• چهارشنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402101309052
  • خبرنگار : 50444

معاون سازمان تنظیم مقررات رادیوئی:

سرعت اینترنت در کشور ۸۰ برابر می‌شود/افزایش تعرفه اینترنت حداقلی بوده است

سرعت اینترنت در کشور ۸۰ برابر می‌شود/افزایش تعرفه اینترنت حداقلی بوده است

ایسنا/خراسان شمالی معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی از افزایش ۸۰ برابری سرعت اینترنت در کشور پس از اجرای کامل توسعه فیبر نوری خبر داد.

مهدی روحانی نژاد در حاشیه سفر به خراسان شمالی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر متوسط سرعت اینترنت در کشور ۱۲ مگابیت بر ثانیه است که با توسعه شبکه فیبر نوری در کشور به حدود ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه خواهد رسید.

وی بیان کرد: اجرای پروژه FTTH در کشور هدیه‌ای از جانب دولت سیزدهم به مردم خواهد بود و تاکنون در این طرح بیش از ۴۰۰۰ کیلومتر فیبر کشی در کشور اتفاق افتاده است و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است تا پایان دولت، تمام خانوارهای شهری کشور تحت پوشش شبکه فیبر نوری قرار بگیرند.

روحانی نژاد گفت: اجرای این پروژه در کشور حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که دولت ۳۰ درصد از آن را تقبل خواهد کرد.

معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی در خصوص افزایش تعرفه اینترنت در کشور نیز گفت: این افزایش قیمت‌ها پس از شش سال صورت گرفته است و تا هفته گذشته اینترنت با تعرفه سال ۹۶ محاسبه می‌شد.

وی اظهار کرد: بر اساس گزارشاتی که از سال گذشته ارسال شد، اپراتورها دیگر توان سرمایه‌گذاری برای نگهداشت شبکه و حتی حفظ وضعیت فعلی را نداشتند.

 وی تاکید کرد: همچنین رتبه ۷۵ کشور در ارتباطات سیار و رتبه پایین در ارتباطات ثابت سبب شد این موضوع را بررسی کنیم. 

روحانی نژاد گفت: اپراتورها درخواست افزایش حدود ۱۰۰ درصدی تعرفه اینترنت را داشتند اما در نهایت تصمیم بر این شد که افزایش تعرفه صرفا ۳۴ درصد و نزدیک به نرخ تورم باشد.

وی اظهار کرد: البته این افزایش تعرفه مربوط به ترافیک بین الملل است و برای ترافیک داخلی افزایش نخواهیم داشت. اپراتورها نیز تعهد داده‌اند که خدمات 5G را فعال کرده و اینترنت 4G را نیز با کیفیت بیشتری ارائه دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۵ ۱۴:۰۲

یادتون نره به آمار کنونی مسکن چهار میلیون هم اضافه کنید تا صاحبان خوشبخت این چهار میلیون مسکن از مزایای ۸۰ برابری اینترنت رایگان در کنار آب و برق و گاز مجانی بهره‌مند شوند

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۵ ۱۴:۱۴

همش میگی میشود میشود شما اول سرعت رو ببر بالا مصرف کننده این سرعت رو ببینه بعدا 80 برابر گرونش کن نه اینکه گرون بشه و ما هیچ چی نبینیم

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۵ ۱۴:۵۹

خوب حقوق ها رو هم به دلار حساب کنید. اگه دم از عدالت می زنید.