• چهارشنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۲ / ۲۲:۴۹
  • دسته‌بندی: ایران در جهان
  • کد خبر: 1402101309641
  • خبرنگار : 71661

تل‌آویو: فشار بر ایران افزایش یابد؛ شکایت آفریقای جنوبی در لاهه مضحک است!

تل‌آویو: فشار بر ایران افزایش یابد؛ شکایت آفریقای جنوبی در لاهه مضحک است!
یسرائیل کاتس، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در تماس با همتای انگلیسی خود، تهران را مسئول حملات جنبش‌های مقاومت منطقه دانسته و خواستار تشدید فشارهای بین‌المللی بر ایران شد.

به گزارش ایسنا، «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد که در گفت‌وگو با «دیوید کامرون»، وزیر خارجه انگلیس خواستار افزایش فشارهای بین‌المللی بر جمهوری اسلامی ایران شده است.

این وزیر صهیونیست مدعی شد: «ایران از طریق نیروهای نیابتی خود، یعنی حماس، حزب‌الله، حوثی‌ها (انصارالله) و دیگران، منطقه را ناامن کرده است»!

ادعاهای این مقام رژیم صهیونیستی در حالی مطرح شد که روزنامه واشنگتن‌پست این هفته گزارش داد گرچه حملات جنبش‌های مقاومت منطقه نشان‌دهنده قدرت نیروهای متحد ایران است، اما این حملات مستقلاً توسط سران مقاومت سازمان‌دهی شده و بدون دخالت ایران انجام می‌شوند.

یک مقام کتائب حزب‌الله در عراق در گفت‌وگو با این روزنامه آمریکایی تصریح کرد که تصمیم‌گیری درباره عملیات‌ها در نهایت توسط جنبش‌های منطقه و به‌صورت مستقل انجام شده و ایران در آن‌ها نقشی ندارد. او گفت: «وقتی بحث تصمیمات و اقدامات در میدان نبرد مطرح باشد، تصمیم‌گیری برعهده خود ماست.»

کاتس همچنین در پیام خود اعلام کرد که در تماس با کامرون، بر ضرورت «مخالفت با درخواست مضحک آفریقای جنوبی از دیوان کیفری بین‌المللی» تأکید کرده است.

آفریقای جنوبی پیش‌تر یک دادخواست قضایی را به دیوان کیفری بین‌المللی ارائه داد و در آن تاکید کرد که ارتش رژیم صهیونیستی مرتکب کشتارجمعی در غزه شده است. این کشور از دیوان کیفری بین‌المللی خواسته تا در روزهای آینده نشستی برای صدور یک حکم درباره توقف فوری جنگ تشکیل دهد.

در مقابل، مقامات رژیم صهیونیستی و دادستانی این رژیم نگران هستند که دیوان کیفری بین‌المللی با تأیید ارتکاب نسل‌کشی و کشتارجمعی در غزه، حکم توقف فوری جنگ را صادر کند.

علاوه بر این، این مقام رژیم صهیونیستی «قدردانی عمیق» خود را از «حمایت تزلزل‌ناپذیر انگلیس از اسرائیل» در پی حمله هفتم اکتبر حماس، به وزیر خارجه انگلیس منتقل کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha