• چهارشنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۲ / ۱۷:۱۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402101309433
  • خبرنگار : 50652

مدیرکل امور بانوان استانداری گلستان عنوان کرد:

سیره حضرت زهرا، الگویی جامع برای بشریت

سیره حضرت زهرا، الگویی جامع برای بشریت

ایسنا/گلستان مدیرکل امور بانوان استانداری گلستان با بیان ابعاد متفاوت شخصیت حضرت زهرا (س)، افزود: سیره و منش این بانوی بزرگوار قطعا الگو و برنامه‌ای جامع برای بشریت است.

آزاده رجبی بعدازظهر امروز، ۱۳ دی در دومین کنگره بانوان تاثیرگذار استان که با حضور جمعی از بانوان فعال گلستانی در محل سالن همایش‌های دانشگاه آزاد اسلامی گرگان برگزار شد، اظهار کرد: تعداد ۶۴۲ نفر برای شرکت در این کنگره ثبت نام کرده‌اند که آثار آنها در هشت حوزه بررسی می‌شود.

وی ثبت‌نام در این کنگره را آغازی برای شناسایی، قدردانی و بهره‌مندی از بانوان فعال و نخبه در عرصه‌های متفاوت بر شمرد و توضیح داد: ما در عرصه‌های علمی، پژوهشی و فناوری‌، سیاستگذاری و حکمرانی، گفتمان‌سازی و رسانه، اجتماعی، اقتصاد و کارآفرینی، تعلیم و تربیت، فرهنگ و هنر و ورزش بانوان فعالی داریم که معرفی آن‌ها صورت گرفت.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری گلستان مادران شهدا را اسوه صبر و استقامت دانست و خاطرنشان کرد: جهت تاکید بر لزوم تکریم این مادران دیدار با ۹۹۵ مادر شهید در گلستان همزمان با سراسر کشور در این هفته در دستور کار معاونت امور زنان استانداری گلستان قرار دارد.  

رجبی در ادامه به تسهیل شرایط ازدواج در استان و پر رنگ شدن نقش واسطه‌گری برای ازدواج اشاره کرد و گفت: از جمله اقداماتی است که در حوزه تشکیل خانواده و شکوه مادری در گلستان پیگیری می‌شود می‌توان به ایجاد مراکز تسهیلگری، تسریع در پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج، کمک به درمان ناباروری اشاره کرد.

وی با اشاره به انتشار نسخه نخست کتاب بانوان تاثیرگذار استان، عنوان کرد: از این کتاب که به همت معاونت امور زنان استانداری گلستان نگارش شده و شرح زندگی ۱۴۰ بانو در آن بیان شده است تابستان امسال و رونمایی و جلد دوم آن نیز به زودی منتشر می‌شود.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری گلستان در پایان با بیان اینکه امسال در هفته بزرگداشت مقام زن و مادر در استان گلستان، ۲ هزار و ۵۴۴ برنامه اجرا می‌شود، افزود: همچنین در کنگره امروز از ۳ بانوی فعال در حوزه مقاومت نیز قدردانی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha