• چهارشنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۴
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402101309058
  • خبرنگار : 50130

ارتقا ظرفیت‌های علمی و اجرایی بانوان هدف اصلی دومین کنگره بانوان تاثیرگذار

ایسنا/کردستان مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان، گفت: دومین کنگره بانوان تاثیرگذار قصد دارد، ظرفیت‌های علمی و اجرایی بانوان را در کشور ارتقا بخشد.

زینب زاله امروز چهارشنبه(۱۲دی)در کنگره بانوان تاثیرگذار کردستان، با تبریک روز میلاد حضرت فاطمه زهرا و تبریک روز زن و مادر، اظهار کرد: زن در مکتب اهل بیت یک موجود بدلی و در آرزوی مرد شدن نیست، اسلام و انقلاب هویت واقعی به بانوان بخشید و زن در دیدگاه اسلام و انقلاب اسلامی از جایگاه والایی برخوردار است.

وی، افزود: زنان و بانوان ایران اسلامی با الگوگیری از حضرت فاطمه زهرا در طول تاریخ به ویژه در پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم این نظام الهی نقش بسیار مهمی داشته اند.

مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان، با تاکید بر اینکه دومین کنگره بانوان تاثیرگذار با هدف شناسایی و معرفی بانوان الگو و موثر در عرصه‌های مختلف برگزار می‌شود، بیان کرد: معرفی چهره‌های فرهیخته و شناسایی بانوان تاثیرگذار به عنوان یک اصل بسیار مهم و نیازی ضروری مورد توجه قرار گرفت.

به گفته وی، دومین کنگره بانوان تاثیرگذار قصد دارد، ظرفیت‌های علمی و اجرایی بانوان را در کشور ارتقا بخشد، با توجه به استقبال زیاد بانوان، مهلت شرکت در این کنگره تا ۱۳ دی ماه تمدید شد.

زاله، فرهنگ و هنر، تعلیم و تربیت، گفتمان و رسانه، فعالیت های اجتماعی، اقتصاد و کارآفرینی، علم و پژوهش و فناوری، سیاست گذاری، حکم رانی و ورزشی را هشت کارگروه تخصصی ارزیابی دومین کارگروه بانوان تاثیرگذار در استان کردستان اعلام کرد.

وی بیان کرد: بهبود فرایند شناسایی و معرفی بانوان تاثیرگذار در سطح ملی، استانی و محلی و همچنین نشان دادن توانایی‌های بانوان ایران اسلامی را در حوزه های مختلف از اهداف اصلی این کنگره عنوان کرد و افزود: معرفی بانوان نخبه بعنوان الگوی سوم زن و فراهم کردن ارتباط نخبگان، کارآفرینان و کنشگران از اهداف دیگر این جشنواره است.

مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان،  از استقبال و مشارکت بالای بانوان شاغل در دستگاه های اجرایی استان در این کنگره خبر داد و گفت: در کنار این استقبال، مشارکت بالای عمومی بانوان در سطح استان و ثبت‌نام برای شرکت در این کنگره نیز مطلوب بوده است.

وی، مردم‌ محور بودن را از ویژگی‌های بارز این کنگره ذکر و خاطرنشان کرد: امید است، برگزاری دومین کنگره بانوان تاثیرگذار بتواند بستری را برای تشکیل بانک اطلاعاتی از بانوان موثر استان فراهم تا بتوان از ظرفیت ارزشمند آنان در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌ها و برنامه‌ریزی‌های حوزه بانوان استفاه کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha