• چهارشنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۲ / ۱۷:۱۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402101309437
  • خبرنگار : 50652

استاندار گلستان عنوان کرد:

تبیین وظایف خطیر زن توسط امامین انقلاب نسخه‌ای برای زندگی بشر

تبیین وظایف خطیر زن توسط امامین انقلاب نسخه‌ای برای زندگی بشر

ایسنا/گلستان استاندار گلستان با بیان اینکه در نگاه امام راحل و مقام معظم رهبری به عنوان یک اسلام شناس جایگاه زن در زندگی اجتماعی، فردی، سیاسی و سایر ابعاد بسیار خطیر است، افزود: واضح و روشن است که جایگاه تبیین شده زن توسط این دو بزرگوار می‌تواند به عنوان نسخه ای بسیار خوب در دوران فعلی به بشریت ارائه شود.

علی محمد زنگانه ظهر امروز ۱۳ دی در دومین کنگره بانوان تاثیر گذار استان که با حضور جمع کثیری از بانوان نمونه و فعال گلستانی در محل سالن همایش های دانشگاه آزاد اسلامی گرگان برگزار شد با اشاره ایستادگی آسیه در دربار فرعون، توضیح داد: این زن در مقابل دیکتاتور زمان یعنی فرعون دلیرانه ایستاد و بر اساس آنچه که خداوند در قرآن ذکر می‌فرماید جزء بانوان برتر زندگی بشریت است و میزان رشد و تعالی وی تا آنجایی بوده که از خداوند در خواست خانه ای در نزد خودش را دارد.

وی با بیان اینکه اگر در تاریخ جست و جو کنیم بر اساس آیات شریفه قران نخستین کسی که باعث شد مکه و کعبه و خانه خدا به سمت آبادی و آبادانی رود را یک زن میابیم، گفت:  این زن کسی جز بانو هاجر نیست و همین فرد کسی است که از مبارک ترین آب روی زمین که «زمزم» است نوشید و مجاهدت و ایستادگی وی در کنار حضرت ابراهیم مانع حرکات بعدی برای مناسک بشر شد.

استاندار گلستان از حضرت خدیجه به عنوان اولین کسی که به حضرت محمد (ص) ایمان آورد یاد کرد و ادامه داد: این بانو نه تنها به عنوان اولین بانو ایمان آورده بود، بلکه اولین بانویی بود که تمام دارایی های خودش را صرف ترویج دین و تعالیم اسلام کرده بود.

زنگانه با اشاره به یکی از برترین زنان یعنی حضرت زینب، عنوان کرد: ایشان بانویی بود که در مقابل یزید ایستاد و آنچنان خطبه ای را ادا کرد و اولین پیان آور عاشورا نه تنها برای مردم آن زمان بلکه برای کل جهانیان شد.

وی ضمن بیان اینکه بانوان ما با تاسی و پیروی از این زنان نمونه در تاریخ حماسه هایی را به ارمغان آورده و اقداماتی را انجام دادند، گفت: وقتی زندگی های آن ها بررسی می‌کنیم متوجه می‌شویم فرهنگی که خداوند توسط الگو ها و اسوه های حسنه از بانوان آورده است در زندگی بشر ساری و جاری است و خداوند حجت را تمام کرده است.

استاندار گلستان با اشاره به برخی از تفکرات با نگاه افراطی و تفریطی و دور از تعالیم الهی، توضیح داد: اگر ما یک تحلیل محتوایی از فرمایشات این دو بزرگوار داشته باشیم هیچ شبهه ای باقی نمانده و در نگاه امام  و همچنین مقام معظم رهبری به عنوان یک اسلام شناس جایگاه زن در زندگی اجتماعی، فردی، سیاسی و سایر ابعاد بسیار خطیر بوده و واضح و روشن تبیین شده که می‌تواند به عنوان نسخه ای بسیار خوب در این دوران به بشریت ارائه شود.

زنگانه تحلیل محتوای فرمایشات امامین انقلاب بسیار مهم بر شمرد و افزود: اگر ما این تحلیل را درست انجام دهیم و بر اساس گفته‌های آن‌ها فکر، اندیشه، حرکت و راهبرد خود را پیش ببریم به گمراهی نرفته و دچار افراط و تفریط نمی‌شویم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha