• چهارشنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۲ / ۱۷:۱۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402101309442
  • خبرنگار : 50642

آیت الله علم‌الهدی: آمیختگی کامل دین و سیاست بزرگترین امتیاز انقلاب اسلامی است

آیت الله علم‌الهدی: آمیختگی کامل دین و سیاست بزرگترین امتیاز انقلاب اسلامی است

ایسنا/خراسان رضوی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه آمیختگی کامل دین و سیاست بزرگترین امتیاز انقلاب اسلامی است، گفت: همراهی سیاست و دین بزرگترین عاملی است که انسان را به بالاترین نقطه جهاد می‌رساند و او را در اوج قرب الهی قرار می‌دهد. 

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی امروز، ۱۳ دی در افتتاحیه کنگره بین‌المللی «اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری» که در تالار قدس حرم مطهر رضوی(ع) برگزار شد، ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار کرد: همچنین یاد افتخارآفرین سردار رشید اسلام، شهید سلیمانی که همه خصوصیات، رفتارها و ارزش‌های فوق‌العاده کوبنده جبهه مقاومت یک میراث قطعی از این شهید بزرگوار است را گرامی می‌داریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اگر امروز انصارالله یمن به مقاومت اسلامی منطقه می‌پیوندد، حزب‌الله لبنان در صف اصلی مقابله با صهیونیست‌ها از مقاومت پشتیبانی می‌کند، حشدالشعبی قهرمان در عراق بینی آمریکایی‌ها را به خاک می‌مالد و سایر گروه‌های مقاومت در حال جولان و قدرت‌نمایی هستند، همه این‌ها به خاطر قرآنی بودن و اسلامی بودن ماهیت این انقلاب است. وقتی در این کشور یک رهبر قرآنی عهده‌دار امور باشد، معلوم است برکات آن به تربیت صدها قاسم سلیمانی و سیدرضی موسوی می‌انجامد.

وی افزود: عصاره آن چیزی که ما در تمام پهنه زندگی حضرت زهرا(س) و همچنین در چهره‌های برجسته انقلاب اسلامی در تمام عرصه‌های کشور مشاهده می‌کنیم، در شخصیت مجاهدانه، عالمانه و حکیمانه رهبر انقلاب متبلور است. از ابتدای انقلاب تا امروز در هیچ زمانی از نبوغ جهادی خاصی برخوردار نبوده‌ایم، مگر اینکه عصاره وجودی آن را امروز در مدیریت رهبری عینا مشاهده می‌کنیم. مجمع همه این فضایل، جهادها و حرکت‌ها در درجه اول مقام معظم رهبری هستند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه آمیختگی کامل دین و سیاست بزرگترین امتیاز انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: اصولا سیاست به شکل سکولار و جدای از دین، بزرگترین عامل انحراف و شقاوت خواهد بود. در بین تمام سیئاتی که در آموزه‌های اخلاقی اسلام به ما معرفی شده، هیچ خطایی بالاتر از حب مقام و قدرت‌یابی نیست و سیاست نیز بدون دین، قدرت‌طلبی زیادی را به دنبال دارد. در نقطه مقابل همراهی سیاست و دین بزرگترین عاملی است که انسان را به بالاترین نقطه جهاد می‌رساند و او را در اوج قرب الهی قرار می‌دهد. 

آیت الله علم‌الهدی ادامه داد: در نتیجه همراهی دین و سیاست در انقلاب اسلامی، نظام ما توسط مرجع تقلید دینی و عنصر بزرگ فقاهت یعنی امام خمینی تاسیس شد و با رهبری آیت‌الله خامنه‌ای ادامه یافت. بزرگترین برکت این کنگره این است که ثابت می‌کند رهبری جامعه ما فردی برخاسته از نبوغ سیاسی و مدیریت شخصی نیست، بلکه قدرت مدیریت مقام معظم رهبری در عرصه اداره کشور و اداره انقلاب یک پهنه فراکشوری و فراملی را دربرمی‌گیرد. به قول یکی از تحلیلگران سیاسی اروپایی، امروزه آیت‌الله خامنه‌ای تنها رهبری است که تمام جبهه‌های مخالفش در برابر عظمت شخصیت او خرد شده و از بین رفته است.

وی اضافه کرد: صدور انقلاب از داخل جامعه ایران به خارج آن به دلیل اندیشه قرآنی سیاسی ما و نشان‌دادن آن به جوامعی است که انقلاب به آنها صادر شده است. وقتی در رأس این انقلاب، رهبری قرآنی با شخصیتی پرعظمت قرار دارد که طبق آیات قرآن جامعه‌سازی می‌کند، طبیعتا مسلمانان جهان می‌توانند به چنین انقلابی اطمینان کنند. 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: جبهه مقاومتی که فرآیند این انقلاب است و انقلابی که در رأس آن یک متخصص قرآن‌شناس قرار دارد، با تمامی مبانی فکری، اسلامی و دینی همه ملل و مذاهب وابسته به اسلام سازگار است. اثبات این حقیقت و فعالیتی که در کنگره صورت گرفته، بزرگترین اقدامی است که در این راستا انجام شده است. لذا به تمامی پژوهشگران این حوزه توصیه می‌کنم که سخنرانی‌های مقام معظم رهبری حتی قبل از پیروزی انقلاب را مدنظر قرار داده و به آن‌ها توجه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha