• چهارشنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402101309240
  • خبرنگار : 50650

استاندار فارس مطرح کرد:

تلاش برای بهره‌برداری نهایی از قطعه پایانی آزاد راه شیراز-اصفهان تا پایان سال

تلاش برای بهره‌برداری نهایی از قطعه پایانی آزاد راه شیراز-اصفهان تا پایان سال

ایسنا/فارس استاندار فارس با اشاره به آخرین وضعیت آزادراه شیراز ـ اصفهان گفت: امیدواریم بتوانیم تا پایان سال قطعه پایانی آزاد راه شیراز ـ اصفهان را به بهره‌برداری برسانیم.

محمدهادی ایمانیه امروز، ۱۳ دی‌ماه در آیین افتتاحیه نمایشگاه گردشگری پارس در شیراز با بیان اینکه استان فارس در حوزه گردشگری و زیارت حرف سوم را در کشور بیان می‌کند، گفت: همچنین این استان در گردشگری تاریخی بیش از سایر استان‌ها بناهای ثبت جهانی دارد و در جاذبه طبیعی  از آبشارها و طبیعتی بکر برخوردار است.

وی با اشاره با اینکه استان فارس در موضوع گردشگری سلامت حرف اول را می‌زند، اضافه کرد: توان ما باید در کنار این همه نعمت خدادادی افزایش یابد.

استاندار فارس تصریح کرد: استان فارس با داشتن ۳۷ شهرستان می‌تواند فرصت بی‌بدیلی برای پیشرفت در موضوع گردشگری باشد.

ایمانیه با اشاره به اینکه با استان‌های بوشهر، هرمزگان برای ایجاد مثلث گردشگری و جذب گردشگر از کشورهای حوزه خلیج فارس تعامل خواهیم داشت، ادامه داد:  جلسه‌ای جهت تشکیل مثلث طلایی گردشگری بین فارس، اصفهان و یزد را تشکیل دادیم که با استقبال بسیاری رو به‌رو شد.

وی ادامه داد: امیدواریم این مثلث گردشگری را به ویژه در بحث‌های زیرساختی همچون خطوط  و شبکه ریلی و پروازهای  این سه استان  و شبکه اتوبوس‌رانی برای انتقال توریست‌های داخلی و خارجی در سه مرکز استان داشته باشیم.

استاندار فارس با اشاره به آخرین وضعیت آزادراه شیراز ـ اصفهان گفت:‌ امیدواریم بتوانیم تا پایان سال قطعه آخر آزاد راه شیراز اصفهان را به بهره برداری برسانیم. علاوه بر این‌ها رئیس جمهور تأکید بسیاری برروی احداث آزادراه شیراز ـ بوشهر داشتند چرا که می‌تواند زمینه را برای ورود تورهای گردشگری به استان‌های فارس و بوشهر فراهم کند.

ایمانیه  بیان کرد: توجه به گردشگری زیارتی، سلامت و معرفی صنایع دستی زمینه را برای رونق اقتصادی در کشور و استان فارس ایجاد می‌کند.

وی در پایان تأکید کرد: استان فارس بیش از ۸۰ تنوع جدی صنایع دستی و هزاران محل گردشگری دارد که این دو فرصت بسیار بی‌بدیل است و اگر از این فرصت‌ها استفاده نکنیم، مقصر هستیم.

محمد ثابت اقلیدی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دست و گردشگری استان فارس در ادامه این نشست در مورد موقعیت استان فارس در جذب گردشگر داخلی و خارجی اظهار کرد: برای تسهیل در رونق گردشگری و صنایع دستی با همکاری بخش خصوصی و بر مبنای برنامه‌هایی مدون نقش گردشگری را در اولویت فعالیت‌های میراث قرار می‌دهیم.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۴ ۱۰:۵۹

چندین سال قبل تصویب شد استان فارس به دریا متصل بشه ولی هرمزگانیها تاحالا جلوی این کار کرفتن وحتی ی متر ساحل بهتون ندادن بعد شما حرف از تعامل می‌زنید اگه واقعا اونها باشما تعامل دارن اول این کار را از اونها بخوایید

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۴ ۱۷:۵۱

لطفا هرچه سریعتر این پروژه را افتتاح کنید . این مسیر هرروز کشته میده

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۴ ۲۲:۲۹

اقای استاندار لطفا به فکریک خروجی به شهرصدرا ازطرف اصفهان به شیراز قبل ازباجگاه باشیدکارزیاد سختی نیست.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۵ ۰۸:۳۱

منظورت ورودیه دیگه ؟خروجی که داره.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۵ ۰۹:۰۰

این خواسته بحق کل مردم صدرا هست و البته که هزینه اجرای زیادی هم ندارد در شرایط فعلی، توجه مسیولین را می طلبد