• چهارشنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۲ / ۱۸:۳۱
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1402101309490
  • خبرنگار : 71038

یک کارشناس مسائل غرب آسیا

آمریکا و اسرائیل برای جبران شکست‌های اخیر به اقدامات تروریستی روی آورده‌اند

آمریکا و اسرائیل برای جبران شکست‌های اخیر به اقدامات تروریستی روی آورده‌اند

یک کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به انفجار تروریستی اخیر در کرمان اظهار کرد: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها با این اقدامات می‌خواهند ذهن افکار عمومی را از مسائل در داخل اراضی اشغالی منحرف و جایگاه جمهوری اسلامی ایران را در حوزه امنیت داخلی تضعیف کنند.

به گزارش ایسنا، بعدازظهر امروز (چهارشنبه – ۱۳ دی) حوالی ساعت ۱۵ و در جریان مراسم سالگرد شهید سلیمانی، ۲ انفجار در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان روی داد که بر اساس اعلام منابع رسمی تاکنون منجر به شهادت ۱۰۳ نفر و زخمی‌شدن ۱۴۱ نفر منجر شده است. این انفجارها که در محدوده چهارراه جبلیه کرمان روی داده، به گفته معاون سیاسی استاندار کرمان یک حمله تروریستی بوده است.

«مهدی شکیبایی» در گفت‌وگو با ایسنا در ارتباط با اقدام تروریستی امروز گفت: نوع اقدام تروریستی که در کرمان صورت گرفته، دقیقاً مانند اتفاقاتی که در غزه شاهد آن هستیم. در این اقدام تروریستی زنان و کودکان و افراد غیرنظامی که در یک مراسم مذهبی و ملی شرکت کرده بودند، هدف قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه «صهیونیست‌ها در جنایت‌های خود در غزه نیز غیرنظامیان و زنان و کودکان را مورد هدف قرار می‌دهند»، گفت: تغذیه کننده این اقدامات تروریستی، یک جا یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

شکیبایی با اشاره به شکست آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها در پیشبرد اهدافشان در نوار غزه گفت: آن‌ها یکی از علت‌های اصلی شکست‌های خود را ایران می‌دانند و در این ارتباط در چند مدت اخیر اتهاماتی را متوجه ایران کرده بودند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان آن‌ها برای جبران شکست‌های اخیر به اقدامات خرابکارانه روی آورده‌اند، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف صهیونیست‌ها و آمریکایی از انجام این‌گونه اقدامات تروریستی این است که جایگاه جمهوری اسلامی ایران را در حوزه امنیت داخلی خود تضعیف کند و باید به این موضوع نیز توجه داشت آن‌ها این شعار را نیز مطرح می‌کنند که اگر قرار باشد ما امنیت نداشته باشیم، اجازه نمی‌دهیم که دیگران نیز امنیت داشته باشند.

شکیبایی تصریح کرد: در شرایطی که در اوج جنگ در فلسطین هستیم و همه توجهات به سمت جنایت‌های رژیم صهیونیستی است، آمریکا و اسرائیل تلاش دارند با اقدامات ایذایی و خرابکارانه توجه افکار عمومی را از موضوع فلسطین منحرف کنند و ایران را نیز به مسائل داخلی خود مشغول کنند.

وی تاکید کرد از چند وقت پیش مقامات جمهوری اسلامی ایران هشدار داده بودند که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها می‌خواهند برای جبران شکست‌های خود بحران در منطقه را گسترش دهند، گفت : آن‌ها در این چهارچوب و در حالی که مردم ما درگیر یک مراسم مذهبی و ملی بودند و تعداد قابل توجهی از مردم در آن حضور داشتند، با استفاده از این موقعیت این اقدام تروریستی بزدلانه را انجام دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha