• چهارشنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402101308979
  • خبرنگار : 50176

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد:

افتتاح ۵ واحد فرآوری و بسته‌بندی، دهه فجر امسال در لرستان

افتتاح ۵ واحد فرآوری و بسته‌بندی، دهه فجر امسال در لرستان

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون توانستیم ۱۳ واحد فرآوری و بسته‌بندی را در استان ایجاد کنیم، گفت: پنج واحد نیز در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

سیدعماد شاهرخی در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: از ابتدای تشکیل صنایع تبدیلی تا به امروز حدود ۵۳۴ موافقت اصولی در استان صادر شده که ۴۷۴ مورد به مرحله مجوز تأسیس رسیدند یعنی توانستند استعلامات را بگیرند و به جواز تأسیس برسند و ۲۰۶ صنعت پروانه بهره‌برداری دریافت کردند.

وی اظهار کرد: ما در حال رشد، توسعه و پیشرفت هستیم و ممکن است این آمار دارای تغییرات روزانه باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون توانستیم ۱۳ واحد فرآوری و بسته‌بندی را در استان ایجاد کنیم و پنج واحد نیز در دهه فجر افتتاح خواهیم کرد، بیان کرد: مجموعاً از ابتدای دولت سیزدهم تا الان ۱۸ واحد بسته‌بندی و فرآوری به بهره‌برداری رسیده و خواهد رسید.

شاهرخی اضافه کرد: بخشی از این واحدها مانند بسته‌بندی و فرآوری به حمایت نیاز دارند و برخی باید سرمایه در گردش آن تقویت شده و مقداری تسهیلگری کنیم و تعاونی‌های ما برای کمک به آن‌ها خرید مدت‌دار داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: این ۱۸ واحد چون در حوزه عسل و میوه خشک و فرآوری و بسته‌بندی هستند و می‌توانند بخشی از مشکلات استان را حل کنند.

وی ادامه داد: صنایع تبدیلی دو وظیفه اصلی دارند، یک صدور پروانه برای زیرساخت‌های محصولات تولید شده دامی، باغی و زراعی که برای دامی شامل کشتارگاه و خوراک، باغی کنسرو و بسته بندی، زراعی بسته بندی و وظیفه دوم فراوری محصولات مازاد بر مصرف است که تولید می‌شود و بیشتر باغی هستند.

این مسئول گفت: با فراوری محصولات تولیدی از فساد آن‌ها یا صادر شدن آن‌ها به استان‌های دیگر جلوگیری می‌کنیم ازجمله بسته‌بندی حبوبات، ترشیجات، قطعه‌بندی و بسته بندی مرغ و گوشت، بسته بندی زعفران، گیاهان دارویی و ...

شاهرخی تصریح کرد: ما در استان برندهایی داریم که در کشور شناخته شده هستند، ازجمله برندسازی زعفران در سلسله و بیش از ۲۰ مورد دیگر این محصولات تولیدی ما برند و نشان گرفتند، یعنی غیر از لرستان در کل کشور شناخته شده هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha