• پنجشنبه / ۱۴ دی ۱۴۰۲ / ۰۸:۲۵
  • دسته‌بندی: دیدگاه
  • کد خبر: 1402101409757
  • منبع : روزنامه کیهان

«قاسم» هنوز زنده است

«قاسم» هنوز زنده است

دیروز سالروز شهادت سردار رشید سپاه اسلام سپهبد «قاسم سلیمانی» سیدالشهدای جبهه مقاومت بود و امروز جبهه مقاومت زنده‌تر از دوران حیات این ابرمرد بزرگ در فلسطین، عراق، سوریه، لبنان و یمن عرصه را از زمین، هوا و دریا بر اشغالگران صهیونیست و آمریکایی تنگ کرده است.

به گزارش ایسنا، سید محمد امین آبادی در یادداشتی با این عنوان نوشت:

قابل کتمان نیست که ساختار جبهه مقاومت با شهادت کارگزار بزرگ این جبهه ضربه سختی را متحمل شد اما ساختاری که آن شهید والامقام ایجاد کرده بود به‌گونه‌ای نبود که با رفتن کارگزارانی مثل شهید سلیمانی یا ابومهدی المهندس و دیروز و امروز با شهادت «سیّد رضی موسوی» و «صالح العاروری» نایب‌رئیس جنبش مقاومت اسلامی «حماس» تضعیف شود.

ترور سرداران رشید جبهه مقاومت از «سلیمانی» گرفته تا «ابومهدی» و «صالح العاروری» و فردا و فرداها دیگران نه تنها جبهه مقاومت در منطقه غرب آسیا را تضعیف نکرده و نخواهد کرد بلکه اراده و نیروی مضاعفی به این جبهه برای پیگیری اهداف این سرداران شهید می‌دهد که دقیقاً نتیجه معکوسی برای رژیم صهیونیستی در اهداف این رژیم از ترور فرماندهان جبهه مقاومت به بار می‌آورد.

امروز ۹۰ روز از شروع جنگ غزه می‌گذرد طی این مدت رژیم صهیونیستی با قتل‌عام گسترده غیرنظامیان‌، بمباران مدارس، مساجد، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها، تخریب و نابودی گسترده زیرساخت‌ها و برج‌های مسکونی، تشدید محاصره و قطع آب و برق غزه به دنبال احیای موازنه وحشت در غزه بود تا بدین وسیله گروه‌های حماس و جهاد اسلامی را تحت فشار روانی این وحشیگری قرار داده و چراغ مقاومت فلسطین در غزه را خاموش کند و بدین ترتیب بار دیگر بازدارندگی را برای خود به ارمغان بیاورد. اما این وحشیگری‌ها دو نتیجه معکوس برای رژیم صهیونیستی به ارمغان آورد. اول‌، افکار عمومی جهان به دنبال این وحشیگری‌ها به شدت با آرمان فلسطین همراهی کرده و رژیم صهیونیستی را محکوم کردند. نظرسنجی‌های مراکز غربی در منطقه و جهان نشان می‌دهد که ۹۵ درصد افکار عمومی جهان در این جنگ همراه و همگام با ملت فلسطین بودند.

بر اساس گزارش منابع مطالعاتی صهیونیستی که پایشی از افکار عمومی جهانی در جنگ غزه انجام داده‌اند اکثریت قاطع افکار عمومی جهان در این جنگ با مقاومت فلسطین همراهی کرده و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند. «جان مرشایمر» نظریه‌پرداز برجسته روابط بین‌الملل و استاد دانشگاه شیکاگو هم با اشاره به این پایش مهم در اظهارنظری گفت: « جنگ نتایج معکوسی برای اسرائیل به دنبال داشته است ۹۵ درصد از افکار عمومی جهان در این جنگ با فلسطین همراهی کرده‌اند و این نشان می‌دهد که افکار عمومی جهان بر ضد اسرائیل شده‌اند.»

نتیجه دومی که رژیم صهیونیستی از جنگ غزه و البته با ترور فرماندهان جبهه مقاومت دنبال می‌کند خاموش کردن چراغ مقاومت در فلسطین و منطقه بود، اما حتی بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران امور راهبردی در خود مراکز مطالعاتی و تصمیم گیری غرب به این واقعیت معترفند که با ترور فرماندهان و کشتار مردم فلسطین اسرائیل نمی‌تواند ایدئولوژی مقاومت را در منطقه نابود کند. چندی پیش شماری از نمایندگان کنگره آمریکا که اتفاقاً به لحاظ فکری نزدیک به نهادهای امنیتی و مجتمع‌های نظامی – صنعتی آمریکا هستند، طی نامه‌ای به بایدن هشدار دادند که اسرائیل نه تنها نمی‌تواند با حمله نظامی ایدئولوژی مقاومت را نابود کند بلکه با کشتار گسترده غیرنظامیان این ایدئولوژی تقویت می‌شود.

اخیراً نیز پژوهشگران مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی (CSIS) در «واشنگتن دی سی» پایتخت آمریکا در یادداشتی که وب سایت این اندیشکده آمریکایی آن را منتشر کرد صراحتاً تاکید کردند که اسرائیل قادر به نابودی حماس نیست به گفته آنها ترور رهبران گروه‌های مقاومت مثل حماس ایده شکست خورده‌ای است که پیش از رژیم اسرائیل، آمریکا در منطقه خاورمیانه به کار گرفته و شکست آن امروز کاملاً آشکار شده است. از سوی دیگر به گفته پژوهشگران این اندیشکده آمریکایی نابودی ایدئولوژی مقاومت نیز در حال حاضر امکان‌پذیر نیست. چرا که هیچ ایدئولوژی جذاب دیگری جایگزین آن وجود ندارد و علاوه‌بر این ایدئولوژی مقاومت بعد از شروع جنگ کنونی در ۷ اکتبر(۱۵ مهر) جذابیت بیشتری نیز در بین ملت فلسطین پیدا کرده است و اکثر نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که محبوبیت گروه حماس بعد از شروع جنگ کنونی در کرانه باختری، نوار غزه و البته منطقه بیشتر از قبل شده است.

ترور فرماندهان گروه‌های مقاومت تنها و تنها مصرف داخلی برای نتانیاهو دارد که به لحاظ سیاسی جایگاه بسیار متزلزلی در ساختار حاکمیتی این رژیم دارد و اکثریت صهیونیست‌ها از افکار عمومی گرفته تا احزاب مخالف در «کنست» و حتی خود ائتلاف دولت کنونی وی را مسبب افتضاح نظامی و اطلاعاتی عملیات «طوفان‌الاقصی» و شکست کنونی در جنگ می‌دانند.

با گذشت ۳ ماه از جنگ غزه نتانیاهو نه تنها هیچ دستاورد ملموسی در جنگ کسب نکرده بلکه روز به روز نیز ابهام در مورد سرنوشت جنگ‌، بیشتر خود را نشان می‌دهد. لذا در شرایطی که مخالفین در داخل‌، نتانیاهو را محاصره کرده‌اند و جبهه مقاومت در درون فلسطین و از عراق، لبنان و یمن عرصه را بر وی تنگ کرده‌اند نتانیاهو تنها کاری که می‌تواند برای آرام کردن افکار عمومی صهیونیست‌ها و جناح‌های مخالف انجام دهد دستاوردسازی با ترور رهبران مقاومت است؛ هدفی که البته به نتیجه مورد نظر نتانیاهو منجر نشده و نخواهد شد و نسل جدید رهبران مقاومت پرچم را با قدرت و قوت به دست گرفته و این راه نورانی را ادامه خواهند داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha