• چهارشنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۲ / ۱۷:۰۳
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402101309428
  • خبرنگار : 50444

هدیه دولت به مردم استان؛

اتصال تمام شهرهای خراسان شمالی به فیبر نوری تا ۶ ماه آینده

اتصال تمام شهرهای خراسان شمالی به فیبر نوری تا ۶ ماه آینده

ایسنا/خراسان شمالی معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از هدیه دولت به مردم استان خبر داد و گفت: تمام شهرهای خراسان شمالی تا ۶ ماه آینده به فیبر نوری متصل می‌شود.

مهدی روحانی‌نژاد، چهارشنبه، ۱۳ دی ماه در آیین امضای عملیات فیبر نوری شهرستان شیروان اظهار کرد: این استان رتبه ۲۹ کشوری را در اجرای فیبر نوری دارد و از آنجایی که این اقدام کمی دیر در استان آغاز می شود، دولت و وزارت ارتباطات این هدیه را به مردم می‌دهد که تا ۶ ماه آینده تمام شهرهای استان به فیبر نوری متصل شوند.

وی افزود: در این طرح، به شرکت‌های مجری فیبر نوری که شاتل در مرکز استان و مخابرات در سایر شهرها هستند، سوبسید دو میلیون تومانی به ازای هر کاربر داده شده و نیازی به پرداخت حق انشعاب توسط کاربران نیست.

وی تاکید کرد: پس از انجام عملیات اجرایی، شرکت‌ها موظف هستند فیبرنوری را تا پشت مودمی که کاربران برای استفاده از اینترنت خریداری کرده‌اند برسانند و هزینه‌ای نیز برای آن دریافت نکنند.

به گفته روحانی‌نژاد، پس از اتمام این عملیات، کاربران می‌توانند با تهیه مودم و خرید بسته مورد نظر، از خدمات پرسرعت و با کیفیت بهره‌مند شوند.

وی تأکید کرد: سرعت اینترنت با اجرای طرح FTTX در استان حداقل ۶۰ برابر خواهد شد و در صورتی که از کابل LAN برای اتصال به مودم استفاده شود تا ۹۰۰ مگابیت افزایش می‌یابد.

در این آیین تفاهم‌نامه توسعه شبکه فیبر نوری شهر شیروان بین شرکت مخابرات و شهرداری شیروان به امضا رسید.

اتصال تمام شهرهای خراسان شمالی به فیبر نوری تا ۶ ماه آینده

رسول علی اصغرپور مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی گفت: تاکنون ۴۰ کیلومتر فیبر نوری در شهر شیروان اجرا شده و تعدادی از منازل و کسب و کارها از مزایای آن بهره‌مند هستند.

وی افزود: تلاش می‌کنیم که فیبر نوری شیروان و خانلق تا دهه فجر به اتمام برسد.

شهردار شیروان نیز بیان کرد: با تلاش بسیار خوب مخابرات، در کمتر از ۲۰ روز ۴۰ کیلومتر حفاری برای فیبر گذاری در شیروان انجام شد که اقدامی بی‌نظیر در کشور محسوب می‌شود.

احمدی بیان کرد: هزینه فیبرگذاری در شیروان حدود ۳۷ میلیارد تومان برآورد شده است و قصد داریم شیروان را به شهر هوشمند پایدار تبدیل کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha