منو یاد علی پروین دهه شصت و قلعه نوعی دهه هشتاد میندازی همینطور ادامه بدی تا چند وقت دیگه سلطانی ژنرالی چیزی میشی !!!