• چهارشنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402101309402
  • خبرنگار : 50176

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان:

اولویت وزارت کار حفظ و پایداری اشتغال است

اولویت وزارت کار حفظ و پایداری اشتغال است

ایسنا/لرستان مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: اولویت وزارت کار حفظ و پایداری اشتغال است.

سید فرهاد ناصری نیا امروز ۱۳ دی‌ماه نشست تخصصی آموزشی دعاوی دیوان عدالت اداری در حوزه کار و تأمین اجتماعی با هدف کاهش دعاوی مطروحه در دیوان عدالت اداری برگزار شد، اظهار کرد: هدف از این نشست تخصصی و فنی ابلاغ سیاست‌های کلان تأمین اجتماعی تبیین شده از سوی مقام معظم رهبری و ایجاد تعامل بین ادارات تأمین اجتماعی و تعاون کار و رفاه اجتماعی و محاکم قضایی و نحوه اجرای ماده ۱۴۸ قانون کار و آرای صادره جهت بازنشستگی مشاغل سخت و زیان‌آور بیمه‌شدگان است.

وی با بیان اینکه نهایت تلاش و اولویت وزارت کار حفظ و پایداری اشتغال است، افزود : صیانت از نیروی انسانی شاغل در بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی و دستگاه‌های اجرایی در تمام حوزه‌ها یکی از مسئولیت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که در همین راستا رشد نیروی کار، بهره‌گیری از توان آن‌ها به دنبال ارتقای پایداری مشاغل، ارتقای فرهنگ کار و ارتقای ایمنی کار مورد توجه قرار دارد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان به رسیدگی مراجع حل اختلاف این اداره‌کل به اختلافات کارگری و کافرمایی اشاره کرد و افزود: وجود مراجع حل اختلاف در راستای اشتغال و تولید است و رفع اختلاف در این بخش می‌تواند در فرایند حفظ اشتغال و تولید استان تأثیرگذار باشد.

ناصری نیا به تسریع و رعایت عدالت و انصاف در صدور آراء دادخواست‌های کارگر و کارفرما تأکید کرد و گفت : تمام تلاش‌ها بر این است که تمام آرا صادره از هیات‌های تشخیص و حل اختلاف به‌صورت قانونمند و با استواری و دقت بیشتری صادر بشود و کمترین میزان از نقض آرا در دیوان را داشته باشیم.

وی با اشاره به مزیت‌های نشست‌های تخصصی با قضات دیوان عدالت اداری کشور و آشنایی کارشناسان اداره کار و تأمین اجتماعی، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین هدف ما در تشکیل این نشست هم‌اندیشی کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه‌ رسیدگی دیوان به‌منظور کاهش دعاوی و آرا متعارض است و در اصل این هم‌اندیشی درواقع برای احقاق حقوق مردم و صیانت آراء صادره در مراجع حل اختلاف و کمیته‌های سخت و زیان‌آور، بیمه بیکاری و ... است.

گفتنی است، در این نشست قضات دیوان عدالت اداری در کارگروه تخصصی به بیان مبانی قانونی و مقررات حاکم بر رسیدگی در کمیته‌های بدوی و تجدیدنظر تشخیص و تطبیق مشاغل سخت و زیان‌آور موضوع ماده ۸ آیین‌نامه مشاغل سخت و زیان‌آور پرداختند و در جهت ارشاد مراجع حل اختلاف کار و نمایندگان مطلع سازمان تأمین اجتماعی قانون و مقررات مورد تأکید قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha